آب باران بهترین آب آشامیدنی است / ظرف آلومینیوم کم‌خونی می‌آورد

محقق و پژوهشگر طب سنتی و اسلامی ایران گفت: آب باران بهترین آب آشامیدنی است و در صورت نبود آن، می‌توان از آب چشمه‌ها استفاده کرد.

آب باران بهترین آب آشامیدنی است / ظرف آلومینیوم کم‌خونی می‌آورد

به گزارش ۸دی به نقل از دیارباران، حسین روازاده در همایش سبک زندگی اسلامی به مناسبت هفته پیوند و روز خانواده در این شهرستان اظهار کرد: عادات بد غذایی و توجه نکردن به طب سنتی موجب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها در جامعه ایران اسلامی شده‌ است.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی به مرور روش‌های خوب غذایی را از ما گرفته‌اند، تصریح کرد: دشمنان عادات بد و بیماری‌زا را جایگزین غذای خوب کرده‌اند.

این محقق برجسته طب سنتی ایران، آب، روغن و نمک را سه عنصری دانست که بدن به آنها نیاز دارد و گفت: دشمنان با حمله به این سه عنصر و تعیین جایگزین برای آنها موجبات بسیاری از بیماری‌ها را فراهم آورده‌اند.

وی یکی از این عادات را استفاده از قرص آهن بیان کرد و افزود: بدن انسان به مولکول آهن نیاز ندارد بلکه به «یون» آهن نیاز دارد در حالی که قرص‌ آهن از مولکول ساخته شده‌است.

روازاده ادامه داد: برای جبران فقدان آهن در بدن باید از قاشق‌های آهنی و نعل اسب که در گذشته در پخت غذاها استفاده می‌شد، کمک گرفت.

وی دلیل کسالت و خستگی‌های زودرس را مصرف روغن‌های فاسد عنوان کرد و گفت: روغنی که برای سرخ کردن غذا استفاده می‌شود نباید جذب غذا شود تا مجبور شویم به دفعات به غذا روغن اضافه کنیم که اگر چنین باشد نشان‌دهنده فاسد بودن روغن است.

پژوهشگر طب سنتی و اسلامی ایران با بیان اینکه می‌توان از روغن کنجد در غذا استفاده کرد، یادآور شد: روغن کنجد توانایی تحمل حرارت بالا را دارد و چندین بار نیز می‌توان از آن برای سرخ کردن غذا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نمک‌هایی که به عنوان نمک یددار در سبد کالای خانواده‌ها قرار دارد نمک مناسبی نیست، تصریح کرد: این نمک موجب گندیدگی گوشت می‌شود و باید از نمک‌های دریایی استفاده کرد.

روازاده درباره استفاده از ظروف آلومینیوم، خاطرنشان کرد: این ظروف موجب ابتلای انسان به کم‌خونی می‌شود و ظروف مسی که در گذشته استفاده می‌شد برای سلامتی انسان بسیار مفید است اما با نیرنگ دشمنان از خانه‌های ایرانی حذف شد.

وی با تصریح بر اینکه مصرف آب سالم به سلامتی انسان کمک می‌کند، گفت: بهترین آب برای آشامیدن، آب باران است و در صورت نبود می‌توان از آب چشمه‌ها استفاده کرد.

این محقق برجسته طب سنتی کشور افزود: در مناطق جنوبی کشور که باران و چشمه کم است می‌توانند از آبی که از بدنه کوزه‌ها تراوش می‌کند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه کوزه‌ها به عنوان دستگاه تصفیه آب عمل کنند ابتدا باید چند بار آب از بدنه آنها بتراود و پس از آن به عنوان یک دستگاه تصفیه آب مناسب استفاده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه