نامه سرگشاده اهالی منطقه ۵ رشت در پی بی حرمتی به پرچم عزاداری ابا عبدالله(ع)/ عکس

در پی بی حرمتی به پرچم عزاداری ابا عبدالله(ع) در منطقه ۵ رشت، اهالی این محل ضمن ابراز ناراحتی خویش، بیانیه ای منتشر کردند.

نامه سرگشاده اهالی منطقه ۵ رشت در پی بی حرمتی به پرچم عزاداری ابا عبدالله(ع)/ عکس

به گزارش ۸دی، در پی بی حرمتی به پرچم عزاداری ابا عبدالله(ع) در منطقه ۵ رشت، اهالی این محل ضمن ابراز ناراحتی خویش، بیانیه ای منتشر کردند که در ادامه می خوانید:

  Picture

بسم الله الرحمن الرحیم

در طی ایام محرم و با همت اهالی و مردم شریف و شهید پرور منطقه ۵ ،تاکنون با پرپایی ایستگاههای صلواتی، نصب کتیبه های عزاداری و پرچمهای ابا عبدالله الحسین علیه السلام،و با وجود عدم فعالیت در خور شان از سوی مسئولین منطقه همچون شهرداری ،به منظور نصب پرچمها و کتیبه های در خور شان همچون دیگر مناطق شهر رشت که اکثر شهرداری ها اقدامات مناسبی به جهت نصب پرچمها و کتیبه ها نمودند و به رونق هرچه بیشتر ایام سوگواری و سیاهپوشی شهر کمک نمودند،مردم محل،اقدامی درخور شان و توجه از سوی مسئولان منطقه ندیدن.

با وجود تمام این کاستی ها و با همت و غیرت مردم منطقه ۵ ،این منطقه با برپایی هیئت های عزاداری و سوگواری اباعبدالله،که آمار آن تنها در خیابان باهنر و اطراف ان به ۶ هیئت و مسجد و حسینیه می رسد،و شور و غیرت اهالی به وسیله نصب پرچمها و کتیبه ها بر سر در خانه ها و سیاهپوشی کوچه ها و برپایی ایستگاههای صلواتی، فشار های مسئولین منطقه به بانیان پرچمها و کتیبه ها بخصوص در بلوار باهنر، برای جمع کردن کتیبه ها و پرچمها حداکثر تا سومین روز بعد از عاشورا برای اهالی کاملا جای تعجب داشت.

با توجه به مراجعه ی افرادی منتسب به شهرداری منطقه در روزهای گذشته به مسجد حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام و اقدام برای کندن پرچمهای جلوی مسجد،که البته با غیرت و هوشیاری مردم و نمازگزاران از این عمل جلوگیری آمد مورخ ۸آبان۱۳۹۴، مصادف با۱۶ محرم ۱۴۳۷ افرادی شبانه اقدام به هتک حرمت به پرچمها و کتیبه های نصب شده بر در خانه ها مخصوصا در خیابان ۱۲ متری فرجام، کردند و با شکستن چوب پرچمها و مچاله کردن پرچمها با وقاحت تمام،پرچمها را به داخل منازل پرت کردند.

هیهات،که در جمهوری اسلامی ایران و مملکت امام زمان (عج) به پرچمها و کتیبه های اباعبدالله الحسین توهین شود و انتظار می رود،برخی غیر مسئول و یا گستاخ اینجا را کشور بحرین ندانند که در آن به هر نحوی اقدام به توهین به پرچمهای مبارک و مقدس امام حسین کنند.

حال،مردم و ساکنین منطقه ۵ رشت، از مسئولین امر خواستار برخورد جدی با عوامل برچیدن پرچمهای مقدس و یا مسئولینی که احتمالا دستور چنین کاری را صادر کرده اند دارند که ان شالله دیگر چنین گستاخی و اهانتی در هیچ کجای شهر به پرچمهای ابا عبدالله نشود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رشتی
خداوند همه را به راه راست هدایت کند. متاسفانه چندی است که در شبکه های مجازی شبهاتی در رابطه با حضرت سیدالشهدا علیه السلام مطرح می شود که با کمال تاسف در ذهن جوانان ما رسوخ کرده و بدتر از آن نهادهای فرهنگی به خوبی با این شبهات مقابله نکرده اند. یکی از این شبهات حدیثی تحریف شده از سفینه البحار است و شبهه دیگر شرکت امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام در جنگ طبرستان است که صریحا و به طور مستدل توسط بزرگان شیعه رد شده است. یکی از عوامل این بی احترامی ها می تواند موارد یاد شده باشد که امیدوارم با روشنگری رسانه های متعهد برطرف شود.
ناشناس
برای شهرداری متاسفم
هم محله ای
شهردار [...] همزمان مدیرتالارعروسی درحاشیه رشت است وازبرگزارکنندگان پروپاقرص کنسرتهای آنچنانی پاپ، معلوم است ایشان رنگ وبویی ازدین ندارد!!!
شهروند رشت
سلام برای شهرداری منطقه و مسئولین مربوطه که زحمت عذرخواهی از اهالی رو هم بخودشون ندادند متاسفم.
ناشناس
[...] که خودش فرزندشهیداست هیچ اعتقادی به این اصول ندارد.ایشان صاحب تالار[...] ومجتمع پذیرائی [...] که هردوواقع درجاده فومن هستند اغلب برای این امرتلاش میکندکه مال به جیب بزند.کسیکه دردولت اصولگرا همراه آنان بود تا بچا دواکنون نیز با این دولت است واولین سخرانی[...] قبل از انتخابات ریاست جمهوری در تالارایشان برگزار شدهیچ انتظاری ازاو نیست.باید کاری انقلابی کرد.کجائیدشهیدان خدائی که فرزندانتان وخانواده تان حرمت خون شما را نگهنمیدارند.
در حاشیه