راه‌اندازی ۹۹۵ کارگاه تولیدی در استان گیلان توسط بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی گیلان گفت: در سال ۹۴ بالغ بر ۹۹۵ کارگاه تولیدی در استان گیلان راه‌اندازی کرده‌ایم که برای آن اعتباری حدود ۱۵۷ میلیارد ریال مشخص شده بود.

راه‌اندازی ۹۹۵ کارگاه تولیدی در استان گیلان توسط بسیج سازندگی

به گزارش ۸دی، یونس تجربه‌کار اظهار داشت: نیازمند همکاری رسانه‌ها برای انعکاس فعالیت‌هایی که در بسیج سازندگی انجام می‌دهیم، هستیم.

وی افزود: در بحث افزایش تولید و انگیزه در بین جوانان به‌ویژه جوانان روستایی در تلاش هستیم و امیدواریم بتوانیم مانع مهاجرت آن‌ها به شهرها باشیم و حتی بستری فراهم کنیم تا جوانان به روستاها بروند و مشغول کار و کشاورزی شوند و اقتصاد خانواده خود را تأمین و به اقتصاد روستای خود نیز کمک کنند.

مسئول بسیج سازندگی گیلان گفت: بسیج سازندگی در سال ۷۹ به دستور مقام معظم رهبری در دل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی احداث شد و در سال ۸۶ قانون بسیج سازندگی را به عنوان یک دستگاه اجرایی که در کنار دولت و حامی ان در عرصه های مختلف باشد، تصویب کرد.

تجربه‌کار خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ارتباط بسیار خوبی با دستگاه های اجرایی و استاندار داریم در بخش اردوهای جهادی خدمات بسیار ارزنده‌ای را به ویژه در روستاها ارائه داده‌ایم همچنین ۷۶۰ نفر از دانشجویان بسیجی را برای خدمات‌رسانی در قالب هشت گروه به مناطق محروم اعزام کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در بخش بسیج پزشکی فعالیت‌های بسیار خوبی داشتیم که از مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به برپایی و احداث بیمارستان صحرایی در رودبار که در هفته دفاع مقدس افتتاح شد اشاره کرد.

تجربه‌کار افزود: ۱۱۵۸ نفر از دانش‌آموزان در قالب ۵۲ گروه جهادی برای مرمت‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس ساماندهی و ۱۰۹ مدرسه مرمت‌سازی شد، اردوی یک روزه حلقه‌های صالحین در بخش کاشت درخت، واکسیناسیون دام که در این بخش از ۵ هزار و ۲۴۴ نفر استفاده شد، طرح بسیج همگام با کشاورز که از مهندسین کشاورزی برای ترویج مسائل کشاورزی علمی از آنان به‌کارگیری شد و ۱۲۰ روستا تحت پوشش قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی گیلان تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی که در سه سال گذشته به دستورمقام معظم رهبری از اهمیت خاصی برخوردار بود با پرداخت تسهیلات و حمایت‌سازی روستائیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی به‌عنوان یک دستگاه حامی اقتصاد خرد بودیم.

وی افزود: در سال ۹۴ بالغ بر ۹۹۵ کارگاه تولیدی راه‌اندازی کردیم که برای آن اعتباری حدود ۱۵۷ میلیارد ریال مشخص شده بود و ساماندهی ۹۰۰ گلزار شهدا در کل استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی بود.

 

منبع: فارس

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه