پس از مسافرت به لاهیجان؛

زوج فرانسوی که در گیلان شوکه شدند!

خواندن سفرنامه گردشگرهای خارجی که به ایران سفر کرده اند همیشه فرصت هیجان انگیزی برای محک زدن خودمان است، برای اینکه بدانیم فرهنگ ایرانی از نگاه آنها چه شکلی است؟!

زوج فرانسوی که در گیلان شوکه شدند!

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، «ایران هراسی» و «اسلام هراسی» شگرد تازه ای  برای رسانه های دنیا نیست، رسانه هایی که همیشه تلاش میکنند تا به مردم دنیا بفهمانند ایران جای ترسناکی است. اما با همه این ها همیشه هستند آدم هایی که باز انتخابشان برای سفر کردن کشور ما باشد.آدم هایی که هشدارهای اطرافیانشان هم نتوانسته آن ها را از سفر به ایران منصرف کند. به همین خاطر تضاد تصویر ذهنی این گردشگران با تصویر عینی آنها از ایران  باعث شده  تا  سفرنامه های آنها پر باشد از نکته های دوست داشتنی و تامل بر انگیز از فرهنگ ایرانی، چیزهایی که شاید تا به حال خودمان هم کمتر به آنها توجه کرده باشیم.

همین چند روز پیش بود که یک زوج گردشگر فرانسوی که از قضا جوان نیز بوده اند در خیابان های لاهیجان پیاده روی می کردند، تا شاید زیبایی های این شهر را ببینند.

خبرنگار «لاهیجان» در گفتگویی کوتاه در مقابل فرمانداری این شهرستان سوالاتی از آنها پرسید که خواندن پاسخ این سوالات برای شهروندان لاهیجانی و حتی ایرانی ها خالی از لطف نیست.

این زوج جوان فرانسوی در ابتدا و در پاسخ به این سوال که معمولا میان سالان یا کهن سالان از کشورهای اروپایی به ایران سفر می کنند و حال چطور شده که ما یک زوج جوان و به قول ایرانی ها دهه شصتی را در لاهیجان مشاهده می کنیم گفتند: ما چیزهای خوبی درباره ایران شنیده بودیم، درباره شاعران بزرگ ایرانی مثل حافظ، سعدی و …

«لاهیجان»: آیا تفکراتتان نسبت به ایران تغییر کرده یا اصلا تفکر بدی نسبت به ایران نداشتید؟

وقتی که میخواستیم به ایران سفرکنیم فامیل و دوستان می گفتند که ایران بسیار جای خطرناکی است مراقب باشید؛ ما خودمان نیز نگران مسئله امنیت در ایران بودیم ولی وقتی به ایران آمدیم، به عینه دیدیم که اصلا آن حرفها حقیقت نداشت و امنیت بسیار خوبی در این کشور برقرار است.

«لاهیجان»: دیدید که ایران کاملا امن است، بیابان هایی هم که در فیلم های هالیوودی نشان می دهند وجود ندارد و کاملا سرسبز و کوهستانی است.

بانوی فرانسوی در این باره گفت: بله؛ خب ما فکر میکردیم ایران مخلوطی از عراق، سوریه، لبنان، داعش، القاعده است و یک کشور کاملا وسترن است اما این گونه نبود.

«لاهیجان»: ما ایرانی ها از کشور فرانسه فوتبال و زیبایی هایش را به یاد داریم و وقتی اسم فرانسه را می شنویم ناخودآگاه به یاد افرادی مثل زیدان و فوتبالیست های سرشناس و مطرح دیگر می افتیم و همچنین برج ایفل که نوعی نماد فرانسه محسوب می شود. حال شما وقتی نام ایران را می شنوید اولین چیزی که در ذهن تان می آید چیست؟

مرد فرانسوی: من فوتبالی نیستم و بازیکنان فوتبال را نمی شناسم.

زن فرانسوی: فقط محمود احمدی نژاد و البته حسن روحانی و شاعران بزرگی مثل سعدی و حافظ…(خنده بلند زوجین)

«لاهیجان»: چند روز در لاهیجان ساکن هستید و نقطه ضعف این شهر را چه می دانید؟

یک روز در لاهیجان ساکن هستیم و پنج روز هم در گیلان می مانیم و البته بخاطر محبت های فراوان مردم ایران حاضر به ترک ایران نیستیم. عدم وجود تابلوهایی به زبان انگلیسی واقعا پیدا کردن مسیر و آدرس در این شهر را سخت کرده است.

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فریبرز
جالب بود. برعکسه بعضی از غربزده های داخلی که حجاب را عامل عدم حضور گردشگران خارجی به ایران می دانند ولی ظاهرا این زوج فرانسوی چنین تصوری نداشتند. البته به نظرم طبیعیه. چراکه هر آدمه عاقلی میدونه که هرکشوری قوانین خاص خودشو داره.
در حاشیه