نصرالله: عمر داعش کوتاه است/ آن‌چه در پاریس رخ داد برای ملت‌های منطقه آشنا است

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: ملت‌های منطقه ما به طور کامل اقدام تروریستی را که گروه تکفیری صهیونیستی داعش در پاریس انجام داد می‌شناسند و از نزدیک آن را درک کرده‌اند.

نصرالله: عمر داعش کوتاه است/ آن‌چه در پاریس رخ داد برای ملت‌های منطقه آشنا است

به گزارش ۸دی، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،  سید حسن نصرالله گفت: ما جنایت تروریستی را که  عناصر داعش در فرانسه مرتکب شدند ، محکوم می کنیم.

واکنش ساکنان حومه جنوبی بیروت موید پایبندی آنان به ادامه راه مقاومت است

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: واکنش ساکنان حومه جنوبی بیروت بعد از حملات تروریستی جدید موید پایبندی آنان به مبانی و اصول عقیدتی شان و پایبندی به مقاومت است.

گروه تکفیری داعش مسئول حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت است

سید حسن نصرالله درباره تازه ترین تحولات لبنان و جهان گفت: دستگاه های امنیتی رسمی و همچنین مقاومت لبنان از همه چیز درباره دو حمله تروریستی که به تازگی در حومه جنوبی بیروت روی داد آگاهند ، ما به طور قطع داعش مجرم و وحشی را مسئول این حملات می دانیم.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: افرادی که از سوی نیروهای امنیتی لبنان در ارتباط با حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت دستگیر شدند به دست داشتن در این حملات اعتراف کردند و هویت یکی از عاملان انتحاری مشخص شده و سوری تبار است ، در میان بازداشت شدگان هیچ فلسطینی وجود ندارد.

سید حسن نصرالله گفت: یورش به آپارتمان داخل اردوگاه فلسطینی برج البراجنه با همکاری کامل گروه های فلسطینی صورت گرفت. باید با همکاری یکدیگر برای تحت پیگرد قرار دادن پایگاه های حمایتی خلفی تروریست ها تلاش کنیم و نباید به تدابیر مراقبتی و محافظتی بسنده کنیم. تروریست ها در سایه عجز و ناتوانی خود از ارسال خودروها و کامیون های بمب گذاری شده به حملات انتحاری مبادرت می کنند.

یکی از اهداف تروریست ها در لبنان فتنه گری است

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان درباره تازه ترین تحولات این کشور و جهان گفت: باید از دستیابی  تروریست ها به اهداف شان جلوگیری شود . اهداف مختلف تروریست ها باید شناسایی و برای ناکام گذاشتن آن تلاش شود. یکی از اهداف تروریست ها از حملات انتحاری در حومه جنوبی بیروت شعله ور کردن آتش فتنه است.

برخی در لبنان در صدد فتنه گری بین لبنانی ها و فلسطینیان و لبنانیها و سوری ها هستند

سید حسن نصرالله گفت: این که نام سه فلسطینی به دست داشتن در پس حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت ذکر می شود هدف از آن فتنه گری است. هدف تحرک لبنانی ها علیه فلسطینیان و کاشتن تخم فتنه بین لبنانی ها و فلسطینیان است. همچنین این که اعلام شد یک شهروند سوری در حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت دست داشته است فتنه گری بین لبنانی ها و سوری ها است.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: مقاومت لبنان و مردم این کشور بدانند که اسراییلی ها و تکفیری ها در صدد شعله ور کردن جنگ داخلی در لبنان هستند.

برخی برای معرفی فلسطینیان به عنوان دشمن عربها تلاش می کنند

سید حسن نصرالله گفت: چندین دهه است که تلاش هایی برای معرفی کردن فلسطینیان به عنوان دشمنان عرب ها صورت می گیرد و حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت نیز در این چارچوب روی داد. نمی توان فلسطینیان را مسئول جنایاتی دانست که افراد در مناطق مختلف انجام می دهند.

وی گفت: فلسطینیان ساکن اردوگاه ها در لبنان به خصوص گروه های فلسطینی برای کنترل اوضاع در این اردوگاه ها تلاش و کمک زیادی می کنند ، برادران فلسطینی ما باید کمک کنند تا از تبدیل شدن مکانی در اردوگاه ها به پایگاهی برای اقدامات تروریستی جلوگیری شود. هیچ کسی حق ندارد آوارگان سوری را هدف قرار دهد در صورتی که مشخص شود یکی از تروریست ها سوری بوده است.

آوارگان سوری مورد بهره برداری تروریست ها قرار نگیرند

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: آوارگان سوری نباید اجازه بدهند که تروریست ها از آنان بهره برداری کنند. آوارگان سوری با دستگاه های امنیتی لبنان همکاری کنند.

وی گفت: مردم لبنان و مقاومت لبنان نباید هیچ طایفه ای را مسئول حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت معرفی کند حتی اگر یکی از تروریستی به طایفه خاصی وابسته باشد. کاربران اینترنت و فضای مجازی باید مراقب باشند زیرا برخی در صدد فتنه گری در لبنان هستند.

عمر داعش کوتاه است

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: نباید اجازه داد کسانی که در صدد خدمت به اسراییل و تکفیری ها هستند وارد لبنان شوند. حملات تروریستی حومه جنوبی بیروت نتوانست اهداف فتنه گری مد نظرش را محقق کند بلکه نتایج عکس داشت.

وی گفت: بعد از حملات تروریستی در حومه جنوبی بیروت در جستجوی جبهه‌های نامحدود نبرد با داعش هستیم زیرا حضور ما در میدان نبرد قوی تر و شدیدتر خواهد بود.  عمر داعش کوتاه است و در آینده چه جنگ باشد چه صلح هیچ جایگاهی ندارد.

سید حسن نصرالله گفت: داعش در عراق و حتی در سوریه در حال نابود شدن است و در آینده متحمل خسارت‌های بیشتری می شود.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان گفت: به زودی مشخص می شود که کدام وحشی داعش را در دامن خود تربیت کرد و پرورش داد و حامیان داعش به زودی دست از حمایت از آن بر می دارند.

وی گفت: ما بار دیگر حل سیاسی و ملی فراگیر بحران موجود در لبنان را درخواست می کنیم.

باید لبنان را از فضای فلج و تعطیلی کنونی خارج کنیم

سید حسن نصرالله گفت: باید به راه حل سیاسی فراگیر در لبنان دست یابیم تا این کشور را از فضای فلج ، تعطیلی و رکود کنونی خارج کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه