عده‌ای که سالها نظاره‌گر عقب ماندگی بودند می‌خواهند مردم را دوباره به چالش بیاندازند

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : امروز عده‌ای که سالها نظاره‌گر بیکاری، عقب ماندگی و شیطنت های مختلف در آن دوران‌ها بوده اند راضی نیستند که این موفقیت و تحولات را ببینند و می‌خواهند مردم را دوباره به چالش بیاندازند و به مدیران و نمایندگانی که با عشق ، تحول استان را پیگیری می‌کنند خرده می‌گیرند.

عده‌ای که سالها نظاره‌گر عقب ماندگی بودند می‌خواهند مردم را دوباره به چالش بیاندازند

به گزارش ۸دی، دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای در مجتمع زیباکنار رشت برگزار شد با بیان اینکه توسعه حمل و نقل، توسعه پایدار در جامعه را در پی خواهد داشت افزود : سوانح جاده‌ای یکی از موانع بزرگ توسعه در جامعه به شمار رفته و خوشبختانه در طی سالهای اخیر با تلاش تمامی دست اندرکاران این بخش توفیقات خوبی در کشور و گیلان حاصل گردیده است.

وی از کاهش دو برابری سوانح جاده ای گیلان نسبت به کشور خبرداد و افزود : در شش ماهه اخیر میزان سوانح جاده‌ای در کشور با کاهش ۳/۳ درصدی مواجه بود که این میزان در گیلان ۶/۶  بوده است.

دکتر نجفی برضرورت مدیریت ایمنی در بخش جاده‌ای  و وسایل نقلیه و پاسخ‌های مناسب پس از سوانح تأکید کرد و افزود : در بخش عابرین پیاده و موتورسواران با صدمات جدی مواجه هستیم که باید با آموزش صحیح و برنامه ریزی صحیح از بروز این گونه حوادث جلوگیری کنیم .

وی استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی و عدم روشنایی معابر را از جمله عوامل بروز سوانح جاده‌ای علی‌الخصوص در بخش موتورسواران دانست و افزود : برای کاهش حوادث ، کاهش نقاط حادثه خیز گیلان و موانع در جاده های روستایی و شهری نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد که اداره کل راه و شهرسازی در این بخش اهتمام دارند و حرکت های خوبی نیز ایجاد شده است.

استاندار گیلان از ورود بیش از ۳۰ میلیون مسافر به گیلان خبرداد و افزود : بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در فصل تابستان و ایام نوروز و تعطیلات وارد استان می‌شود که باید آمادگی لازم  جهت پذیری هرچه بهتر از این مهمانان وجود داشته باشد .

دکتر نجفی با اشاره به اجرای پایلوت سیستم تروما در گیلان گفت :با اجرای موفق این طرح ضریب ایمنی و سلامت جامعه افزایش می یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشور و استان در بخش های مختلف تا پیش از ۲۴خرداد ۱۳۹۲ اظهار داشت : متأسفانه عده‌ای هنوز تحول و ترقی اقتصادی و عمرانی در کشور و استان را مشاهده نکرده‌اند و واقعیت‌های حضور مردم در ۲۴ خرداد سال ۹۲ را درک ننموده‌اند.

دکتر نجفی  با یادآوری تخصیص اعتبارات ۳ درصد در نیمه نخست سال ۹۲با بیان اینکه در همان در کمتر از ۵ ماه تخصیص اعتبارات استان نزدیک به ۵۰% درصد افزایش یافت افزود : باتوجه به آهنگ توسعه‌ای که در سطح کشور و استان آغاز شد گیلان موفق شد از این شرایط فراهم گردیده بهره لازم را در جهت رشد و توسعه  ببرد .

وی با اشاره به سفر دکتر روحانی به گیلان این سفر را از جمله سفرهای پر برکت در گیلان دانست و افزود : در این سفر بحث اجرای پروژه راه آهن نهایی شد و اکنون با شدت در حال انجام است .

وی احداث راه آهن رشت- آستارا را از جمله خواسته‌های دیرین مردم استان ، کشور و حتی سایر کشورها دانست و افزود : باتوجه به قرار گرفتن این خط ریلی در مسیر نوستراک و کاهش زمان و هزینه سفر ، احداث این خط ریلی موجب تحول در اقتصاد حمل و نقل کشورهای جنوب و شمال خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های خوب صورت گرفته در جهت ایجاد آرامش در استان بر ضرورت حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش تاکید کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان از رشد ۳۰۰ درصدی بخش‌های عمرانی کشور و گیلان در سالهای ۹۱ تا ۹۳ خبر داد و با یادآوری موفقیت های حاصل گردیده در کاهش نرخ بیکاری و نرخ تورم و رشد اشتغال استان در دولت تدبیر و امید اظهار داشت : در این مدت توانستیم پروژه‌های بزرگی در راستای توسعه استان را دنبال کنیم .

دکتر نجفی با اشاره به نقش مثبت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در  موفقیت‌های دولت اظهار داشت : بخشی از این تحولات با اندیشه های تاثیرگذار برادر عزیز وارزشمندم دکتر نوبخت که از افتخارات کشور و گیلان است  و در این سازمان هدایت می شود کسب شده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد : امروز عده‌ای که سالها نظاره‌گر بیکاری، عقب ماندگی و شیطنت های مختلف در آن دوران‌ها بوده اند راضی نیستند که این موفقیت و تحولات را ببینند و می‌خواهند مردم را دوباره به چالش بیاندازند و به مدیران و نمایندگانی که با عشق ،  تحول استان را پیگیری می‌کنند خرده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نگذارید تحولی که در استان شکل گرفته کند شود افزود : با عشق و علاقه‌ای که به مردم و عهدی را که با آنان بسته‌ایم این توسعه و رشد را با شدت بیشتری به پیش خواهیم برد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه