پل غیر همسطح گلسار “۸دی” نامگذاری شود

رئیس ستاد ۹دی گیلان : به شورای شهر رشت پیشنهاد می‌شود پل غیرهمسطح را که در آستانه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت قرار گرفته‌ایم با تهیه یک نماد و جمله‌ای نوشته شده از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره بصیرت مردم رشت، پل غیر همسطح را به نام ۸ دی نامگذاری کنند.

پل غیر همسطح گلسار “۸دی” نامگذاری شود

ashjariبه گزارش ۸دی نیوز حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در گفتگو با فارس با اشاره به نزدیک بودن زمان افتتاح پل غیرهمسطح باستانی‌ شعار منطقه گلسار رشت، اظهار کرد: این پل غیرهمسطح یکی از بزرگ‌ترین پل‌های شمال کشور است.

وی افزود: این روزها نامگذاری این پل در کمیسیون مربوط به نامگذاری خیابان‌ها و معابر در حال بررسی است.

رئیس ستاد ۹ دی گیلان، ادامه داد: به نظر می‌رسد برای شهرت و آوازه بزرگ‌ترین پل غیرهمسطح شمال کشور باید نامی ویژه شهر برای آن انتخاب شود.

 

وی با یادآوری حماسه هشت دی مردم گیلان خاطرنشان کرد: بزرگی حضور مردم ولایی شهر رشت در روز هشت دی سال ۸۸ در حافظه تاریخی مردم ایران ثبت شده است.

اشجری با اشاره به اینکه مردمان دیار میرزا هوشمندانه یک روز جلوتر از دیگر شهرهای کشور وارد صحنه حضور شدند، تصریح کرد: مردم گیلان و رشت در هشت دی طومار فتنه را بر چیدند.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم گیلان فرمودند مردم رشت جزو معدود مردم مراکز شهرهای کشور بودند که یک روز جلوتر وارد میدان شدند.

رئیس ستاد ۹ دی گیلان با بیان اینکه بصیرت مردم شهر رشت در عظمت کاری بود که در روز تاریخی هشت دی انجام دادند، یادآور شد: این کار موجب ماندگاری شد.

وی تصریح کرد: هشت دی برای تاریخ گیلان و شهر رشت یک روز فراموش ناشدنی است و همه در پاسداشت این روز بزرگ به سهم خود مسئول هستند.

اشجری اظهار کرد: به شورای شهر رشت پیشنهاد می‌شود از ظرفیت نام هشت دی بهره گیرند و پل غیرهمسطح را که در آستانه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت قرار گرفته‌ایم با تهیه یک نماد و جمله‌ای نوشته شده از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره بصیرت مردم رشت، پل غیر همسطح را به نام هشت دی نامگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه این نامگذاری از چند منظر حائز اهمیت است، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته اهتمام توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در بزرگداشت این روز باشکوه برای مردم این است.

این مسئول عظمت‌بخشیدن به کاری بزرگ با انتخاب نامی بزرگ را از دیگر نکات مهم در نامگذاری پل مذکور ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: هشت دی در محتوای تاریخی خود مجموعه‌ای از ولایت‌مداری، بصیرت، حضور در صحنه را به همراه دارد که سبب افتخار مردم گbastanishoarیلان به ویژه شهر رشت است.

اشجری انتخاب نام هشت دی برای پل غیر همسطح مذکور را گامی موثری برای شورای شهر رشت در پاسداشت بصیرت و ولایت‌مداری مردم این شهر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای زنده نگه داشتن رویداد مهم هشت دی در گیلان و رشت صورت نگرفته است، متذکر شد: نامگذاری این پل به نام هشت دی حماسه مردم گیلان و رشت را ماندگار می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه