۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ریشه در ضعف مدیریتی دارد

وزیر پیشین اطلاعات با بیان اینکه بنده در دو سال آخر دولت قبلی در مسئله اقتصادی ورود اطلاعاتی داشتم، گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد نه تحریم.

۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ریشه در ضعف مدیریتی دارد

به گزارش ۸دی، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام حیدر مصلحی در مراسم فرهنگی و مذهبی هیئت فداییان ولایت که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: بر طبق وصیت نامه امام حسین(ع)، واقعه عاشورا خروج علیه حکومتی بود که به دروغ خود را مسلمان نامیده و در عمل مظاهر اسلامیت را محو کرده بود.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل این قیام، تحریف بنی امیه از اسلام بود؛ به حدی که آنچه که به نفع خود بود را به نام اسلام به مردم خوراند و هر کسی که به ضرر منافع او بود، تکفیر  می‌شد.

حجت الاسلام مصلحی بیان کرد: تحریف مسئله بسیار مهمی است که همیشه جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، رهبر انقلاب بارها  با برشمردن اصول امام خمینی(ره) بر لزوم صیانت از این اصول و تلاش در زمینه جلوگیری از هرگونه تحریف بر آن تاکید کردند.

وی گفت: تحریف گفتمان نبوی نیز پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) آغاز شد؛ به طور کلی همیشه از دهه دوم، سوم و چهارم به بعد تحریف ها بر سخنان و عقاید بانی آن مکتب آغاز می شود.

وی افزود: یکی از مسایل بسیار مهمی که رهبر انقلاب تأکید داشتند، مسئله آمریکا بود؛ اینکه امام راحل مسئله اسلام ناب محمدی(ع) و اسلام آمریکایی را فرمودند، باید برای جامعه تبیین شود تا افرادی سعی نکنند مطلب دیگری به جامعه تحویل دهند؛ امام اسلام آمریکایی را اسلام ابوسفیانی نامید که باید در این زمینه پژوهش شود.

وزیر پیشین اطلاعات گفت: اسلام ابوسفیانی همان اسلام سرمایه داری ملوکانه بود که هیچ مایه از اسلام ندارد و تنها در ظاهر اسلامی است؛ آنها ۸۴ سال بر منبر پیامبر نشستند و دین را با همین تحریفات به حاشیه بردند.

وی گفت: بنی امیه و معاویه با کمک یهودیان به این شرایط رسیدند، زیرا یهودیان پس از شکست از پیامبر(ص) تصمیم گرفتند با قومی هم پیمان شوند که مطمئن بودند که دل آنها هم با اسلام ناب نیست و می توانند این اسلام را نابود کنند.

حجت الاسلام مصلحی گفت: به همین خاطر است که اسلام این همه در خصوص توطئه یهود به ما هشدار داده است؛ در سوره مائده نیز خداوند به این اصل اشاره دارد که نباید فریب آنها را بخورید.

وی افزود: «مغضوب علیهم» در قرآن، همان یهودیان هستند؛ آنها با ارزش های الهی و بشری نیز به مبارزه بر خواستند؛ قرآن به ما می آموزد که ولایت مدار یهود و نصاری نشوید؛ امروز نیز مصداق این آیه همان آمریکا، غرب و اسراییل است.

حجت الاسلام مصلحی بیان کرد: برخی هنوز متوجه نشده‌اند که آمریکایی‌ها چه موجوداتی هستند و تصور می‌کنند که می‌توان با آنها دوست شد؛ آنها باید قرآن را مطالعه کنند تا ببینند که خداوند چه خطاباتی نسبت به آنها دارد؛ امروز آنها قوای نظامی را برای ما به عنوان گزینه مطرح کرده اند در حالی که ۳۶ سال است که کشور ما با این تهدید روبرو است و کاری نتوانسته اند انجام دهند، زیرا در ۸ سال به خوبی مشاهده کردند که کاری از پیش نمی برند.

وزیر پیشین اطلاعات افزود: اصل بعدی که رهبر انقلاب در خصوص اصول امام راحل بیان کرد، اصل اعتماد به خداست؛ نباید به بهانه قدرت آمریکا زیر بار خواسته های آنها برویم.

ایران با قدرت کنار مردم سوریه ایستاد

وی گفت: برخی در داخل ما را ضعیف می‌دانند در حالی که اگر چشم خود را باز کنند می بینند که همین آمریکا و ایادی او در غرب و کشورهای خلیج فارس ۴ سال است که می‌گویند، بشار باید از سوریه برود، ولی ما بودیم که گفتیم که این کار نباید انجام شود و عاقبت نیز آنچه جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی اراده کردند، انجام شد و آنچه که آنها با میلیاردها دلارسرمایه و نقشه های پیچیده به دنبال آن بودند محقق نشده است.

حجت الاسلام مصلحی افزود: پس از بیداری اسلامی سرویس های اطلاعاتی دشمن دچار یک چالش درونی شدند، ولی متوجه شدند که باید از این ضعف و مشکل، یک فرصت جدید بسازند و همین عامل باعث شد که از این فرصت استفاده کرده و چالش درونی سوریه را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: در آن مدت همه ما متوجه بودیم که با اسناد اطلاعاتی دقیق، این کار قطعا کار آمریکایی هاست و مردم سوریه چنین موضعی نداشتند؛ در همین حین بود که به کشورهای مختلفی سفر کردیم و سعی کردم نخبگان کشورهای مسلمان را متوجه این مسئله کنیم که این کار کار آمریکایی هاست و شما از این تعارضات حمایت نکنید که با پاسخ سخت آنها مواجه شدیم؛ ولی همین افراد سال بعد تازه متوجه شدند که ما آن روز چه می گفتیم.

دشمن می‌خواهد مراکز شیعی را نیز تحت کنترل بگیرد

وزیر پیشین اطلاعات گفت: آنها از چند سال پیش داعشیون را زیر نظر داشتند و در بهترین فرصت سران آنها را دستگیر کرده و تحت نظر سرویس های اطلاعاتی انگلیسی آنها را در مسیری انداختند که این فجایع را ایجاد کنند.

وی گفت: دشمن می‌خواهد مراکز شیعی را نیز تحت کنترل خود بگیرد و هر چند روز یک بار، یک مسئله ای را ایجاد می کند؛ آنها حتی محرم را مستمسک خود کرده اند و می گویند که نباید در مجالس عزاداری مطلب سیاسی زده شود و آن را ضد ارزش می دانند؛ ولی عادت کرده اند که در خصوص رهبری و ولایت فقیه مسایلی مطرح کنند که کوچکترین علم و تخصصی در آن ندارند.

وی گفت: یکی از نقشه های دشمن در سالهای اخیر ایجاد اشتباه محاسباتی در میان نخبگان کشور است؛ یکی دیگر از حربه های دشمن، فرسایشی کردن ظرفیت های عالی کشور است؛ دلیل اینکه آنها این همه سعی کردند که مذاکرات را طولانی کنند و فرانسه در ژنو۲ این معادله را به هم زد و تا همین مدت نیز ادامه داده اند کاملا بر اساس همین نقشه است.

پیام شرمن به نماینده انگلیس

حجت الاسلام مصلحی افزود: آمریکایی‌ها در ژنو ۲ سعی کردند که فضای کینه مردم ایران از خود را به سوی یک کشور دیگر ببرند و این کار را با نقشه از پیش تعیین شده انجام دادند؛ وگرنه در آلماتی وقتی مباحث به خوبی پیش می رود، وندی شرمن به نماینده انگلیس که خواستار حل فوری این قضیه بود نامه ای داد که به او گفته بود تو حق نداری در این رابطه اظهار نظر کنی و ساکت باش.

وی بیان کرد: پیوند زدن مشکلات معیشتی به سیاست خارجی، از دیگر اهداف دشمنان نظام اسلامی است؛ آنها سعی کردند با فلج کردن اقتصاد ایران، مردم را با نظام درگیر کنند و از آنها بخواهند که با آمریکا وارد یک معامله شود.

وزیر پیشین اطلاعات گفت: بنده در دو سال آخر دولت قبلی در مسئله اقتصادی ورود اطلاعاتی داشتم و به تحقیق عرض می‌کنم که بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد نه تحریم.

وی گفت: نقدینگی بالا برای یک کشور یک نعمت می‌تواند باشد، ولی با این وضعیت اقتصادی برای ما یک آفت بزرگ است؛ زیرا اگر این نقدینگی از دست مردم به بازار کار و تولید برود کشور متحول خواهد شد.

زمانی بهترین صنعت نساجی را داشتیم

وی بیان کرد: یک کشور اسلامی که قرار است در منطقه اول باشد نباید نمایشگاه مد و لباس ترکیه را در کشور راه بیاندازد و به بازار مفت آنها تبدیل شود و کارخانه های خود که روزگاری بهترین صنعت نساجی را داشتند این چنین تعطیل شده ببیند و کارگران خود که فرزندان این ملت هستند را بیکار کند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: با این حال نباید فکر کنیم که یک کشور ورشکسته و رو به اضمحلال هستیم، بلکه امروز انقلاب با قدرت در دنیا به پیش می‌رود و به همین خاطر است که این چنین دشمنان را هراسان کرده است؛ خداوند نیز با الطاف خفیه خود این مسیر را هموار می‌کند؛ ستیز علنی آمریکا با روسیه از همین فرصت ها است که خداوند به وجود آورد که ما در این مسیر فرصت هایی بدست آوریم.

وی بیان کرد: دشمن در آینده به دنبال ظهور در بستر اجتماعی است؛ در آینده قطعا با یک فتنه عمیق و پیچیده تری مواجه خواهیم بود و باید خود را برای این شرایط آماده کنیم.

وزیر پیشین اطلاعات گفت: نفاق آینده دشمن، چند لایه و پیچیده است؛ نامحسوس بودن، فرهنگی بودن، نفوذ در عرصه های اقتصاد، طولانی بودن و دیر منتج شدن، از ویژگی های این فتنه خواهد بود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه