بیانیه بسیج مهندسین صنعتی به مناسبت ۱۳ آبان (روز استکبار ستیزی)

شد زیرا یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی ایران اسلامی از قافله پیشرفت و ترقی در تاریخ معاصر ، نقش استکبار و غفلت مردم و بعضاً روشنفکران و دانشگاهیان از آن بوده است . استکباری که به استناد اسناد و مکتوبات از هیچ تلاشی برای حذف دین ، غیرت و فرهنگ جامعه و تحریف تاریخ و تمدن ایران دریغ نکردند و هر انقلابخواهی و تحولخواهی را سرکوب یا منحرف کردند .

بیانیه بسیج مهندسین صنعتی به مناسبت ۱۳ آبان (روز استکبار ستیزی)

به گزارش ۸دی بسیج مهندسین صنعتی به مناسبت ۱۳ آبان بیانیه ای صادر کرد که در ادامه آمده است.

 

بسمه تعالی

۵۲ سال از حادثه تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ توسط رژیم ستمشاهی و اعتراض مردمی آن می گذرد همچنان که قیام دانش آموزان تهرانی در ۱۳ آبانماه ۵۷ و اعتراض نسل آینده ساز کشور به رژیم ستمشاهی امید های شاه را نه به حال بلکه از آینده نیز ناامید کرد . و همچنین از جمله مهمترین اتفاق این روز مبارک ، تسخیر سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان هوشمند ، با بصیرت و دارای شور و شعور انقلابی می گذرد ؛ سفارتخانه ای که بعد از افشاء اطلاعات آن نقش آمریکا را در خرابکاری های داخل ایران از جمله سرکوب قیام های انقلابخواهی ملت ایران خاصه نقش امریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ ، سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ، ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ ، ۱۹ دی ۱۳۵۷، طراحی ترور شخصیت های انقلابی و امام خمینی (ره) و خیلی از اسناد دیگر آشکار و این سفارتخانه را به لانه جاسوسی و خرابکارانه مشهور کرد.به همین دلیل روز۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار نامیدند و باید برای همیشه تداوم داشته باشد زیرا یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی ایران اسلامی از قافله پیشرفت و ترقی در تاریخ معاصر ، نقش استکبار و غفلت مردم و بعضاً روشنفکران و دانشگاهیان از آن بوده است . استکباری که به استناد اسناد و مکتوبات از هیچ تلاشی برای حذف دین ، غیرت و فرهنگ جامعه و تحریف تاریخ و تمدن ایران دریغ نکردند و هر انقلابخواهی و تحولخواهی را سرکوب یا منحرف کردند .

۱-اولین کشور منطقه بودیم که انقلاب مشروطه کردیم تا قانون و مردم به جای شاه حکومت کنند ؛ اما دسیسه انگلیس و زیاده خواهی و سهم خواهی باعث پیدایش استبداد صغیره و انحراف مشروطه و نهایت حاکمیت استبدادی ۵۷ ساله پهلوی شد .

۲ – اولین کشور منطقه بودیم که یکی از کالاهای اساسی و نبض اقتصادی کشور – نفت – را ملی کردیم اما دسیسه آمریکا و نهایتا کودتای آمریکایی ، انگلیسی ، داغ تعیین سرنوشت و تامین منافع ملی را به مدت ۲۵ سال ( تا پیروزی انقلاب اسلامی ) بر دل ما گذاشت.

۳- به آمریکا تکیه کردیم که پیشرفت کنیم و مترقی شویم؛اما ضمن عزل و جابجایی همه دولتمردان شاه – که اندک زاویه با آمریکا داشتند یا اندک تصور استقلال و عدم وابستگی را داشتند – لایحه کاپیتا لاسیون را بر ما تحمیل کردند ، لایحه ای که سند ذلت و پستی ما را تایید می کرد ، لایحه ای که به استناد آن ملت، تمدن ، مومن و با فرهنگ و تمدن ۵۰۰۰ ساله در ایران به ملت و دولت یاغی ، جنگ افروز ، آدم کش و با تاریخ ۲۰۰ ساله آمریکا بایدحق توحش می داد !

۴- به آمریکا تکیه کردیم که انگلیس و شوروی را کنار بگذاریم و به تدریج مستقل بشویم ؛ اما آمریکا نه اینکه هرچه توانست از ایران برد و منابع ملی ایران و منافع ایران را نابود کرد بلکه برای کاهش اعتراضات و خطرات رقبای شرقی ( شوروی ) و غربی ( انگلیس ) سفره چپاول خود را بر کل کشور گسترانید تا آنها نیز ببرند و خیانت کنند و دولتمردان وقت نای فریاد زدن و اعتراض نداشتند زیرا منصوب آنان بودند .

۵- ایجاد سازمان مخوف و شکنجه گر ساواک توسط آمریکا و اسرائیل ، جای پای مهمترین دشمن ایدئولوژیک ایران را آنچنان محکم کرد که آن نقشی که امروزه آل سعود در سرکوب قیام های اسلامی و مردمی به حمایت از اسرائیل انجام می دهد در دهه ۴۰ و ۵۰ کشور ایران انجام می داد و یکی از دولت های منفور منطقه شده بودیم .

۶- از اشتباهات و خطا های گذشته آنان گذشتیم و ۲۲ بهمن ۵۷ را سر آغاز حیات نو برای ایران اسلامی و دنیا دانستیم اما آنان با تشکیل تیم های ترور ، خیانت و کشتار ملت بی گناه و سپس حمایت از منافقین ، ۱۷۰۰۰ شهروند را بی گناه کشتند و هزاران نفر را از زندگی ساقط کردند . از جنگ عراق علیه ایران با تمام وجود حمایت کردند – اگر چه آمریکا تنها کشوری بود که علاوه بر حمایت تسلیحاتی و پشتیبانی لجستیکی و سیاسی ، جنگ نظامی علیه ایران را در منطقه خلیج فارس تحمیل کرد و صدها شهید و مجروح از جمله بیش از ۳۵۰ کشته درحمله هوایی به هواپیمای مسافر بری ایر باس بربرجای گذاشت..

۷- جنگ که تمام شد از اشتباهات گذشته شان گذشتیم و تولد نویی را برای اینان قائل شدیم اما تصویب قانون داماتو ( تحریم ۲ جانبه نظامی – اقتصادی آمریکا علیه ایران اسلامی ) و تبعیت کشور های غربی از این قانون ، مجددا در پیشرفت و ترقی ایران اسلامی خلل ایجاد کردند که شاید ایران را به تسلیم و عقب نشینی وادار کنند.

لبخند های دولت اصلاحات و رفت و آمد های پیاپی دولتمردان دولت اصلاحات ومجلس ششم به اروپا این تصور را ایجاد کرد که عقب نشینی ایدئولوژیک در ایران رخ داده ، ایران از مواضع گذشته خود عقب نشینی کرده و دنیا نیز با ایران مشکلاتش را حل کرده است ، اما توطئه آمریکایی – انگلیسی سال ۷۸ در اغتشاشات دانشگاه امنیتی کردن پرونده هسته ای ایران در سال ۸۱ و شاخ و شانه کشیدن های غرب در حمله به ایران در حوادث ۱۱ ستامبرو نهایتاًتحریم همه جانبه سالهای اخیر ، مجددا برخی خوش بینی ها را نقش بر آب کردو چراغ سبزهای طرفداران مذاکره و سازش را کمرنگ و کم سو کرد.

۸- مواضع اخیر غرب در قبال حوادث سوریه ، عراق ، افغانستان ، مصر ، یمن ، حادثه منا از یکطرف و مداضع اینان بعد از امضاء برجام مبنی بر شاخه شانه کشیدن های ادامه تحریم ، گزینه های روی میز ، حقوق بشر و … مجددا مشت غریب ها و طرفداران سازش و مذاکره با غرب را بازکرد و مجددا به این حقایق رسیدیم که حق با ملت و امام عزیز و رهبر فرزانه است که آمریکا دشمن شماره یک بشریت است ، جنگ ادامه دارد تا زمانی که حق و باطل هست و غرب هرگز از دنیای استکباری خودش عقب نخواهد نشست مگر اینکه ما قوی شویم ، ما بر مداضع خود استوار باشیم و به راه خود ایمان و یقین داشته باشیم . فلذا روز مبارزه با استکبار باید تا زمان حیات استکبار زنده بماند و فریاد رسای جامعه مهندسین در ۱۳ آبان عرش استکبار را به فرش تبدیل نماید که <وان تنصراللهینصرکم و یثبت اقدامکم> <فتوکل علی الله فهو حسبه>

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه