دکور آثار سینمایی تاریخی، ثروت ملی است/ لوکیشن “مختارنامه” باید برای تولید آثار مشابه استفاده می‌شد

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس معتقد است دولت موظف است فارغ از تعلق یک لوکیشن حرفه‌ای به شخص یا نهاد خاص، در حفظ آن به عنوان یک ثروت ملی بکوشد.

دکور آثار سینمایی تاریخی، ثروت ملی است/ لوکیشن “مختارنامه” باید برای تولید آثار مشابه استفاده می‌شد

به گزارش ۸دی ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر حفظ سرمایه های کشور در عرصه‌های مختلف، به موضوع کوتاه بودن عمر دکورهای ساخته شده برای آثار سینمایی تاریخی اشاره کرد و گفت: لوکیشنی که برای ساخت یک فیلم از سوی یک ارگان یا تهیه کننده ساخته می شود و دارای دکورهای قوی است که می تواند در چند پروژه فیلمسازی مورد استفاده قرار گیرد، به نوعی سرمایه کشور است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو اگر لوکیشن یک اثر فاخر مانند “مختارنامه” که قطعا قابلیت استفاده در سایر پروژه ها را نیز دارد از بین برود، بخشی از ثروت ملی و نیروی انسانی از دست رفته است.

وی افزود: هر ریال از دکور یک فیلم که به سمت تخریب برود یک ریال از نقدینگی کشور خارج می شود؛ از این رو باید در حفظ آن کوشش کرد ضمن اینکه مهم نیست لوکیشن حرفه ای متعلق به چه شخص یا نهادی است، دولت موظف است دیدگاه اقتصادی خود را در این زمینه تقویت کند و از لوکیشن ها به عنوان یک داشته اقتصادی مراقبت به عمل آورد.

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص ساخت سایر دکورها خاطرنشان کرد: تهیه کنندگان باید از ابتدای انتخاب صحنه ساخت لوکیشن دقت کنند محل مورد نظر در مجاورت زمین های زراعی نباشد و مالکی نداشته باشد که در نهایت ناچار شوند محل را واگذار کنند چرا که ساخت دکور هزینه بالایی دارد و از بین رفتن آن خسارت زیادی به کشور می زند.

به گزارش خانه ملت، تهیه کننده سریال “مختارنامه” اخیرا اعلام کرده است لوکیشن این سریال طبق آخرین صورت جلسه حقوقی که در سازمان صدا و سیما صورت گرفت به مالکان آن که از زمین داران و کشاورزان احمد آباد مستوفی هستند، تحویل داده شده است در حالی که همچنان دکورهای قابل استفاده این فیلم در آن وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه