جنگ نرم ،مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد/ یک مسجدی هم که در خانه اش ماهواره دارد کشته جنگ نرم است

مراسم تودیع و معارفه سرهنگ علیرضا مسرور و سرهنگ اصحابی در حسینیه ناحیه مقاومت شهرستان بندرانزلی برگزار گردید.

جنگ نرم ،مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد/ یک مسجدی هم که در خانه اش ماهواره دارد کشته جنگ نرم است

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، طی این مراسم سرهنگ علیرضا مسرور پس از چهارسال فرماندهی و ده سال خدمت در بندرانزلی راهی سپاه قدس گیلان شد و سرهنگ جمشید اصحابی به عنوان فرمانده جدید در این شهرستان انتخاب گردید.

سرهنگ اصحابی پیش از این در بندرانزلی سمتهایی همچون فرماندهی حوزه مقاومت امیرالمونین(ع)  و جانشینی ناحیه مقاومت این شهرستان را بر عهده داشته است.

سرهنگ علیرضا مسرور در این مراسم گفت: از تمامی مسوولان و دوستانی که در طول این سالها همراه ما بودند و در پیشبرد فعالیتهای سپاه همکاری های لازم را داشتند سپاسگذارم.

وی افزود: تلاش ما همواره بر این بوده که ثابت کنیم بسیج از جنس مردم و از بدنه همین نظام است که این موضوع به روشنی در بحران برف سال ۹۲ ثابت شد.

وی همچنین اظهار کرد: از همه عزیزانی که موجبات رنجش خاطر آنها را فراهم نمودم حلالیت می طلبم ،و اگر هم بنده بر گردن کسی حقی داشتم او را حلال نمودم.

وی در پایان گفت: امیدوارم آقای اصحابی در این مسوولیت جدید موفق باشند.

سردار عبدالله پور فرماندهی سپاه قدس گیلان نیز در ادامه مراسم بیان کرد: سرهنگ مسرور پس از چند سال تلاش صادقانه فرماندهی  ناحیه بندرانزلی را به آقای اصحابی واگذار کردند ،امیدوارم زحمات ایشان مورد قبول درگاه حضرت حق قرار گرفته باشد.

وی افزود: آقای اصحابی هم از بچه های خوب سپاه گیلان است و به دلیل اهمیتی که شهر انزلی به جهات مختلف دارد ایشان را به این سمت برگزیدیم ،ایشان علاوه بر تحصیلات عالیه در تمامی حوزه بسیج فعالیت نموده است ،توانایی بالایی دارد و توانسته در طول یک مدت کوتاه خودش را اثبات کند.

وی در ادامه گفت: جمشید اصحابی از بچه های انقلاب است ،هنوز دوران خدمتش نصف هم نشده و این موضوع بیانگر این است که یک نیروی جوان و با انگیزه می تواند به خوبی در این شهرتاثیر گذار باشد.

فرماندهی سپاه قدس گیلان در خصوص اهمیت تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برپایی نهادی چون بسیج مستضعفین توسط بیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: امام (ره) با شکل دهی سپاه و بسیج خود مردم را سازماندهی کرد تا از نظام پاسداری نمایند.

وی می افزاید: امام خمینی (ره) به خوبی می دانستند ،انقلابی که مردم همراه آن نباشند منحرف می شود و به همین جهت این دو نهاد ارزشمند را پایه گذاری نمود.

سردار عبدالله پور در ادامه می گوید: در زمان دفاع مقدس به دلیل آن شرایط نظامی سخت ،مردم و حتی خودمان فکر می کردیم که سپاه یک نیروی صرفا نظامی است ،اما بعدها پس از بیانات رهبر معظم انقلاب فهمیدیم که سپاه علاوه بر مسایل نظامی می تواند در سایر حوزه ها نیز ورود نماید.

وی در رابطه با قدرت نظامی سپاه گفت: آمریکایی ها به شدت از ما کینه دارند ،اما جرأت هیچ کاری ندارند ،چرا که از قدرت نظامی ما مطلع هستند و پس از دیدن شهرکهای موشکی زیر زمینی واقعا ترسیده اند.

وی در همین رابطه افزود: ما این آمریکا ،این غول بی شاخ و دم را در منطقه مهار نموده ایم و آنها زورشان به ما نمی رسد.

فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: شاید عده ای بپرسند که چرا سپاه کار اقتصادی می کند؟ در جواب به این افراد باید بگویم سپاه راهیا اقتصادی کوچک و فعالیتهایی که جلوی کار و تولید ملی را می گیرید انجام نمی دهد ،بلکه این نهاد در تلاش است که هموراه باری از دوش نظام بردارد و تلاش می کند در مسایل ملی و جاهایی که ممکن است سرمایه گزاران خارجی ورود کنند و علاوه بر خروج ارز از کشور دست به جاسوسی بزنند اقدام می نماید.

وی افزود: ما به عنوان یک پاسدار در تلاشیم که مردم لذت خدمات دهی را از این نهاد انقلابی بچشند.

وی در خصوص اینکه امروز فرهنگ بسیجی جهانی شده ،بیان کرد: همه دنیا جمع شده اند تا مشکلات سوریه را حل کنند ،اما از انجام این کار عاجزند ،چرا که مردم سوریه تحت تاثیر انقلاب ایران هستند و میخواهند خودشان و بدون دخالت دیگران مشکلاتشان را حل نمایند.

وی همچنین با اشاره به جنگ نرم و اهداف آن گفت: جنگ نرم ،مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد و اگر نظر بنده را بخواهید یک فرد مذهبی که نماز می خواند و اتفاقا مسجد هم می رود ولی در خانه اش ماهواره دارد کشته جنگ نرم است.

وی تاکید کرد: فکر نکیند جنگ نرم سراغ کسی میرود که لاقید است و پایبند مقیدات نیست ،خیر ،جنگ نرم همه افراد را مورد هدف قرار می دهد ،خصوصا افرادی که مسوولیت دارند.

وی در پایان به سرهنگ اصحابی چند توصیه نمود: از آقای اصحابی می خواهم که دین را خوب بشناسند و بدون همکاری و مشورت روحانیت کاری انجام ندهند ،چراکه ما باید راه خیر و شر را با کمک عالمان دین بشناسیم.

سردار عبدالله پور گفت: اگر می خواهید در جنگ نرم پیروز باشید باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشید و علاوه بر عمل دقیق به سخنان ایشان ،این بیانات را برای بسیجیان تشریح و تبیین نمایید.

امام جمعه بندرانزلی  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین نیز در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی ناحیه مقاومت بندرانزلی با تشکر از زحمات سرهنگ علیرضا مسرور و آرزوی موفقیت برای سرهنگ جمشید اصحابی بیان کرد : آنچه مهم است این بوده که در کنار تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ جایگاه سپاه همه ما موظف هستیم جایگاه سپاه را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه نهادی بسیار مقدس ، تاثیر گذار و موفق در صحنه های مختلف است خاطر نشان کرد: نقش سپاه در جریانات اخیر منطقه ، نویدی بوده که کشور را در برابر توطئه های دشمنان ایمن کرده است .

امام جمعه بندرانزلی در ادامه سخنان خود افزود : سپاه به فضل پرودگار متعال نیرویی توانمند، مقتدر و هوشیاری است که بر سر ارزش های انقلابی با هیچ کس سر سازش ندارد ، این ویژگی ها یک شبه به دست نیامده و مدیون کسانی است که در این سنگرها بوده اند و تماما حاصل حمایت های امام راحل و مقام معظم رهبری است فلذا سپاه چنین جایگاه رفیعی دارد که باید در تمامی سطوح حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین  در بخشی دیگر از سخنان خود به وظیفه پاسداران نیز اشاره و تاکید کرد : نیروهای سپاه با آرمان خواهی و ثبات قدم در ارزش های انقلاب ، مطیع امر رهبری بودن ، دلسوز انقلاب بودن و حل نشدن در جریان های سیاسی خصوصا وارد نشدن به جریان های خاص کاری کنند که خدشه ای به جایگاه رفیع سپاه وارد نشود .

وی همچنین متذکر شد : برای حفظ قداست و جایگاه سپاه مراقب باشید که مورد بهره برداری جریان های سیاسی و شهری قرار نگیرید.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شاید در دوران دفاع مقدس میدان نبردمان در یک مناطق خاصی بوده اما اکنون تمامی کشور ما آماج حملات همه جانبه دشمنان است یادآور شد : در هر نقطه ای از کشورمان سپاه و بسیجیان آن باید آمادگی کامل داشته باشد فلذا در شرایط کنونی نیز باید در زمینه فرهنگی قاطع وارد میدان شوند که این مهم جای هیچ تعللی ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در پایان سخنان خود به توقع خود از سپاه نیز اشاره و اظهار کرد : طبق ماموریت های جدیدی که مد نظر مقام معظم رهبری است سپاه در همه حوزه ها خصوصا در این شهرستان که شرایط ویژه ای دارد با همکاری همه دستگاهای نظامی ، فرهنگی ، عقیدتی و بخش های مختلف اطلاعاتی باید مجدانه در زمینه مسائل فرهنگی فعال باشد.

در پایان مراسم نوبت به سرهنگ جمشید اصحابی فرماندهی جدید ناحیه مقاومت بندرانزلی رسید ، وی در این مراسم بیان کرد: از آقای مسرور بخاطر زحماتشان در طول چندسال گذشته قدردانی و تشکر می نمایم.

وی افزود: از تمامی مسوولان شهر خواهشمندم که بنده را برای خدمتگذاری به مردم همراهی نمایند ،چراکه شهدا نظاره گر اعمال ما هستند و فردای قیامت در رابطه با عملکرد خود باید به آنها پاسخگو باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه