راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان از راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان

به گزارش ۸دی، یونس تجربه‌کار با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان اختصاص داده شده است.

وی از راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۰ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در گیلان خبر داد و افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های مذکور در راستای تقویت اشتغال در روستاها انجام شده است.

تجربه‌کار ماندگاری روستاییان در روستاها را از اهداف اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کنار پدر و مادر به کشاورزی بپردازند و صنایع تبدیلی راه‌اندازی کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان با بیان اینکه متقاضیان بسیاری برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی داریم، تصریح کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اختصاص پیدا کرده و در حال پرداخت به متقاضیان است.

وی به پرداخت تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: طرح‌های اقتصادی مقاومتی بیشتر در عرصه کشاورزی، امنیت غذایی و تقویت محصولات کشاورزی است.

تجربه‌کار پرورش قارچ، زنبور عسل و دام سبک و سنگین را از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: پرورش و کاشت گیاهان دارویی، پرورش آبزیان و داربستی کردن درختان کیوی از جمله طرح‌های در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان راه‌اندازی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مواد غذایی را در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی حبوبات، ترشی و مربا، لبنیات و همچنین تبدیل ضایعات کشاورزی به خوراک دام و طیور از طرح‌های مورد حمایت در راستای اقتصاد مقاومتی است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه