دیپلمات ها مدیون شهدای مدافع حرم

سیاست برجام، فرجامش زانو زدن ظریف در مقابل امیر قطر است، تا واسطه شود عادل الجبیر وزیر خارجه آل سعود به ظریف وقت ملاقات دهد! سیاست تسلیم نتیجه اش صادر نکردن ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل توسط آمریکا ست! سیاست سازش نتیجه اش اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ است!

دیپلمات ها مدیون شهدای مدافع حرم

به گزارش ۸دی، سید مجتبی میرحسینی در یادداشتی نوشت:

آمریکا سرانجام با حضور ایران در گفت‌وگوها درباره سوریه موافقت کرد. وزیر امور خارجه ایران در این اجلاس که روز جمعه خواهد بود شرکت می‌کند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اجلاس یک روزه وین که درباره سوریه برگزار می‌شود، وزرای خارجه روسیه، آمریکا، ایران و چندین کشور اروپایی و عربی شرکت خواهند کرد.

آنتونی بلینکن قائم‌مقام وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه فرانس۲۴ گفت بدون ایران سخت است بتوان راه‌ حلی را برای بحران سوریه تصور کرد. بلینکن گفت: ما از مشارکت ایران در گفت‌وگوهای سوریه استقبال می‌کنیم و عربستان سعودی نیز با این امر موافقت کرده است.

این در حالی است که در سالهای گذشته طی گفتگو های ژنو ۱ و ژنو ۲ آمریکایی ها به رغم تمایل دیگر طرفین مذاکرات، اما هرگز حاضر نشدند حضور ایران را بر سر میز مذاکرات سوریه بپذیرد. شاید عده ای توافق هسته ای ایران را دلیل این دعوت بدانند،اما این فرضیه به کلی منتفی است. چرا که حادثه منا و تحقیر دیپلماسی سازش در این حادثه نشان داد برجام نتوانسته وزن بیشتری به دیپلماسی دولت تدبیر ببخشد! ممانعت عربستان از صدور ویزا برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت، عدم وقت ملاقات وزیر امور خارجه عربستان به ظریف، و درشت گویی مقامات عربستانی درباره عدم تحویل اجساد شهدای منا درست بعد از توافق برجام انجام شد. اگر قرار بود برجام دریچه ای باشد برای ارتقای جایگاه دیپلماسی ایران در مناسبات بین اللمللی قاعدتا باید تغییری در رفتار دیگر کشور های منطقه در آن برهه رخ می داد.

در همان ایام حتی امارات نیز معترض ایران شد و بار دیگر مدعی جزایر ایران شد! کشورهای منطقه و حتی مدعیان حقوق بشر اروپایی از بیان یک عرض تسلیت هم پرهیز کردند. بنابراین وزن دیپلماسی ایران در حضور ایران پشت میز مذاکرات سوریه دلیلی غیر از توافق هسته ای دارد. اما دلیل پذیرش ایران به عنوان کشوری صاحب نفوذ، توسط آمریکا، سیاست سازش، تسلیم و لبخند نیست بلکه دلیل پذیرش ایران در پشت میز مذاکرات، سیاست مقاومت وپایداری از اصول مسلم انقلاب است.

دست بالای ایران در صحنه میدانی سوریه باعث اقتدار کشور شد ایران پشت نظام سوریه ایستاد و اسد ماند! به رغم این که ائتلاف آمریکا و کشور های اروپایی و همچنین کشور های منطقه از جمله ترکیه، قطر، بحرین و عربستان نتوانستند بر اراده ایران برای حمایت از اسد خللی وارد نمایند.

در واقع این جریان مقاومت و همپیمانان ایران بود که توانست حقی برای ایران در مناسبات بین الملی ایجاد نماید و اکنون آمریکا اگر هم بخواهد نمی تواند از نقش تاثیر گذار ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه چشم پوشی کند. افزایش حضور مستشاری ایران در سوریه باعث تقویت و تثبیت پایه‌های نظامی ارتش و جریان مقاومت در این کشور شد اخبار روزهای اخیر و افزایش شمار شهدای پاسدار ایران در سوریه نیز به همین دلیل است. در هر صورت ظریف درحالی روز جمعه در پشت میز مذاکرات وین حاضر می شود که حضور خود را مدیون ایستادگی ایران بر اصول منطقه ای خود و ایثار و مقاومت شهدای حرم در صحنه میدانی است.

واگرنه سیاست برجام، فرجامش زانو زدن ظریف در مقابل امیر قطر است، تا واسطه شود عادل الجبیر وزیر خارجه آل سعود به ظریف وقت ملاقات دهد! سیاست تسلیم نتیجه اش صادر نکردن ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده جدید ایران در سازمان ملل توسط آمریکا ست! سیاست سازش نتیجه اش اخراج دانشجویان ایرانی در نروژ است! سیاست لبخند، نتیجه اش دستگیری، توهین و تراشیدن موی ۹ معلم ایرانی در امارات است. اما فاجعه منا نیز بار دیگر شکست سیاست لبخند و سازش را نمایان کرد. برخورد ضعیف دولتی‌ها با مقامات عربستانی و دست دادن ظریف با اوباما در سازمان ملل، آن هم در شرایطی که چیزی نزدیک به ۵۰۰ نفر از هموطنان ما در فاجعه منا به شهادت رسیده بودند، باعث شد تا مقام معظم رهبری شخصا عزت را به پاسپورت ایرانی بازگردانند و پادشاه عربستان را مجبور به همکاری کنند. قطعا عزتی که اکنون جمهوری اسلامی در قدرت چانه زنی دیپلماسی، در مذاکرات سوریه کسب نموده مدیون دیپلماسی مقاومت، ایثار و شهادت شهدای حرم است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
ظریف باید حرمت خون این شهدای مظلوم رو نگه دارد. و با دشمنی که با تجیزات نظامی آنها این جوانان به شهادت رسیدن دست ندهد.
مرادی در پاسخ به رضا
ظریف قهرمان ملی کشور است ایشان ریس جمهور دوره بعد از روحانی است. شما دلواپسان باید در این کشور تا ابد دلواپس بمانید یا نسبت به تفکرات خود تجدید نظر کنید.
ناشناس در پاسخ به مرادی
مرادی عزیز دلواپسی بد نیست بلکه باعث افتخاره. مادر شما هم الان دلواپس شماست و البته هر عاشقی دلواپس بچه خودشه حتی اگه اون بچه بازیگوش باشه و نفهمه.
مردای در پاسخ به
ادبیات سخیف شما دلواپسا نشان از شخصیت شماست
میلاد در پاسخ به
آقای مرادی قهرمان واقعی رو نسل بعد ما تشخیص میدن وقتی که تاثیرات کارهای ظریف برجامعه مشخص شد.راستی یادتون نره آقایون اصلاحات، قهرمان واقعی آنهایی هستند که شرایط تحریم با اقتصاد مقاومتی پشت سر یا درحال گذروندنند.
رضا کریمی
باتوجه به سیا ست سازش ودست دادن ظریف با شمر رد صلا حیت وی حتمی است
مرتضی جعفری
مقاله جالبی بود. حضور ظریف در کنفراس صلح وین از صدقه سر شهادت سجاد طاهرنیا هاست. نه دیپلماسی دولت تزویر
رضا کریمی
محمد جواد ذبیحی. آقا ظریف دیپلماسی ایران را به ذلت کشید تا جا ایکه وزیر خارجه عربستان به التماس عاجزانه ظریف توجه نکرد وبوی اجازه ملاقات نداد
شهروند
معلومه این پیام های مثبت رو خود سایت میذاره!!!!!!! آقای محمد جواد ذبیحی یادش رفته اسم رضا کریمی رو پاک کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در حاشیه