آرامگاه میرزا کوچک‌خان رشت نورپردازی شد

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت از نورپردازی آرامگاه میرزا کوچک‌خان خبر داد.

آرامگاه میرزا کوچک‌خان رشت نورپردازی شد

به گزارش ۸دی، محمدباقر بشردانش شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با همکاری انجام صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشکل نورپردازی آرامگاه میرزا کوچک‌خان برطرف شد.

وی با اشاره به اقدام‌های سازمان زیباسازی شهرداری رشت گفت: یکی از اهدافی که در برنامه سازمان قرار دارد تعویض پایه چراغ‌های خیابان شهداست‌ و قصد داریم پایه چراغ‌های جدیدی را که مزین به تمثال ثابت شهدا و سیستم روشنایی است را در این خیابان جایگزین کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در نصب تمثال‌های شهدا در پایه چراغ‌ها اولویت عکس با سرداران شهید و ۵۷ شهید محلات از جمله کردمحله، دیانتی و… است.

وی نورپردازی ساختمان شماره دو شهرداری رشت را از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی اعلام کرد و گفت: نورپرداری المان شهدا در اواخر هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بشردانش، اجرای تابلوی لبخند شهدا که در طول هفته دفاع مقدس از ۱۱ سردار شهید به‌ نمایش گذاشته شد از دیگر برنامه‌های سازمان مذکور است.

وی با اشاره به اجرای نقاشی‌های دیواری افزود: در این کار از ظرفیت اساتید دانشگاهی و به صورت موضوع‌محور بهره می‌گیریم و کانون‌های تبلیغاتی که روی ایستگاه‌های اتوبوس اقدام به درج تبلیغ می‌کردند و در پرداخت مطالبات به توافق نرسیدند بنرهای تبلیغاتی آنها را جمع کرده و اقدام به چاپ نقاشی از آثار نقاشان بزرگ شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با اشاره به امضای تفاهمنامه این نهاد با کتابخانه‌های عمومی گیلان متذکر شد:براساس این تفاهمنامه اقدام به نصب المان‌هایی با موضوع کتابخوانی در شهر رشت می‌کنیم.

بشردانش با اشاره به وجود ۱۲ هزار متر مربع دیوار عمومی تصریح کرد:این دیوارها فوق‌العاده کثیف هستند و با توجه به اینکه در معابر عمومی قرار دارند نمایی نامناسب به شهر می‌دهند و از اواخر آبان ماه نسبت به رنگ‌آمیزی این دیوارها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به نصب المان و سردیس در پارک‌های شهر رشت گفت: المان پروفسور سمیعی در جلوی دانشگاه آزاد نصب شده و طی تفاهم‌نامه‌ با کنگره سرداران شهید در پارک مفاخر رشت ۱۱ سردیس سرداران شهید نصب می‌شود.

این مقام مسئول درباره نصب سردیس معلم فداکار در میدان فرهنگ رشت، خاطرنشان کرد: سردیس این معلم فداکار در مقابل سازمان آموزش و پرورش گیلان در میدان فرهنگ نصب می‌شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری رشت به نصب تابلوهای مرزبندی مناطق اشاره کرد و یادآور شد: تابلوی مرزبندی مناطق از آغاز تا پایان هر کدام از مناطق شهرداری نصب می‌شود و شهروندان از محدوده هر کدام از مناطق شهرداری اطلاع پیدا می‌کنند.

وی طراحی و خرید المان‌های نوروزی و رنگ‌آمیزی پل‌های سطح شهر رشت را از دیگر اقدام‌های سازمان زیباسازی شهرداری رشت عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور اظهار کرد: اگر قرار است رقم ریالی بابت رنگ‌آمیزی، نقاشی، تحقیق و پژوهش و … توسط سازمان زیباسازی شهرداری رشت به اساتید پرداخت شود بهتر است این مبالغ در اختیار افراد بومی قرار گیرد.

محمود باقری‌خطیبانی تصریح کرد: در ۹۹ درصد کارهای پژوهشی شهر رشت از افراد غیر بومی استفاده می‌شود.

سیدرضا موسوی‌روزان، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در نشست مذکور اظهار کرد: در نصب المان‌ها با موضوع کتابخوانی از تصویر زیبایی که از رهبر معظم انقلاب با این موضوع وجود دارد استفاده شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه