رستورانی در شهرستان آستارا با برند آمریکایی/رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا:چنانچه این واحدها عنوان خود را تغییر ندهند، پلیس برابر قانون اقدام به پلمب آنها خواهد کرد+تصاویر

در این روزها اخیر خبرهایی از بازگشایی رستوران هایی با نام kfc و مک دونالد به گوش میرسد که این بازگشایی ها به استان گیلان و شهرستان آستارا هم رسیده است.

رستورانی در شهرستان آستارا با برند آمریکایی/رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا:چنانچه این واحدها عنوان خود را تغییر ندهند، پلیس برابر قانون اقدام به پلمب آنها خواهد کرد+تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو در این روزها اخیر خبرهایی از بازگشایی رستوران هایی با نام kfc و مک دونالد به گوش میرسد که این بازگشایی ها به استان گیلان و شهرستان آستارا هم رسیده است.

در چند روز اخیر رستورانی در تهران با نام kfc که از شب دهم آبان در تهران به‌صورت رسمی کار خود را شروع کرده بود ، ۱۲ آبان ماه پلمپ شد.

همچنین وزارت صنعت و معدن نیز با بخشنامه ای به معاونین و روسای سازمانهای صنعت،معدن وتجارت استانها اعلام کرد:با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در انتهای نامه ۲۹ مهرماه ۹۴ خطاب به حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور محترم، در مورد توجه جدی به امر اقتصاد مقاومتی و ضرورت تقویت تولید ملی و نیز مراقبت بر جلوگیری از واردات بی‌رویه و به‌خصوص پرهیز از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا، لازم است کلیه معاونان و رؤسای سازمان‌ها ضمن تلاش در تقویت تولید ملی از واردات کالاهای مصرفی آمریکا جلوگیری نموده و اجازه عرضه کالاهای مصرفی آمریکا را که جنبه نمادین حضور آمریکا در کشور می‌باشد، ندهند”.

هم چنین رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا کشور در گفت‌وگویی با بیان اینکه برندها و نحوه استفاده از آنها در کل کشور از سوی پلیس اماکن بررسی شده است، تصریح کرد: چندین واحد تحت عنوان کی‌اف‌سی و مک‌دونالد در کشور فعالیت می‌کردند اما هیچ ارتباطی با این برندها نداشتند و مالکان تنها از روی بی‌اطلاعی از قوانین چنین نامی را انتخاب کرده بودند. در نهایت به این واحدها تذکر داده شد و اکثر آنها هم پس از تذکر پلیس عنوان واحد خود را تغییر دادند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا عنوان کرد: چنانچه این واحدها عنوان خود را تغییر ندهند، پلیس برابر قانون اقدام به پلمب آنها خواهد کرد.

انتظار میرود که نهادهای نظارتی استان گیلان نیز در ارتباط با بازگشایی چنین رستوران هایی که با برند امریکایی در شهرهای استانمان فعالیت می کنند حساسیت بیشتری داشته باشند و در صورت عدم ارتباط این رستوران ها با برند های امریکایی، نام های واحدهای صنفی خود را طبق قانون تغییر دهند.

photo_2015-11-07_14-10-57 photo_2015-11-07_14-11-12 photo_2015-11-07_14-11-16 photo_2015-11-07_14-11-22

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه