رفع مشکل دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت نیازمند توجه جدی است

یک عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: رفع مشکل دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت نیازمند توجه جدی همه دستگاهها است.

رفع مشکل دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت نیازمند توجه جدی است

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی شامگاه یکشنبه در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: برای در نظر گرفتن مکان جدید دفن بهداشتی زباله های شهر رشت بایستی چاره ای اندیشیده شود.
وی اظهار داشت: دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت موجب آلودگی آب های زیرزمینی ، تخریب حیات وحش و گیاهان می شود.
وی با اشاره به این که دفن غیربهداشتی زباله در سراوان رشت از سال های ۱۳۶۲ شروع شده، یادآور شد: ۹۰ درصد دفن زباله ها در این سایت، مربوط به شهر رشت است.
وی با بیان این که تاکنون بیش از چهار میلیون تن زباله در سراوان رشت انباشته شده، تصریح کرد: هکتارها مساحت را در این منطقه اشغال و آلوده کرده ایم به طوری که در صورت ادامه، تا سال ۱۴۰۴ گستره دفن در سراوان رشت به ۳۲ هزار هکتار می رسد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت شیرابه های دفن زباله در سراوان رشت را از آلوده کننده های رودخانه زرجوب عنوان و بیان کرد: فاضلاب های روستایی، کودهای شیمیایی و پسماندهای شهری از جمله دیگر موارد آلوده کننده های این رودخانه است.
وی خاطر نشان کرد: فاضلاب زندان لاکان ، کارخانه کودآلی ، فاضلاب بیمارستانی در ۱۰ نقطه ، کودهای شیمیایی و برخی از پسماندهای جوامع شهری و روستایی نیز از جمله آلوده کننده های رودخانه گوهر رود رشت است.
وی با تاکید بر این که برای بازیافت و تبدیل زباله به کود آلی باید فکری جدی شود، اظهار کرد: در رابطه با مصرف مواد غذایی لازم است مدیریت بهتری داشته باشیم.

*تاکید بر ضرورت دقت بیشتر در تولید و خرید آسفالت
یک عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه بر ضرورت و دقت بیشتر از سوی مسوولان شهرداری کلانشهر رشت در تولید و خرید آسفالت تاکید کرد.
محمدحسین کارگر نیا افزود: در چندماه گذشته شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی شهرداری برای روکش آسفالت بسیاری از مسیرهای اصلی و فرعی شهر و همچنین آسفالت تعدادی از کوچه ها بوده ایم که رضایتمندی مردم را به دنبال داشت ولی متاسفانه مشکل قدیمی، عدم کیفیت آسفالت و عدم اجرای درست آن همچنان باقی است.
وی با بیان این که بعضی از مسیرها علی رغم اینکه چندماهی از روکش آنها نگذشته تخریب و نیاز به بازسازی و مرمت دارند، اظهار کرد: با توجه به هزینه های بالای آسفالت، باید نظارت و دقت بیشتری در تولید، خرید و اجرای آن انجام گیرد و متصدیان امور و پیمانکاران مربوطه نیز باید پاسخگو باشند.

انتقاد عضو شورا، از افزایش حق مسوولیت ها در شهرداری کلانشهر رشت
یک عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت از افزایش حق مسوولیت ها در شهرداری رشت شامل حق مسوولیت شهردار، معاونان و مدیران انتقاد کرد.
محمود باقری خطیبانی افزود: بعضی از رفتگران هنوز دو ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند اما حق مسوولیت ها در شهرداری کلانشهر رشت، غیرمنطقی افزایش یافته است.
وی در رابطه با حق ایاب و ذهاب مدیران شهرداری کلانشهر رشت اظهار کرد: با گرفتن حق ایاب و ذهاب باز از ماشین شهرداری استفاده می کنند و راننده هم دارند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت یادآور شد: سقف مبلغ برای استفاده از موبایل ، برای مدیران شهرداری کلانشهر رشت نیز برداشته شده که این کار نیز قابل قبول نیست.
در یکصد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت هر ۱۵عضو شورا حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه