آلبومی که «مرتضی پاشایی» از انتشار آن می ترسید منتشر می شود!

صبح امروز هرکسی که در خیابان های اصلی تهران تردد می کرد با صحنه عجیبی مواجه می شد، پوستری که روی آن نوشته شده بود: «آلبوم جدید مرتضی پاشایی ۲۰ آبان منتشر خواهد شد»

آلبومی که «مرتضی پاشایی» از انتشار آن می ترسید منتشر می شود!

به گزارش ۸دی:

صبح امروز هرکسی که در خیابان های اصلی تهران تردد می کرد با صحنه عجیبی مواجه می شد، پوستری که روی آن نوشته شده بود: «آلبوم جدید مرتضی پاشایی ۲۰ آبان منتشر خواهد شد». اگر از این دیدگاه مردم که با خود فکر می کنند «مگر می شود ۱ سال پس از فوت کسی آلبومی از او منتشر شود» بگذریم از جمله عجیب روی پوستر با عنوان «آلبوم جدید» نمی توان گذشت؛ حقیقت ماچرا ازین قرار است که مرتضی پاشایی قبل از انتشار آلبوم «یکی هست» آلبومی با نام «گل بیتا» را به صورت اینترنتی منتشر کرده بود، آلبوم مذکور در آن زمان تحت امتیاز شرکت «ترانه سمان» قرار گرفت و تمام حق و حقوق آلبوم به این شرکت واگذار شد. اکنون پس از فوت مرتضی پاشایی و گذشت سال ها از انتشار قبلی این آلبوم شرکت «ترانه سمان» تصمیم به بازنشر آلبوم فوق با نام «پرنده» گرفته است که نقطه مبهم ماجرا همین جاست.

photo_2015-11-07_08-57-05

خانواده مرحوح پاشایی اذعان دارند که فرزندشان آلبومی با نام «پرنده» نداشته است و آلبوم ذکر شده آلبوم پسرشان نیست و به همین دلیل از شرکت «ترانه سمان» به وزارت فرهنگ و ارشاد شکایت کردند کهدر ادامه متن این شکایت نامه را می خوانید:

ریاست محترم دفتر مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام

احتراما به استحضار می رساتد شرکت ترانه سمان به مسئولیت آقایان (ارشک و رشید رفیعی) اقدام به انتشار آلبوم (گل بیتا) با خوانندگی فرزندم، هنرمند فقید مرتضی پاشایی نموده که با سو استفاده از زمان برگزاری سالگرد آن مرحوم، نام این آلبوم را با اضافه کردن یک آهنگ دیگر (پرنده) تغییر داده و اقدام به تبلیغات در مراکز مهم مانند مترو و سایر فروشگاه ها نموده است.

با توجه به اینکه مجوز انتشار آلبوم گل بیتا مربوط به حدود ۱۰ سال قبل در این شرکت بوده اما استفاده از عنوان جدید جعل عنوان محسوب شده که علاوه بر ممنوعیت قانونی سو استفاده از احساسات و علائق مردم به خواننده محبوبشان در زمان سالگرد آن مرحوم تلقی می گردد. مضافا بر اینکه قطعه پرنده به آلبوم موصوف اضافه گردیده است که این امر خلاف قانون و مقررات تلقی می گردد.

شایان ذکر است که مرحوم مرتضی پاشایی در زمان حیات خود حدود یک صد آهنگ در آن مرکز داشته که هیچ گونه قراردادی با ترانه سمان ندارد (به جز آلبوم گل بیتا) که آن هم مربوط به ۱۰ سال پیش است.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به جلوگیری از آلبوم پرنده  و سایر آلبوم هایی که شرکت سمان در حال تهیه است جلوگیری شود.

z

همچنین منصور پاشایی نماینده تام الاختیار خانواده پاشایی در گفت و گو با «موسیقی پارس» عنوان کرد:  درست است که مجوز انتشار اولین آلبوم مرحوم «مرتضی پاشایی» با نام «گل بیتا» تحت امتیاز موسسه «ترانه سمان» است اما این موسسه با تغییر نام غیر قانونی و بدون مجوز آلبوم «گل بیتا» را با نام «پرنده» باز نشر کرده است و قرار داد انتشار آلبوم جدید را نیز با موسسه «هنرنمای پارسیان» امضا کرده است و سعی در استفاده و بهره برداری مالی غیراخلاقی از فضای موجود را دارد. من به طور رسمی اعلام می کنم این آلبوم و آلبوم های دیگر مرتضی پاشایی با نام های «یکی هست» و «اسمش عشقه» تا قبل از سالگرد مرحوم اجازه باز نشر ندارند و کسی حق سو استفاده مالی از این فضا را نخواهد داشت. انتشار مجدد این آلبوم غیر قانونی و مورد تایید خانواده پاشایی نخواهد بود.

zz

پس از این اتفاقات به سراغ مهرزاد امیرخانی یار دیرین مرتضی پاشایی رفتیم او تا نظر او را جویا شویم، او که پیش از این و در مصاحبه اختصاصی با موسیقی پارس از داستان آشنایی و رفاقتش با مرتضی گفته بود. امیرخانی ضمن ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده گفت: «سال ها قبل و پیش از آلبوم “یکی هست” مرتضی در استدیویی آثارش را به تولید می رساند، آلبوم گل بیتا حاصل تلاش های اولیه او در زمینه موسیقی بود که همان زمان هم منتشر شد، اما مرتضی با آلبوم یکی هست و پس از آن پله ترقی را به سرعت طی کرد و به درجه بسیار خوبی در زمینه موسیقی رسید که سطح آثارش به مراتب بهتر از زمان قبل بود، اما به نظر من انتشار چنین آلبومی در مقطع کنونی تاسف بار است، مرتضی همواره از انتشار دوباره این آلبوم می ترسید و قطعا حق داشت، زیرا کارهای جدید او به مرتب قوی تر و بهتر بودند و او دوست داشت همان تصویر مثبت و خوب در ذهن مخاطبانش باقی بماند، در هر صورت حتی خودِ مرتضی هم به انتشار این آلبوم رضایت قلبی نداشت.»

zzz

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه