حتی گریه کردن برای اباعبدالله هم باید سیاسی شود +گزارش تصویری

صبح امروز دومین یادواره شهدای صالحین که در سفر عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰ در عملیاتی تروریستی در عراق به شهادت رسیده بودند در حسینیه حضرت ابالفضل علیه السلام سپاه قدس گیلان با سخنرانی آیت الله رمضانی برگزار شد.

حتی گریه کردن برای اباعبدالله هم باید سیاسی شود +گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار سرویس مقاومت و ایثار ۸دی نیوز صبح امروز دومین یادواره شهدای صالحین که در سفر عتبات عالیات در سال ۱۳۹۰ در عملیاتی تروریستی در عراق به شهادت رسیده بودند در حسینیه حضرت ابالفضل علیه السلام سپاه قدس گیلان با سخنرانی آیت الله رمضانی برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با تاکید بر اینکه دین باید در جامعه نهادینه شود و حتی گریه کردن برای اباعبدالله هم باید سیاسی شود اظهارکرد: ما باید به عنوان یک معترض و مبارزه اسلامی نقد کنیم آنچه را که نقد کردنی است چراکه آنان که منتظر مهدی (عج الله ) هستند نسبت به شرایطی که در جریان است نگران هستند.

آیت الله  رمضانی در یادواره شهدای صالحین گیلان  با تاکید بر اینکه دغدغه پیامبر اسلام حفظ دستاوردهای بعث و هجرت و تحقق انها بود ،سیاستمداران واقعی را اهل بیت (ع) عنوان کرد و با تصریح بر اینکه اهل بیت(ع) اهل فکر و جریان شناس هستند اظهارکرد: با توجه به تعبیری که در روایت امده است در کنار ولایت بودن جلوی هر گونه تفرقه ای را در جها ن اسلام خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری  جدا شدن از ولایت فقیه را عامل اصلی ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دانست و افزود: امام نقش محوری و وحدت خیز را در جامعه بشری عهده دار است.

salehin00003

وی با تاکید بر اینک هر جا این نکته مورد غفلت واقع شد جامعه اسلامی متحمل ضربات جبران ناپذیری شد خاطرنشان کرد: امروز گروهی اسلام را ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود می دانند.

وی به  بهانه قرادادن دین توسط  گروهی از افراد منافق برای رسیدن به دنیا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه کج فهمی ها و نافهمی ها نسبت به موضوع ولایت باعث ایجاد انحرافات فکری در جامعه اسلامی می شود یادآور شد: کسانیکه تفکر وهابیون و سلفی ها را دارند ما آنها را مسلمان نمی دانیم این اقشار منحرف، ساخته و پرداخته استعمارند تا باعث ایجاد ضربه به اسلام شوند.

آیت الله رمضانی با اشاره به گسترش تشیع در کشورهای اروپایی و آمریکایی افزود: در لندن ۳۰ درصد مسلمانان شیعه هستند.

وی با این توضیح که دنیای اسلام فطرتاً گرایش به سمت معنویت الهی دارد و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران مرکز قدرت در دنیا شده است و جریانهای عاشورایی مختلفی در دنیا در حال رشد هستند اضافه کرد: مسلمانان باید با جهاد نظامی ،اقتصادی ،فرهنگی و.. در عرصه های مختلف قدرت منطقه و دنیا را در دست گیرند.

salehin100001

عضو مجلس خبرگان رهبری پیگیری جریانهایی که معارف اهل بیت را به صورت دقیق و جامع در جامعه جاری کند ،دور شدن از خرافات و بهره برداری از ظرفیت مجالس عزای حسینی و ظرفیتهای نهفته در شهدای کربلا را مورد تاکید قرارداد و بیان کرد: اگر مردم از جوهر و گوهر وجودی دین فاصله بگیرند جامعه با چالشهای جدی روبرو خواهد شد.

آیت الله رمضانی با اظهار تاسف از اینکه مشکلات بسیاری ظرفیتها و توانایی های مسلمانان را فرا گرفته است گفت: همه اینها به دلیل عدم تمرکز رهبری در جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه دین باید در جامعه نهادینه شود و حتی گریه کردن برای اباعبدالله هم باید سیاسی شود اظهارکرد: ما باید به عنوان یک معترض و مبارزه اسلامی نقد کنیم آنچه را که نقد کردنی است چراکه انان که منتظر مهدی (عج الله ) هستند نسبت به شرایطی که در جریان است نگران هستند.

salehin00006

وی با اشاره به بروز ۴ هزار معنویت بدلی در اروپا و امریکا تصریح کرد: دنیای استکبار تفکر جبری گری را در جامعه رواج داده است و در این راستا معنویت بدلی را رواج می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه استکبار در صدد به فراموشی سپرده شدن معنویت الهی برخاسته از دین است متذکر شد:انها عقل را جلو آورده اند که خدا و جوهر دین را کنار بزنند.

آیت الله رمضانی با تاکید بر اینکه برای نجات بشریت باید به دین بازگشت و با این توضیح که مجاز شمردن هر چیز در دنیای غرب کنار گذاشتن دین است، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: اندیشه دینی امروز حلال مشکلات است امروز دین می تواند در عرصه مدرنیته حکومت برقرار نماید وی با اشاره به عدم اعتقاد برخی از روشنفکران دینی مبنی بر عدم اقتدار و قدرت دین در حکومت و سیاست بیان کرد: امروز دین در دنیا اقتدار و قدرت خود را ثابت کرده است و زنده نگه داشتن عاشورا زنده نگه داشتن دین است و اگر این اتفاق نیفتد دین اسیب جدی خواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه واقعه کربلا امروز باید تحلیل شود و ما موظف هستیم که درست تحلیل و  تطبیق کنیم ، افزود: انقلاب اسلامی برای تطبیق جریانات امروز جامعه با عاشورا است تا عاشورایی دیگر رخ ندهد.

salehin00001

وی با اشاره به اینکه ما دنیا را به سمت رحمت معرفی می کنیم افزود: باید از ظرفیتهای عزاداری امام حسین(ع) در عرصه ای بین المل استفاده کنیم چر اکه قیام امام حسین (ع) در تاریخ برای استمرار حرکت مهدویت در جهان ذخیره شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید هوشیار باشیم تا چالش و تهدید جامعه اسلامی را فرا نگیرد ،جریانان سلفی گیری و وهابت را هرکدام تهدیدی بزرگ برای جهان اسلام نامید و گفت : باید دعوت عمومی برای محرم صورت گیری، فرهنگ عاشورایی باید در تمام روزها و در فکر و ذهن ما باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه