دکتر لیون در گفتگو با نادر طالب زاده:آمریکا در لبه پرتگاه است/ایران کشوری تروریست نیست/سازمان سیا دولت مصدق را سرنگون کرد/+فیلم

دکتر ویلمر لیون گفت: من با آمدن به این کنفرانس می خواستم سهم و نقش خودم را داشته باشم به عنوان فردی که می تواند با مخاطب بین الملل تعامل داشته باشد و در مورد آلام و دشواریهایی که سیاه پوستان آمریکایی از دست دولت ایالات متحده می کشند افشاگری کنم.

دکتر لیون در گفتگو با نادر طالب زاده:آمریکا در لبه پرتگاه است/ایران کشوری تروریست نیست/سازمان سیا دولت مصدق را سرنگون کرد/+فیلم

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی، دکتر ویلمر لیون که خود تهیه کننده یک برنامه رادیویی جنجالی در واشنگتن دی سی می باشد در پاسخ به سوال نادر طالب زاده در خصوص چرایی حضورش در کنفرانس افق نو و همچنین تهیه یک مستند از ایران گفت: من با آمدن به این کنفرانس می خواستم سهم و نقش خودم را داشته باشم به عنوان فردی که می تواند با مخاطب بین الملل تعامل داشته باشد و در مورد آلام و دشواریهایی که سیاه پوستان آمریکایی از دست دولت ایالات متحده می کشند افشاگری کنم.

این تهیه کننده آمریکایی اظهار کرد: من می خواهم به نوعی دنباله روی مارتین لوتر کینگ، مالکوم ایکس و پترسون باشم و بتوانم صدای اعتراض سیاه پوستان آمریکایی را به گوش جهانیان برسانم.

وی در ادامه افزود: در ضمن با توجه به تجربه ی بودنم در ایران می خواهم روایتی جدید و نوین از کشور شما ارائه دهم و افشا نمایم که ایران کشور تروریست ها نیست و هیچ دلیلی ندارد که وقتی در ایران هستم نگران جان خودم باشم ، دلیلی ندارد نگران ربوده شدنم باشم ، لازم نیست نگران این باشم نکند دیوانه ای فتوای زنده زنده سوزانده شدنم را بدهد. البته نباید انتظار داشته باشید این روایت های خلاف واقعی که اکنون در خصوص ایران وجود دارد به همین راحتی و آسانی و یک شبه دچار تغییر و دگرگونی شود.

2

او همچنین در خصوص نحوه شکل گیری نگاه های ایران هراسانه در جهان افزود: این جریان به صورت تعمدی ، هدفمند و حساب شده رویکرد سیاه نمایی در مورد مردم ایرانت را دنبال می کند. همان جریانی که بر علیه سیاه پوستان آمریکا اعمال کرده اند در خصوص ایران نیز در جریان می باشد. رسانه ها با انتخاب گزینشی اتفاقات و سپس تکرار بسیار شدید آن و استفاده از کارشناسانی با دیدگاه های محدود و ایدئولوژیک می توانند به راحتی مردم آمریکا را که از سرانه ی مطالعه ی بسیار پایینی برخوردارند فریب دهند و به آنها القا کنند که کشور ایران یک کشور تروریستی است.

دکتر ویلمر لیون در خصوص تسخیر سفارت آمریکا به عنوان یکی داز عوامل ایجاد ایران هراسی اشاره کرد: ما باید به بستر تاریخی این اتفاق نگاه کنیم و نباید یادمان برود که آمریکا و سازمان سیا در ایران چه کارهایی کرده اند ، آنها دولت دموکراتیک و منتخب مردمی دکتر مصدق را سرنگون کرده و شاه را دوباره به قدرت بازگرداندند، اما متاسفانه مردم آمریکا حافظه ی کوتاه مدت ضعیفی دارند و همه ی این عوامل دست به دست هم می دهند تا به راحتی بتوانند آنها را فریب دهند و القا کنند ایران کشوری تروریست است.

 

در ادامه دکتر لیون در پاسخ به این سوال طالب زاده که علت تماس تلفنی و هماهنگی وی با سازمان امنیت ملی آمریکا در خصوص سفر به ایران را جویا شده بود، گفت: من نگران امنیت جانی ام در خصوص سفر به ایران نبودم زیرا با افراد ایرانی ای که می شناختم صحبت کرده بودم. بلکه می خواستم مطمئن شوم وقتی به آمریکا باز می گردم با مشکلی مواجه نخواهم شد و برنامه ی رادیویی ام بسته نخواهد شد.

لیون در ادامه افزود: اسم انتخاب شده برای کنفرانس افق نو یعنی “بر لبه پرتگاه” بی تردید عنوان دقیقی است برای توصیف وضع کنونی جامعه ی آمریکا. پلیس های آمریکایی در اسرائیل آموزش های نظامی می بینند و در خیابان های آمریکا غیر نظامی ها را می کشند. در مجموع باید گفت آمریکا به سرعت به سمت لبه ی پرتگاه در حرکت است و اگر شهروندان آمریکایی بیدار نشوند، آمریکا به کشوری فاشیستی تبدیل خواهد شد.

وی در پایان اشاره نمود: شرکت های اقتصادی آمریکایی سودهای کلان خود را برای ایجاد شغل در آمریکا خرج نمی کنند و دولت ایالات متحده نیز بودجه ی خود را صرف امور نظامی می کند در حالیکه مردم آمریکا هنوز در حال از دست دادن خانه های خود هستند.

باید گفت دولت و پلیس آمریکا در حال آمریکا در حال آماده شدن برای مقابله با اعتراضات مردمی در آمریکا است و حتی برای اینکار فشنگ های غیر قانونی زیادی توسط سازمان امنیت ملی آمریکا تهیه شده است.

لازم به ذکر است فیلم کامل این گفتگو را میتوانید در زیر مشاهده نمایید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه