رشد ۶ درصدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان گیلان در سال ۹۴

مدیرکل سازمان بیمه تأمین اجتماعی استان گیلان گفت: مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان گیلان ۶ درصد رشد یافته است.

رشد ۶ درصدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان گیلان در سال ۹۴

به گزارش ۸دی، جمیل حق‌پرست اظهار داشت: در نیمه اول سال ۹۴ با فراهم شدن زمینه اشتغال و بحث بیمه‌شدگان اجباری و بیمه‌شدگان خاص، ۵.۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان بیمه تأمین اجتماعی استان گیلان افزود: در همین راستا آمار مستمری بگیران ما ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این رشد قابل توجه بوده است.

وی افزود: آمار بیمه شدگان در استان گیلان ۳۸۰ هزار نفر است و در گروه‌های مختلف بیمه‌شدگان و در بحث مستمری‌بگیران تعداد آن در استان گیلان به مرز حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

حق پرست گفت: دربحث بازنشستگان بیمه تأمین اجتماعی هیچگونه معوقه‌ای نداریم و پرداخت‌های ما به روز است و اکنون  هم به لحاظ رفع بسیاری از معایب سیستم پرداختی مستمری بگیران حرکتی را در کشور شروع کرده‌ایم که هم زمان در سراسر استان گیلان اجرا می‌شود و از ماه آبان تا اسفند پرداخت حقوق آن دسته از مستمری بگیرانی که از پنجم تا بیستم ماه حقوق دریافت می‌کردند، حقوقشان را نهایتا با سه روز تاخیر پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: این کار منجر به این می‌شود که مستمری‌بگیران کل کشور در بازه زمانی بیستم تا بیست و پنجم هرماه متمرکز حقوق می‌گیرند، یعنی لیست‌ها در تهران آماده و محاسبه می‌شود و هم پوشانی‌ها را از بین می‌برد و در نهایت کل مستمری بگیران کشور در بازه زمانی مستمری خود را دریافت خواهند کرد.

حق پرست با اشاره به  بحث پرداخت وام قرض‌الحسنه است به مستمری بگیران که البته از نظر سهمیه محدودیت دارند بیان کرد: تلاش می‌شود این وام به افرادی که بیشترین سابقه و تعداد افراد تحت تکفل را دارند و از نظر میزان حقوق کمترین دستمزد و حقوق را دریافت می‌کنند تعلق گیرد و آن‌ها در اولویت قرار می‌گیرند و کل اعتبار کشوری این وام ۱۰۰ میلیارد تومان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه