مکتب امام حسین(ع) زندگی با عزت و مخالفت با باطل را به ما می‌آموزد

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما با دل های خود به مکتب امام حسین(ع) گوش فرا می دهیم نه گوش هایمان و از این مکتب درس وفاداری، عزت و مخالفت با باطل را فرا می گیریم.

مکتب امام حسین(ع) زندگی با عزت و مخالفت با باطل را به ما می‌آموزد

به گزارش ۸دی مهر به نقل از المنار نوشت، سید حسن نصرالله شب دهم محرم الحرام با حضور در مجتمع سید الشهداء (ع) در سخنرانی خود در جمع هزاران نفر از عزاداران حسینی (ع) عنوان کرد: رژیم صهیونیستی ابزار اجرایی طرح سلطه غرب بر منطقه به شمار می رود و به همین خاطر از این رژیم حمایت به عمل می آورند.

وی با بیان اینکه آمریکا از سرکش ترین دیکتاتورها در منطقه و بدترین رژیم های فاسد و متجاوز به حقوق بشر در منطقه حمایت می کند، افزود: هر وقت یک آمریکایی از دموکراسی، انتخابات و حقوق بشر سخن بگوید همه اظهارات او در این مورد کذب محض است.

نصرالله با اشاره به اینکه این انجمن های حقوق بشر نیستند که در آمریکا حکومت می کنند، عنوان کرد: بلکه مالکان شرکت های بزرگ نفتی و تسلیحاتی هستند که می خواهند نفت، و گاز و تمام درآمدهای منطقه در چنگ آنها باشد و هر کس در برابر آنها تسلیم نشود باید خود را آماده جنگ نظامی، سیاسی، امنیتی، اطلاعاتی یا تحریم و اعمال مجازات بکند و این بهای اراده آزاد در جهان است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: هدف آمریکا سلطه بر منطقه در همه عرصه هاست و اینکه همه دولت ها، ملت ها و گروه ها و نخبه های سیاسی تابع اراده و سلطه این کشور باشند.

نصرالله با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: ما با دل های خود به مکتب امام حسین علیه السلام گوش فرا می دهیم و نه گوش هایمان و از این مکتب درس وفاداری، عزت، ثبات، فداکاری، اخلاص در راه حق و مخالفت با باطل را فرا می گیریم.

وی ادامه داد: حسین (ع) به ما آموخت که بگوییم مرگ را چیزی جز سعادت نمی بینم و زندگی با ظالمان را چیزی جز ملالت می بینم، ما در چنین شبی، نبرد و تاریخ امام حسین را یادآوری می کنیم و با توجه به آن موضعگیری می کنیم. آیا این همان چیزی نبود که به امام حسین (ع) گفتند، یا باید بیعت با یزید را با تمام سرکشی، فساد و ظلم بپذیری و اینکه تو را به قتل می رسانیم، سرت از تن جدا می کنیم و اموالت را غارت می کنیم؟ این چیزی بود که رخ داد.

نصرالله تصریح کرد: امروز به ما می گویند یا برده و بنده آمریکا باشید یا اینکه شما را تحریم می کنیم و تروریست ها و افراد انتحاری برایتان می فرستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: کسی که به عقب نشینی و تبعیت وابستگی ما دل خوش کرده است، به او می گوییم: این نبردی است که با بصیرت در آن وارد شدیم و ان شاء الله در آن پیروز خواهیم شد، ما با یک چنین بصیرتی نمی توانیم از این نبرد چشم پوشی کنیم و فردی که به عقب نشینی فکر می کند همانند کسی است که شب دهم امام حسین (ع) را تنها می گذارد.

وی اظهار داشت: فردا صدای ما را خواهید شنید و خون رگ ها و وجود ما خواهند، گفت: لبیک یا حسین(ع).

سید حسن نصرالله تاکید کرد: هر وقت آمریکا بخواهد به کشوری تجاوز کند، یک دروغی را می سازد و در مورد این دروغ مانور می دهد. مشکل اصلی ایران است که می خواهد کشوری آزاد و مستقل باشد و کرامت ملت خود را حفظ کند و مالک درآمدها و ثروت های خود باشد ولی این از نظر آمریکایی ها ممنوع است.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا مدعی بود که ایران به دنبال بمب اتمی است و در ادامه ادعایش گفت که ایران بمب اتم را ساخته و مخفی کرده است، بر همین اساس به ایران فشار می آورد تا خود را تسلیم کند و برای رسیدن به این هدف خود ۱۳ سال تمام دروغ گفتند.

وی  با اشاره به پیروزی و مقاومت ملت عراق گفت: در عراق پیروزی بزرگی به دست آمد و کسی آن را جشن نگرفت، این مقاومت و  ملت عراق بود که آمریکا را در عراق شکست داد.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: بعد از انقلاب های موسوم به بهار عربی آمریکا مداخلات خود را شروع کرد و جنگ جدیدی را راه انداخت و آن جنگ علیه کسانی بود که مخالف تسلیم در برابر سلطه آمریکا بودند. رهبر اصلی جنگ در منطقه آمریکاست و بر طبل جنگ می کوبد و جنگ در منطقه ما را مدیریت می کند.

سید نصرالله ادامه داد: آمریکا و متحدانش در عراق برای به زانو درآوردن عراقی ها از گروهک تروریستی داعش حمایت های مالی و تسلیحاتی کردند.

رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: جنگ علیه سوریه، برای به زانو درآوردن این کشور در برابر اراده آمریکا بود و هدف جنگ هایی که در منطقه جریان دارد تسلیم کردن ملت های منطقه در برابر اراده آمریکاست و کسانی که تلاش می کنند این جنگ را جنگ شیعه – سنی نشان دهند در همین راستا حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه جنگ شیعه و سنی خواست آمریکاست، عنوان کرد: رهبران مذهبی سنی و جریان‌های سیاسی و نخبگانشان در جهان اسلام باید تلاش کنند این نبرد به جنگ شیعه و سنی تبدیل نشود.

نصرالله با تاکید بر اینکه آمریکا در عراق، سوریه و اخیرا در یمن به دنبال سردرگم کردن اهل سنت برای جنگ نیابتی است، افزود: مقاومت در لبنان، سوریه، فلسطین و ایران طرح آمریکا در خاورمیانه جدید را به شکست کشاندند و از نظر مقامات آمریکا باید هزینه این مقاومت را بپردازند و ما باید بر این حقیقت واقف باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه