باید در کنار اشک‌هایمان با بصیرت‌ افزایی یزید زمانه را بشناسیم/ تصاویر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه دشمن در صدد ازبین‌بردن الگو پذیری زنان ما از حضرت زینب (س) است گفت: باید در کنار اشک‌هایمان با بصریت‌افزایی یزید زمانه را بشناسیم.

باید در کنار اشک‌هایمان با بصیرت‌ افزایی یزید زمانه را بشناسیم/ تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر، حجت‌الاسلام ولی عادلی در همایش رهروان زینبی در حسینیه اعظم حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه دشمنان ما درصدد از بین بردن الگوپذیری زنان مسلمان از اهل‌بیت و حضرت زینب (س) هستند اظهار داشت: امروز باید در کنار اشک‌هایی که برای بازماندگان واقعه کربلا می‌ریزیم با بصیرت افزایی یزید زمانه را بشناسیم تا دچار فتنه نشویم.

وی با اشاره به جنایات و کشتار مسلمانان توسط وهابیت و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بیان کرد: بدحجابی، بی‌حجابی،عدم همدلی و هم‌زبانی در داخل کشور منجر به ایجاد تفرقه در کشور می‌شود و بما باید بدانیم که حضرت زینب (س) برای تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان پیامی فرستادند که نباید کاری کرد تا دشمن از آن شاد شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر بصیرت افزایی بانوان به‌خصوص قشر جوان دانشجو و دانش‌آموز تصریح کرد: دشمن با استفاده از حربه‌های مختلف ازجمله برنامه‌ها و سریال‌های مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای درصدد ضربه زدن به عقاید جوانان بالأخص بانوان است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از تعریف زنان انسان‌ساز برای برخی از زنان استفاده می‌کرد گفت: بانوانی با ویژگی‌های والای شخصیتی در عالم بشریت بوده و هستند که با انسان‌سازی جامعه را به سمت پیشرفت بشریت سوق می‌دهند.

عادلی بابیان اینکه ملاک و معیار ارزیابی انسان‌ها در نزد پروردگار عالم، ارزش‌ها و ویژگی‌های انسانی افراد است اظهار کرد: خداوند منان بارها در قرآن کریم تأکید کرده تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و ملاک سنجش انسان‌ها ایمان به خدا و عمل صالح است.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در زنده نگه‌داشتن واقعه کربلا بیان کرد: حضرت زینب (س) با شجاعت و صلابت در مقابل کسانیکه علیه امام زمان خود ایستاده بودند ایستادگی و در مقام یک زن با شخصیتی والا آن‌چنان ایستادگی کرد که دشمن را به‌زانو درآورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بابیان اینکه زنان ما باید از زنانی همچون حضرت زینب (س) الگو بگیرند افزود: بسیاری از زنان در تاریخ مراتب عالی انسانی را طی کرده و الگویی برای مردان و زنان عالم شدند که حضرت زینب (س) یکی از این زنان است.

IMG_1049 IMG_1062 IMG_1067 IMG_2398 IMG_2402  IMG_2413 IMG_2418 IMG_2426 IMG_2439 IMG_2458 IMG_2470

گفتنی است در همایش پیروان زینبی در آستانه‌اشرفیه علاوه بر امام‌جمعه استانه‌اشرفیه تعدادی دیگر از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

ابراهیم فلاح تبسم‌چهره قاری و علیرضا علینیا و حسین نبوی در این مراسم مداحی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه