به دلیل حضور نیروی دریایی، خزر با امواج طوفانی اش دریای آرامش است

مراسم تقدیر از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال ومعارفه فرمانده جدید این نیرو با حضور استاندار گیلان و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به دلیل حضور نیروی دریایی، خزر با امواج طوفانی اش دریای آرامش است

به گزارش ۸دی نیوز، در این مراسم استاندار گیلان ضمن قدردانی از زحمات فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال و آرزوی موفقیت برای فرمانده جدید این نیرو نقش دریا را در توسعه و پیشرفت استان نقش تاثیر گذاری دانست و افزود : بخشی از توسعه استان را در بستر دریا می بینیم .

نجفی  اقتدار نیروی دریایی را پشتوانه عظیمی جهت اجرای اقدامات بزرگ درکشورو استان عنوان کرد و گفت : به دلیل حضور نیروی دریایی ؛خزربا امواج توفانی اش دریای آرامش است.

وی ادامه داد: با حفظ صلح ودوستی توسط نیروی دریایی در  خزر این نیرو در توسعه اقتصادی استان نقش مهم و انکار ناپذیری را ایفاء میکند.

نجفی  گفت : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعداد ها در جهت توسعه و تعالی استان تلاش نمائیم .

نماینده عالی دولت در گیلان نیروی دریایی را نیروی راهبردی دانست و افزود همگان باید به کمک نیروی دریایی بیاییم تا برنامه های راهبردی که بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان گردیده دراین نیرو به نحو احسن به انجام رسانیم .

استاندار گیلان افزود : خدا را شاکریم که شاهد اقتدار و پیشرفت روز افزون نیروی دریایی در منطقه هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم  با تصریح بر اینکه از مجموع ۱۰۰ درصد صادرات و واردات نفت  کشور و ۹۳ درصد حمل و نقل از طریق دریا انجام می‌شود، گفت: ایران از نظر ژئوپلتیکی جایگاه ممتازی در جهان دارد و باید از آن استفاده بهینه کند.

دریادار سیاری به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است و رهنمودهای مقام معظم رهبری در طول ۳۱ سال گذشته را جمع‌آوری کردیم و یک کتاب شده است.

وی ماموریت ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش در دریای خزر را خطیر خواند و یادآور شد: مسئولیت ناوگان شمال کشور بسیار حساس است.

به گفته سیاری، منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

در پایان این مراسم دکتر محمد علی نجفی و امیر دریادار سیاری با اهداء لوح و هدایایی از فرمانده پیشین منطقه چهارم دریایی و ناوگان شمال تقدیر کردند و ناخدا یکم عرشه افشین رضایی حدادی بعنوان فرمانده جدید این نیرو معرفی شد .

گفتنی است : ناخدا یکم عرشه افشین رضایی پیش از این به عنوان جانشین فرماندهی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر مشغول به فعالیت بود .

jpg220

jpg225

jpg224

jpg223

jpg222

jpg221

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه