ارسال گسترده تسلیحات ایرانی به سوریه/ محفظه آزمایش هسته‌ای مخفی ایران!

«منابع امنیتی به فاکس نیوز گفته اند که انتقال تسلیحات ایرانی توسط هواپیماهای روسی توسط ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هماهنگ شده است.»

ارسال گسترده تسلیحات ایرانی به سوریه/ محفظه آزمایش هسته‌ای مخفی ایران!

به گزارش ۸دی، در آستانه نشست وین در رابطه با سوریه و انتشار خبر حضور ایران در این نشست، موج جدیدی از فضاسازی ها علیه ایران در رسانه های آمریکایی به راه افتاده و شبکه آمریکایی فاکس نیوز (Fox News) در دو خبر مجزا، از “ارسال گسترده تسلیحات نظامی توسط ایران به سوریه” و “پاکسازی پارچین پیش از حضور بازرسان سازمان ملل” سخن به میان آورده است.

در همین راستا فاکس نیوز طی خبری ویژه نوشت: «منابع اطلاعاتی غربی به فاکس نیوز گفتند که روسیه طی ده روز گذشته به ایران کمک کرده است تا روزانه دو بار تسلیحات ایرانی به سوریه منتقل شود.

این منابع اعلام کردند که هواپیماهای باربری سوری تسلیحات ایرانی را حمل و نقل کرده اند. پرواز هواپیماهای روسی که به ثبت نرسیده اند در حالی صورت گرفته که بر اساس دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که محدودیت های تسلیحاتی را بر ایران تحمیل کرده، این پروازها ممنوع بوده اند.»

فاکس نیوز: تصویر ماهواره ای هواپیماهای روسی در سوریه

 در ادامه این گزارش آمده است: «منابع امنیتی به فاکس نیوز گفته اند که انتقال تسلیحات ایرانی توسط هواپیماهای روسی توسط ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور هماهنگ شده است.»

فاکس نیوز همچنین در گزارشی مجزا، بار دیگر از سوژه تکراری مخفی سازی محفظه آزمایش هسته ای در پارچین توسط ایران و تلاش برای پاکسازی سابقه برنامه هسته ای خود سخن به میان آورده است.

در این گزارش آمده است: «برخی مقامات که نخواسته اند نامشان فاش شود در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کردند که در زمان بازدید بازرسان بین المللی از پایگاه نظامی حساس ایران، تجهیزات کلیدی این پایگاه پاکسازی شده بوده است.

آژانس بین المللی انرژی هسته ای پیش از این تایید کرده بود که سایت پارچین شامل محفظه ای مخصوص یا به اصطلاح یک مخزن برای آزمایش تجهیزات هسته ای از جمله محرک های لازم برای انفجار کلاهک هسته ای بوده است.

اما در زمان بازدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای از پارچین و تهیه گزارش در رابطه با برنامه گذشته و حال هسته ای ایران، تجهیزات مهار از صحنه حذف شده بوده است و این موضوعی است که تست باقی مانده مواد رادیواکتیو را بسیار سخت می کند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه