آیا این نوع عزاداری ها به سبک زندگی حسینی می انجامد؟!/ تصاویر

این چه تاثیر پذیری از مکتب عاشورا است که ظاهر را همانند شیطان پرستان میکند و القاب مقدس را به جای اینکه سرلوحه زندگی و رفتار قرار دهد ، سرلوحه سر و موی بدن قرار می دهد! واضح است که بعضی افراد فقط به واسطه نوع حادثه ابراز غم و اندوه دارند و از اهداف قیام امام حسین(ع) و نوع سبک زندگی این حضرت کاملا بیگانه اند.

آیا این نوع عزاداری ها به سبک زندگی حسینی می انجامد؟!/ تصاویر

سرویس فرهنگی ۸دی؛

تاسوعا و عاشورای حسینی به پایان رسید و قریب به ده روز مقتل خوانی ها و روضه ها و سینه زنی های پرشور  پایان یافت و تنها ماند اربعین و گاهی مجالس هفتگی هیئت های شهر و روستا. اما حرکت این سیل عظیم مردم به سمت بی سابقه ترین عزاداری ها برای اباعبدالله الحسین(ع) ، آیا حرکتی پرشور به سمت سبک زندگی و  مرام اهل البیتی را نیز در بردارد!؟

حتی گردشگران خارجی که در اصفهان بودند و از رسانه ملی هم پخش شد، آنان نیز متعجب بودند از این همه شور و تجمع و عشق. زیرا که در هیچ کجای جهان این چنین ارادتمندی یافت نخواهد شد.

اما چگونه می شود که این شور عظیم، شعوری صغیر را به همراه دارد!؟

بارها و بارها گفته شد و تذکر داده شد که اگر این ارادت خالصانه و این عشق به امام معصوم به طرز صحیح ابراز نشود و باعث هیجانات بیش از حد گردد، مسلما نقطه آغاز انحراف در دین را شکل می دهد. به طوریکه احساسات زیاد و عدم کنترل آن می شود بدعت های فراوان، علم های چند صد کیلویی، خود زنی های خون بار، لخت شدن ها و بپر بپر کردن ها و گونه جدید این انحرافات می شود تراشیدن موی سر به طرز عجیب و غریب.

IMG01505670

index

این چه تاثیر پذیری از مکتب عاشورا است که ظاهر را همانند شیطان پرستان میکند و القاب مقدس را به جای اینکه سرلوحه زندگی و رفتار قرار دهد ، سرلوحه سر و موی بدن قرار می دهد!

واضح است که بعضی افراد فقط به واسطه نوع حادثه ابراز غم و اندوه دارند و از اهداف قیام امام حسین(ع) و نوع سبک زندگی این حضرت کاملا بیگانه اند.

pic-30117-1445405303

آیا قیام امام حسین(ع) و مکتب عاشورا برای برپایی نماز ، حجاب و شریعت و احکام دین نبود!؟

لازم است که قدری تامل کنیم که برای چه جریانی عزا می گیریم تا دچار کج فهمی ها نشویم و گاها ناخواسته به این مکتب بی حرمتی نکرده باشیم.

همچنین در پایان لازم است یادآور شویم که جدای از مراتب معرفتی، در مراتب قانونی نیز از سوی اتحادیه آرایشگاه های مردانه برداشتن ابرو، انجام خالکوبی، تراشیدن موی سر با مضمون های مقدس ممنوع اعلام شده است و متخلفین نیز تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

پس زیباست قبل از اینکه قانون راه را به ما نشان بدهد، خودمان به معرفت مسیر درست برسیم و از این گم کردگی راه نجات یابیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
پس چطور تتلو رو تحویل میگیرید انقدر؟!
در حاشیه