دیوار نوشته روی دیوار یک بانک در لاهیجان+ عکس

دیوار نوشته ای جدید و خاص روی دیوار یکی از شعب بانک دولتی در لاهیجان موجب شد تا رئیس این شعبه از دستفروشان بخواهد نوشته را پاک کنند.

دیوار نوشته روی دیوار یک بانک در لاهیجان+ عکس

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، شهروندانی که امروز پیاده روهای خیابان کاشف شرقی را با پای پیاده طی کردند و یا به بانک های این خیابان مراجعه کردند، شاید شاهد دیوارنویسی جدید و خاصی روی دیوار یکی از بانک های این خیابان بودند. دیوارنویسی خاص روی دیوار یکی از شعب بانکهای دولتی در لاهیجان که موجب شد تا رئیس این شعبه از دستفروشان اطراف بخواهد که این نوشته را هرچه سریعتر از روی دیوار این شعبه پاک کنند.

اما حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان در تاریخ سی مهر۱۳۸۱ درباره این حدیث توضیحاتی ارائه نمودند که در ادامه می خوانید. ایشان دربخش هایی از بیانات خود فرمودند:

“این‌که امیرالمؤمنین علیه‌السّلام میفرماید: «ما رأیت نعمه موفوره الّا و فی جانبها حقّ مضیّع(۶)»؛ یعنی هرجا شما دیدید ثروت انباشته‌ای به وجود آمده، بدانید در کنارش حقوق ضایع‌شده فراوانی وجود دارد؛ مظهر اصلی و مصداق عمده‌اش همین است که کارگزاران و مسؤولان حکومت، با استفاده از نفوذ و قدرت، راحت بتوانند از امکانات عمومی استفاده کنند؛ بانکها راحت وام بدهند؛ مراکز گوناگون، امکان استفاده از زمین، آب، هوا، تجارت و وارد کردن و صادر کردن را در اختیار آنها بگذارند؛ ناگهان ببینید کسانی که دستشان از مال دنیا تا اندکی پیش خالی بود، ثروت های گزاف پیدا کرده‌اند؛ ظاهر کار هم قانونی است.

من یک وقت گفتم قانوندانهای قانون‌شکن، خطرناکتر از همه‌اند؛ کسانی که قانون را خوب بلدند، پیچ و خمها و دالانهای تودرتوی قانون را خوب میشناسند، اما خودشان قانون‌شکنند؛ بدون این‌که معلوم شود کارشان قانون‌شکنی است. اگر خدای نکرده چنین چیزی برای ملت ما رواج پیدا کند، یک فاجعه است. این چیزی است که با نظام اسلامی و با انتظار مهدی موعود کاملاً منافات دارد. این حدّی است که من از مسؤولان خواسته‌ام.”

دیوارنوشته

به گزارش «لاهیجان»، البته دیوارنویسی، دیوارنگاری یا هر نامی که بر آن بگذاریم پدیده‌ای است نوظهور و نامتعارف که یکی از دست‌آوردهای جامعه و زندگی مدرن است و در صورت همه‌گیر شدن، علاوه بر صدمه بر اموال عمومی منجر به تخریب سیمای شهری نیز می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه