گفتگوی عجیب و انتحاری قلعه نویی در آستانه دربی

به هر روی از قلعه نویی که خود به همراه تیم استقلال به افتخارات فراوانی دست یافته است ، انتظار می رفت در آستانه دربی سکوت کند تا تیم محبوبش را احتمالا به حاشیه نکشاند

به گزارش ۸دی، امیر قلعه نویی در آستانه دربی ۸۱ در جدیدترین مصاحبه خود با یکی از رسانه ها به دربی سال ۵۲ اشاره کرد و غیر مستقیم اسطوره فقید استقلال یعنی مرحوم ناصرحجازی را یکی ازمقصران باخت در آن دربی عجیب اعلام کرد !

البته در این که در این زمان و در آستانه دربی حساس پایتخت پس از مدتها ژنرال این چنین بحثی را پیش کشید در نوع خود قابل بحث است و جای تامل دارد .

وی جواد الله وردی را که از سوی تیمسار پرویز خسروانی بعد از دربی معروف شش تایی های ۵۲ به خیانت متهم شده بود ، تبرئه کرد و گفته است که شب قبل ازآن بازی عجیب بازی اتفاقاتی افتاده که نتیجه اش در بازی روز بعد موثر بوده است. قلعه نویی گفته ماجرا را از پیشکسوت های تیم که آن روز بودند ، شنیده است.

سالها پیش ، مرحوم ناصر حجازی چند باری درباره آن بازی حرف زده بود. او از این گفته بود که چون با باشگاه اختلاف داشت در آن بازی در دروازه نایستاد و جایش منصور رشیدی بازی کرده بود اما کسی نمی دانست دقیقا چه اتفاقی آن شب افتاده بود که رایکوف روی نام حجازی قلم قرمز کشیده بود! ولی همه یادشان بود که الله وردی جلوی همه و در برابر فریادهای اتهامی منصور پورحیدری و علی جباری گفته بود سال بعد به تیم حریف می رود. حرف های یک پسر بچه جوان که زیر بار فشار اتهام یک تیم بود.

حالا قلعه نویی در حرف هایش از الله وردی دفاع کرده و توپ را به گردن دیگران انداخته است . او می گوید در این باره از پیشکسوت ها بپرسید اما من ماجرا را شنیدم و می دانم. علی جباری یکی از آن پیشکسوتهاست که چند سال قبل در کافه خبر ، درباره دربی گفته بود:« در بازی معروف سال ۱۳۵۲ که با ۶ گل مغلوب شدیم، رفتار چند بازیکن بسیار مشکوک بود. یک بازیکن شب قبل از بازی خوب نخوابیده بود و یکی دیگر هم چندی قبل از آن مسابقه در باشگاه حریف دیده شده بود! عده‌ای هم از تیم دیگری آمده بودند و می‌خواستند تفکرات خاصی را حاکم کنند. همه این موارد مشکوک بود اما در عین حال بدشانسی هم گریبانمان را گرفت.» اینکه قلعه نویی چه کسی را می گوید ، اسناد آرشیوی ، قبل از همه راز بازی نکردن ناصر حجازی را پیش روی مخاطب قرار می دهد . قلعه نویی در یک بحث دیگر ، ناگهان ماجرای دربی سال ۵۲ را وسط کشیده و قطعا از این گفته اش هدفی داشته است اما تنها با کدگذاری از کنارش گذشته است.

با کمی دقت می توان از حرفهای قلعه نویی به نکته های جدیدی رسید .

جالب این که چندی پیش با این که تهیه کنندگان فیلم «من ناصر حجازی هستم»، در گفت و گو با رسانه ها اعلام کردند که فیلم مورد نظر بدون کوچکترین تغییر اکران خواهد شد

امیر قلعه‌نویی سرمربی پیشین استقلال با اعلام این موضوع گفت: صددرصد از عوامل این فیلم شکایت خواهم کرد و این مسئله را به وکیلم اعلام کرده‌ام.

در فیلم «من ناصر حجازی هستم»، تصاویری از امیر قلعه‌نویی پخش شده که نارضایتی این مربی را در پی داشته است. این اتفاق باعث شد قلعه‌نویی اعلام کند که پیگیر شکایت از تهیه‌کنندگان این فیلم است.

در حالی که پس از اکران خصوصی فیلم «من ناصر حجازی هستم» برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال از جمله امیر قلعه نویی، پرویز برومند و جواد زرینچه نسبت به بخش هایی از این فیلم معترض شده و مطالب عنوان شده در فیلم را غیرواقعی دانستند تهیه کنندگان این فیلم در گفت و گو با رسانه ها اعلام کردند که فیلم مورد نظر بدون کوچکترین تغییر اکران خواهد شد.

به هر روی از قلعه نویی که خود به همراه تیم استقلال به افتخارات فراوانی دست یافته است ، انتظار می رفت در آستانه دربی سکوت کند تا تیم محبوبش را احتمالا به حاشیه نکشاند…/ جهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه