ادبیات نیش‌دار با خودی‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست/ در جنگ یک شخصیت را می‌کشند اما فکر رئیس‌جمهوری را با نفوذ عوض می‌کنند

حجت الاسلام صدیقی گفت: رئیس‌جمهور نباید عصبی و نیش‌دار صحبت کند. بد است که انسان در برابر بیگانگان رعایت جوانب را بکند، اما در مورد خودی‌ها جور دیگری صحبت کند، این ادبیات در شأن رئیس‌جمهور نیست.

ادبیات نیش‌دار با خودی‌ها در شأن رئیس‌جمهور نیست/ در جنگ یک شخصیت را می‌کشند اما فکر رئیس‌جمهوری را با نفوذ عوض می‌کنند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته تهران که ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به بیانات حکیمانه نورانی، سازنده، دلسوزانه، پدرانه و پیغمبرگونه مرجع بزرگ عالم تشیع رهبر عزیزمان در جمع روسای دانشگاه اظهار داشت: مثل همیشه این بیانات با همه وجود می جوشد و عجب از ما است که با داشتن همچین پیر روشن ضمیری در جا می زنیم و راه نمی افتیم.

وی با اشاره به اقتصادی مقاومتی گفت: چه زمانی بنا است این اقتصاد مقاومتی عملی بشود؟ مسئله خودکفایی، اعتماد به نفس، عزت نفسی که امام(ره) به ما آموخته است و قطع امید از بیگانگان و امید داشتن به خدا کی در ما فرهنگ خواهد شد؟ چه زمانی بنا است که جهاد فرهنگی و علمی را آنچنان انجام دهیم که آیات قرآن عملی شود؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مطالب قرآن کاربردی، کلیدی و اجرایی است، افزود: حضرت آقا در جمع روسای دانشگاهها مطالب مهمی القا کردند تا باشد تاثری و حرکتی ببینیم و دانشگاهها را از رکود در یک جهش و بالندگی ببینیم.

وی گفت: قرآن کتابی است که همه چیز در آن است. در مسئله تشکیل باران، انعقاد نطفه و مسائلی دیگر هزاران مسئله از جمله حقوقی، نظامی، فرهنگی، عرفانی، عقلی و نظایر آن در قرآن موجود است. جهان در قرآن منعکس است و همه آنها آیه ای به سوی خدا است. آرزوی ما این بود که دانشگاهها رنگ قرآن بگیرند و در کلاس فیزیک، شیمی، پزشکی و هسته ای ما رنگ خدا دیده شود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دانشگاه ما باید دانشگاهی اسلامی باشد. دانشگاهی اسلامی به این معنا نیست که یک عده ای بروند طلبه شده و عمامه بر سر خود بگذارند و به این معنا است که همه اینها مایه جوشش ایمان به خداوند شود. به خدا نزدیک شده؛ خدامحور و دین محور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ در دانشگاهها را مسئله ای مهم دانست و ادامه داد: در یک نظام جهادی، ولایی، قرآنی و نظامی که این همه شهید خون خود را برای آن داده اند، روسای دانشگاههای ما برای نماز جوانها، جدا کردن صف دخترها و پسرها از یکدیگر و برای پوشش زنها و دخترها چه اقداماتی انجام داده اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: تشکیل اردوهای مختلط کاری فرهنگی است؟ این کار، کاری شیطانی و فرهنگی آمریکایی است. این جوانان امانت های الهی است که به دامن شما داده اند. دانشگاههای ما باید نماز شب پرور باشند.

وی با اشاره به اعتکاف های دانشجویی و برگزاری نمازهای جماعت در دانشگاه گفت: البته اینها اتفاقات خوبی است اما چند درصد از دانشجویان و اساتید در دانشگاهها حضور پیدا می کنند؟ اساتید به چند درصد از دختران ما می گویند حجاب تو جنگ فرهنگی با آمریکا است و بدحجابی تو انفعال در برابر آنها است؟ عزت و استقلالی که خداوند متعال برای گفتمان ولایت مقرر کرده است تا چه میزان در دانشگاههای ما روی آن کار شده است؟ روی اینها باید فرهنگسازی کرد و انقلاب ما انقلاب نائب امام زمان و فقاهت است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دانشگاه ما باید در فراز مدار اسلام و قرآن شریف باشد. پژوهش در دانشگاه مسئله مهم است و نباید فقط به مسائل سطحی برای کسب نمره توجه شود. نیازسنجی مسئله مهمی است و باید انجام شود. این میزان فارغ التحصیل بیکار برای چیست؟ مگر می شود در جامعه ای که در گوشه های آن خلاء و نیاز وجود دارد بگوییم کار ندارد؛ نخیر اینها کار بلد نیستند. طوری تربیت نکرده ایم که کار بکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اقتصاد مقاومتی را نسخه ای شفابخش عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله قطع وابستگی به بیگانه و درونزا و عدالت محور است. اقتصاد لیبرالیستی اقتصادی است که یک عده ای به نوا می رسند و رانت خورها که در صدد این هستند که بعد از این با شرکت های بزرگ و کمپانی های اروپا رابطه برقرار شود چه کسانی سود خواهند برد و چه کسانی ضرر خواهند کرد. اقتصاد مقاومتی اقتصادی عدالت محور است و به فکر پابرهنه ها و جنوب شهری ها خواهد بود. اقتصاد مقاومتی به فکر آنهایی است که بچه هایشان هم اکنون در سوریه از ما دفاع می کنند و اگر دفاع و شهادت آنها نبود ما نمی توانستیم با امنیت در این مکان، نماز جمعه بخوانیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه کانون پرورش مدیران کشور است، گفت: اگر شما می بینید هر روز در یک گوشه ای خرابی مشاهده می شود و پرونده های میلیاردی تشکیل شده، اینها گیر فرهنگی دانشگاه است. اگر در دانشگاه یک انقلاب الهی، تربیتی و فرهنگی وجود داشت امروز این نگرانی ها وجود نداشت. ما مدیرانمان را برای خدمت تربیت نکرده ایم و فرهنگ علوی را در اداراتمان نمی بینیم. باید دید مشکل کجاست؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به نگرانی حضرت آقا در مورد مسئله نفوذ تصریح کرد: همه خلاء ها در دانشگاه است. ما دانشگاهی می خواهیم که از استکبار متنفر باشد و آن را حقیر بداند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رهبر عزیزمان با نور ایمان در آن روزی که برخی حضور ایران در سوریه را زیر سئوال می بردند و معتقد به رفتن بشار اسد بودند، ایشان در مسئله حمایت از سوریه و حمایت از بشار اسد خط را نشان دادند، تصریح کرد: ایشان از ابتدا آدرس درست مسئله مقاومت را ارائه کردند. و دیدیدم که امروز، کشورها عقب نشینی کرده و این کشورهای مرتجع که در مسئله سوریه خیلی پافشاری داشتند عقب نشینی کردند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: در مسئله سوریه ما بر چند نکته تاکید داریم که یکی از آنها حفظ تمامیت ارضی سوریه است. دیگری مبارزه جدی باتروریست ها خواهد بود که این باید ادامه پیدا کرده تا ریشه النصره و تکفیری ها به کلی در سوریه و منطقه کنده شود.

وی مسئله دیگر را عدم دخالت کشورهای دیگر در سوریه دانست و گفت: ما به مردم سالاری و آرای مردم برای تعیین سرنوشت مردم سوریه محترم می دانیم. در سوریه پس از خاموش شدن آتش ترور در فضای امن مردمش باید ارکان اجرایی کشور خود را تعیین کنند. در میان اشخاصی که در این کشور مطرح اند یکی نیز آقای بشاراسد است که در این مدت قهرمانانه در برابر قدرت های بزرگ ایستاد و سنگر را حفظ کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بشار اسد را یکی از چهره های برجسته منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ایشان هم در کنار دیگر کاندیداها خواهد بود و این مردم سوریه هستند که باید انتخاب کنند.

وی با اشاره به سر بریدن ۸ شیعه در افغانستان به جرم شیعه بودن تصریح کرد: این مظلومیت است. مومن کشی و سر بریدن همچنان ادامه دارد و متاسفانه دولت افغانستان اقدامی در این زمینه نکرده و حساسیت خاصی نشان نداده است.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ستایش دبیرکل سازمان ملل از حکومت سعودی گفت: وی گفته است که حکومت سعودی اقدامات انسان دوستانه ای در یمن انجام می دهد؛ اف بر این سازمان ملل. اف بر این آدم نادان. ۸ ماه است که سعودی ها کودک و زنها را می کشند و خانه ها را ویران می کنند و مدرسه ها در یمن امنیت ندارند. آنها مساجد را ویران کرده و تروریست ها را تقویت می کنند. در این زمان دبیرکل سازمان ملل از این حکومت وابسته، ضعیف و ذلیل حمایت می کند. آدم کشی نقطه ضعف است و به معنای اقتدار نیست. ضعیف است که در اثر ناتوانی به ظلم پناه می برد. کسی که اقتدار داشته باشد از ظلم استفاده نمی کند و این دیوانگی به این دلیل است که در سراشیبی قرار گرفته و آخرین جنایت هایش را در یمن انجام می دهد. در همان زمانی که این آقا از حکومت سعودی دفاع می کند برخی از ماشین های سازمان ملل با بمب های سعودی از بین می برند و به خاک و خون کشیده می شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: دنیا باید بر این سیاهی و لکه ننگ تاریخ گریه کند و ان شاءالله هر چه زودتر بافت بین الملل با مقاومت هسته مقاومت که ایران است تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به دستگیری نزار زاکا در ایران گفت: وی در لبنان و ایران ماموریت به راه انداختن شبکه اجتماعی مجازی با اهداف آمریکایی را داشت و از سرنخ های نفوذ به حساب می آمد که وی دستگیر شده است و به اخذ دلارها اقرار کرده و اهداف شومش را گفته است. عده ای نیز در کنار وی دستگیر شده اند.

حجت الاسلام صدیقی نفوذ را مسئله خطرناکی دانست و ادامه داد: در جنگ یک شخصیت را می کشند اما یک وقت فکر رئیس جمهوری را با نفوذ عوض می کنند و تصمیمش را مطابق میل آمریکا انجام می دهند. نخبگان یک جامعه را تحت تاثیر قرار داده و بدون هزینه ما را قشون خود می کند. نفوذ خیلی خطرناک است و باید حساسیت بجایی در این جهت داشته باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در برخی مواقع، جاهایی مسئله کشف حجاب دیده می شد خاطرنشان کرد: گاهی دیده می شد خانمی پشت فرمان بدون هیچ پوششی مثل زمان رضاخان ظاهر می شد. فرمانده نیروی انتظامی بخشنامه کرد و برخورد با این جرائم مشهود وظیفه قانونی پلیس است. این کار برخی از خانم ها، راه استعمار را باز می کند و مقابله با قرآن کریم و آیات حجاب است. ممکن است حتی برخی پول گرفته و این مسائل را عادی کنند.

حجت الاسلام صدیقی در پایان، خطاب به رئیس جمهور گفت: ایشان در نمایشگاه مطبوعات مطالبی را گفتند که نیش داشت. قرآن کریم به پیغمبر خدا می فرمایند که آقا از چه کسی دفاع و به چه کسی حمله می کنید. کسی که در رأس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری، عالی ترین مقام را دارد باید عصبی برخورد نکرده و نیش دار صحبت نکند. ادبیات وی باید طوری باشد که مومن شادکن باشد. حیف است که آدم در برابر بیگانگان رعایت ادبیات را بکند اما در حمله به خودی ها و مومنین، متدینین و خدمتگزاران یک جور دیگر رفتار بکند. حیف است که ایشان در حصار جریان قرار بگیرد و این نوع ادبیات در شأن یک رئیس جمهور نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه