آمریکا و متحدانش خواستار اقدام سازمان ملل علیه ایران شدند

«ما اطمینان داریم، این اطلاعات به کمیته تحریم های ایران کمک خواهد کرد که مسئولیت خود مبنی بر بررسی و اقدام مناسب در واکنش به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را انجام دهد».

آمریکا و متحدانش خواستار اقدام سازمان ملل علیه ایران شدند

به گزارش ۸دی، به نقل از جام نیوز، واشنگتن به نمایندگی از چهار کشور (آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان) نامه ای را علیه تهران به کمیته تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارسال کرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز (Reuters) با اعلام این خبر نوشت: آمریکا و متحدانش خواستار اقدام شورای امنیت سازمان ملل پس از آزمایش موشکی ایران شدند.

رویترز در گزارش خود که به قلم “میشله نیکولاس” و “لویی شاربونو” تنظیم شده، می افزاید: ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان، روز چهارشنبه نامه ای را برای کمیته تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده و این کمیته را در جریان آزمایش موشکی اخیر تهران قرار دادند.

در ادمه این گزارش آمده است: آمریکا و متحدانش از کمیته تحریم های ایران خواستند، اقدام لازم در واکنش به آنچه “نقض تحریم شورای امنیت” می خوانند را انجام دهد.

پایگاه آمریکایی یاهو (Yahoo) ضمن انعکاس این خبر می نویسد: این نامه که توسط آمریکا به نمایندگی از چهار کشور برای کمیته تحریم های ایران ارسال شده می گوید، پرتاب موشک عماد، نقض تحریم های شورای امنیت بوده است. در این نامه تصریح شده است که موشک های بالستیک ذاتا قابلیت حمل سلاح های هسته ای را دارند.

در ادامه این نامه آمده است: ما اطمینان داریم، این اطلاعات به کمیته تحریم های ایران کمک خواهد کرد که مسئولیت خود مبنی بر بررسی و اقدام مناسب در واکنش به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را انجام دهد.

دیپلمات هایی که در جریان این موضوع قرار دارند گفته اند درصورتی که تخلف از قطعنامه های سازمان ملل تشخیص داده شود، ممکن است کمیته تحریم های ایران، افراد یا شرکت های جدید ایرانی را به لیست خود اضافه کند.

آنها در عین حال افزودند: این احتمال وجود دارد که روسیه و چین به عنوان مخالفین تحریم برنامه موشکی ایران، جلوی چنین اقدامی را بگیرند.

بخش انگلیسی زبان پایگاه خبری شبکه الجزیره (Aljazeera) نیز در گزارشی با عنوان “غرب از سازمان ملل خواست درباره آزمایش موشک بالستیک ایران تحقیق کند” به این موضوع پرداخته است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: ایالات متحده، انگلیس، آلمان و فرانسه به شورای امنیت فشار آوردند تا درباره آزمایش موشکی تهران تحقیق کند؛ موشکی که آن ها مدعی هستند قادر به حمل سلاح هسته ای می باشد.

به نوشته الجزیره، این نامه درحالی به سازمان ملل ارسال شده که “سامانتا پاور” نماینده آمریکا در این سازمان هفته گذشته گفته بود: واشنگتن به این نتیجه رسیده که موشک بالستیکی که دهم اکتبر توسط ایران پرتاب شد، قادر به حمل سلاح هسته ای می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه