“آقای همه چیز دان” گیلان این بار از جای خالی “رستاخیز” در محرم می گوید!

حال نماینده پر ادعای گیلان بلند شده و بعد از نطق های متعدد از نخود و لوبیا تا مذاکرات هسته ای اکنون ادعا می کند که جای چنین فیلمی در ایام سوگواری و عزاداری ها خالی است.

“آقای همه چیز دان” گیلان این بار از جای خالی “رستاخیز” در محرم می گوید!

به گزارش سرویس فرهنگی ۸دی، فیلم سینمایی رستاخیز به کارگردانی احمد رضا درویش بعد از گذراندن ۱۰ سال از مراحل تولید در سال ۱۳۹۲ به پایان رسید و قابل نمایش شد.

رستاخیز که به وقایع روز عاشورا می پردازد در حالی برای اولین بار در جشنواره فجر به نمایش درآمد که بعد از آن اعتراض عده ی کثیری از مردم، اصحاب رسانه، مراجع تقلید ، مذهبیون را به دلیل تحریف های بیشمار در واقعه عاشورا و اهل البیت را در بر داشت. و حتی یک روز اکران در سینماهای کشور با اعتراض مردم متوقف شد و بنا به اصلاح فیلم شد.

اما اکنون بعد از گذشت یک سال و گذراندن حاشیه های فراوان از این قضیه و همچنین اعتراف دست اندرکاران فیلم به تحریف وقایع عاشورا (غیر عمد) بی حرمتی در تصاویر اهل البیت، حال نماینده پر ادعای گیلان بلند شده و بعد از نطق های متعدد از نخود و لوبیا تا مذاکرات هسته ای اکنون ادعا می کند که جای چنین فیلمی در ایام سوگواری و عزاداری ها خالی است.

این نماینده که خود را در همه زمینه ها متخصص می داند، گفته است: بهتر است منطق و عقلانیت را سر رشته کارهای خود قرار دهیم چرا که اسلام با عقلانیت سر و کار دارد و انتظار می رود وزارت ارشاد رفتار جدی‌تری در پیش بگیرد.

ibzkt8yn

این نماینده مجلس مذاکره با علما را راه حل این مشکل عنوان می دارد و در جایی دیگر می گوید: اگرچه فیلم رستاخیر در دوران مدیران قبلی اجازه ساخت گرفته است، اما مدیران فعلی ارشاد باید ازحق و حقوق این فیلم دفاع کنند.

از این نطق کاملا مشخص است که این نماینده بار دیگر سوار بر موجهای سیاست شده و قصد دارد تحریف و اشکالات فیلم را بر گردن دولت قبل بیندازد و اکنون این دولت را حامی هنرمندان و اعتقادات و منجی حل مشکلات این چنینی معرفی می کند.

کاملا مشخص است و همه دیده اند و شنیده اند که تناقضات فرهنگ اسلامی با درون مایه غربی در دولت جدید و با این وزارت ارشاد بیشتر از پیش شده است و انگار که در پی تغییر یک جریان فرهنگی اسلامی هستند به طوریکه این نماینده همه چیز دان! چشم خود را بر روی هزاران مشکل فرهنگی روز بسته و به خصوص این اواخر، اپرای توهین آمیز عاشورا را نادیده گرفته و صحبت از جای خالی فیلمی تحریفی می کند.

آقای نماینده مثلا فرهنگی بلد!، آیا زنی که هنوز ابتدایی ترین احکام مکتب اسلامی را نمی داند و با صدای چهچهه و بدون حجاب اسلامی راجع به مکتب اسلامی عاشورا می خواند جای عزاداری های ما را پر کرده و اکنون مشکل بر سر یک فیلم تحریفی است!؟

همانطور که قبلا برای بقیه تقسیم بندی شده بود ؛ برای شما هم از سه حالت خارج نیست:

۱:اول اینکه دغدغه های فرهنگی شما گزیده ای بیان می شود که یا تعریف فرهنگی موجود نیست بلکه شاید تعریف سیاسی از دغدغه فرهنگی موجود باشد!

۲: دوم اینکه از فیلم هیچگونه اطلاعاتی ندارید!

۳: سوم اینکه مکتب عاشورا را مکتبی مذاکره ای یافته اید!

این نماینده که از عقلانیت در این قضیه سخن می گوید، بداند که منطق حمایت فرهنگی باید از همه عرصه ها باشد و برای رفع هنجارها هم منطق هنر بر اصل فراگیری است و همینطور عقلانی نیست که اعتقادات و مکتب ۱۴۰۰ و اندی ساله به خاطر یک زمان ۱۰ ساله و فیلمی تاثیر گذار ۲ ساعته زیر سوال برود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سام
این فیلم مشکل خاصی نداره کارگردانش 15 سال زحمت کشیده فقط یک آقایی تو قم بهش انتقاد کرده و بقیه جو زدگی هست. شماکه فیلم رو ندیدید بهانه نگیرید
ناشناس در پاسخ به سام
اولا یازده سال زحمت کشیده دوما متوهم ژست مند الکی طرفدار هنر بی هنر بی تعهد گونه صحبت نکن
مرتضی
ادبیات نوشتاریتون تو حلقمون ?
سام در پاسخ به مرتضی
آناناس!!!
kxNFbz86CFUwXTjhJugaSbkSjz5zH0oCn1i8bbuseMk.
یعنی یکی نیست به این فرد مثلاً نماینده یه سیلی محکم بزنه !!! یک جا یه حرفی رو میزنه و جایه دیگه عکس اون حرف رو میگه! تو یجا از فردی دفاع میکنه و جای دیکه همون فرد رو محکوم میکنه! تا کی باید ملت ما از این خرس خاله خودی (بیخودی) ضربه ببینند؟! خداوند در قرآن به چنین افرادی یک لغب داده و این لغب به اونها خطاب میکنه : (( المنافقون ))
علیرضا
این آقا تمام کارهای دولت قبل رو به دوران مغول تشبیه کرده بود که ! حالا چطور شده از مجوز فیلمش دفاع می کنه!
روشن
سلام، کل یوما عاشورا و کل ارض کربلا. دیدگاه مخالف را در اظهار نظرهای خبرتان رو ببینید، دیگر نیازی به توضیح ندارد که مواضع آقای نماینده و بعضی از موافقان پخش این فیلم از چه اردوگاهی مطرح میشود، حسینی یا یزیدی!
بهروز
واقعا براتون متاسفم پایگاه یزید صفت 8 دی... اقای امین شما باید بز بچرونی نه سایت و ادارهکنی...
آنلاین در پاسخ به بهروز
فعلا اینجا تاسف برای شماست با این لحن حرف زدن
ناشناس در پاسخ به بهروز
اقا بهروز خدایی مگر نون وآبی تواین حرفات هست؟؟؟
ناشناس
با سلام و خسته نباشید حرفهای جناب آقای نماینده اشکال داشت اما از شما انتظار می رود که عالمانه نقد کنید، نه احساسی!!!!! سعی کنید با استدلال درست و منطقی به تحلیل اندیشه ها بپردازید!!!!
ناشناس
اززمانی که ایشان به مقام وکیل الدولهی رسیدند درتمام علوم وفنون صاحب نظر شدند.
در حاشیه