هر وقت در مقابل آمریکا از موضع ضعف وارد شدیم، زبان به تهدید گشود

حجت الاسلام تقی خانی در رابطه با آمریکا اظهار داشت: رهبری فرموندند که آمریکا مشخص کند نهایت درخواستش از ایران چیست تا مذاکره را از همانجا شروع کنیم. ولی میببینیم که درخواستشان انتهایی ندارد. ین پیش شرطها تمامی هم ندارد و تا جایی میرود که هرجای اسلام را که خوششان نیامد آن را حذف کنند.

هر وقت در مقابل آمریکا از موضع ضعف وارد شدیم، زبان به تهدید گشود

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز، حجت الاسلام تقی خانی نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان قزوین در پاسخ به سوال خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، مبنی بر دلایل مخالفت و دشمنی آمریکا با ایران گفت: آمریکایی ها خودشان دلایل دشمنی شان با ایران را بررسی کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که دلیل مخالفت ما با ایران بخاطر مکتب اسلامی است که امام آن را معرفی کرده و بر جامعه ایران حاکم است. این مکتب ظلم را قبول نمیکند و عاشورایی است و با فرهنگ استکباری آمریکا نمیسازد و منافعشان را تحت شعاع قرار داده است. این علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران از زبان خودشان است.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی اسلام میگوید اگر کافران با دین و دنیای شما جنگ ندارند به ایشان نیکی کنید ولی وقتی با شما به جنگ پرداختند با ایشان مقابله کنید (سوره ممتحنه آیه ۸۹ ). حال اگر دست از جنگ برداشت و دشمنی نکرد صلح میکنیم اما اگر دست از جنگ برداشت ولی صداقت نشان نداد که نمیشود. رابطه با آمریکا در دو حوزه سیاسی و اقتصادی قابل توضیح است. در حوزه سیاسی ما با آمریکا قطع رابطه نکردیم. اینکار را آنها شروع کردند. بعد از آن خودشان از ایران خواستند تا پای میز مذاکره بنشیند تا اینکه بگویند که ایران با اینکه انقلابی است باز هم با ما صلح میکند. حال هم که به مذاکره نشسته ایم به گذاشتن پیش شرط متوسل شده اند. مثلا میگویند با سازمانهای آزادی خواه کاری نداشته باشید. تمام تسلیحاتتان زیر نظر ما باشد. نقض حقوق بشر نکنید. نکته این است که این پیش شرطها تمامی ندارد و تا جایی میرود که هرجای اسلام را که خوششان نیامد آن را حذف کنند. حالا همه اینها را قبول کنید بعد بیاییم مذاکره کنیم که البته معلوم نیست سودی برای ما خواهد داشت یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین تاکید کرد: هروقت در مقابل اینها  ضعف نشان دادیم جرئت این حرفها را پیدا کردند. مثل زمان آقای خاتمی وقتی که ضعف نشان داد جرات پیدا کردند. اسلام میگوید مقابل متکبر باید متکبرباشی این عبادت است. اگر آمریکا عذر خواهی کند مشکلی نیست اما پیش شرط گذاشتند. معلوم هم نیست سودی برایمان داشته باشد یا خیر رهبری هم فرموندند که آمریکا مشخص کند نهایت درخواستش از ایران چیست تا مذاکره را از همانجا شروع کنیم. ولی میببینیم که درخواستشان انتهایی ندارد. بخاطر همین الان نباید با آمریکا رابطه داشته باشیم. کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از شاه، حمایت همه جانبه از صدام در دفاع مقدس وحمله به هواپیمای مسافربری تنها بخشی از جنایاتشان است. حالا هم که با تحریم سرمایه های ما را بلوکه کردند.

تقی خانی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا غیر قابل اعتماد است، تصریح کرد: آمریکاست که باید یک گام بریا اعتماد سازی بردارد. هدفشان هم از مذاکره جاسوسی است. خودشان هم اعتراف کردند که در سال ۸۸ گفتند که میخواهیم سفارت داشته باشیم تا بهتر بتوانیم دخالت کنیم. رابطه آمریکا با ایران خیرخواهانه نیست و به تعبیر حضرت امام رابطه گرگ و میش است. آنها میخواهند ما را بخورند. اینها خودشان را قوی و ما را ضعیف میبینند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه آمریکا هیچ کاری جز خیانت ندارند، تاکید کرد: همینقدر نرم شدن دولتمردان را جوانان کشور ببینند و عمق خیانت و بی صداقتی آمریکا را دریابند. وقتی دولت پای میز مذاکره نشست آنها شاد شدند. گفتند تحریم اثر خودش را گذاشته است و تهدید نظامی کردند. جوانان خوی آمریکایی را بشناسند. مثلا همان وقتی که خاتمی موضوع گفتگوی تمدنها را مطرح کرد اینها گفتند ایران محور شرارت است. هرچقدرهم که ما مقابل آنها بایستیم آنها کوتاه می آیند و ما از آنها امتیاز میگیریم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه