رزمایش دریایی مشترک یگان‌های حفاظت دریا درتالاب انزلی برگزار شد

انزلی- رزمایش دریایی مشترک محیط زیست و یگان های حفاظت دریایی، باهدف پاکسازی و برقراری امنیت در دریای خزر، در تالاب انزلی برگزار شد.

رزمایش دریایی مشترک یگان‌های حفاظت دریا درتالاب انزلی برگزار شد

به گزارش ۸دی، ۱۵ فروند قایق موتوری سبک وسنگین، پیش از ظهر چهارشنبه، رزمایش دریایی مشترک محیط زیست و مرزبانی، یگان های حفاظت شیلات، نیروی دریایی و هلال احمر را با هدف پاکسازی و برقراری امنیت دریا، در تالاب انزلی برگزار کردند.

در حاشیه این رزمایش مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای اینگونه مانورها توان عملیاتی محیط زیست را بالا می برد، اظهار کرد: این مانور با هدف حفاظت بهینه از تالاب های استان گیلان، مبارزه با دریاخواری، جلوگیری از برداشت بی رویه شن و ماسه در نوارساحلی استان، جلوگیری از تردد قایق های موتوری با قدرت موتور بالای ۴۸ اسب بخار و همچنین مبارزه با صیادان غیرمجاز انجام شده است.

قربانعلی محمدپور با بیان اینکه مانور در این سطح برای اولین بار در استان گیلان اجرا می شود، تصریح کرد: برگزاری اینگونه برنامه ها درحفاظت بهتر از منابع خدادادی کمک شایانی به محیط زیست می کند.

وی با اظهار امیدواری از تاثیر مثبت اجرای اینگونه برنامه ها درحفاظت بیش از پیش ازتالاب ها و نوار ساحلی استان گیلان، خاطرنشان کرد: دستور قضایی برای برخورد بامتخلفین و معرفی آنان به مراجع قضایی اخذ شده است.

درحین اجرای این رزمایش، دو تن از صیادان غیرمجاز که درحال صید ماهی بودند دستگیر و به پاسگاه محیط زیست جهت انجام مراحل قانونی منتقل شدند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه