باز هم فصل مدارس و فراوانی لوازم التحریر ضد فرهنگی در رشت + تصاویر

یکی از فروشندگان لوازم التحریر گفت: تمام لوازم التحریر موجود در بازار با تصاویر شخصیتهای کارتونی خارجی تولید شرکتهای مجاز ایرانی است و هیچ دفتر و لوازم التحریری وارداتی نیست.

باز هم فصل مدارس و فراوانی لوازم التحریر ضد فرهنگی در رشت + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، این روزها با نزدیک شدن به فصل پائیز و بازگشایی مدارس بازار لوازم التحریر، کیف، کفش، لباس و … بسیار گرم بوده و همه روزه خانواده های بسیاری به دنبال خرید این وسایل با کیفیت و قیمت مناسب می باشند.

حال علی رغم اینکه در رسانه ملی شاهد تبلیغ لوازم التحریر ایرانی اسلامی هستیم و در تهران نیز نمایشگاه های خوبی در این زمینه برپا شده است، در بازار لوازم التحریر رشت حتی یک مغازه هم دارای لوازم التحریر ایرانی اسلامی نیست.

این عدم وجود لوازم التحریری که با فرهنگ اسلامی عجین شده است همت بیش از پیش مسئولان زیربط گیلانی را می طلبد تا مشکل برطرف شود.

lavazemotahrir2

یکی از فروشندگان لوازم التحریر که در بازار رشت به کسب در آمد مشغول است در گفتگو با خبرنگار ۸دی یوز، با تاکید بر اینکه تمام لوازم التحریر موجود در بازار با تصاویر شخصیتهای کارتونی خارجی تولید شرکتهای مجاز ایرانی است و هیچ دفتر و لوازم التحریری وارداتی نیست افزود: برای جلوگیری از فروش اینگونه لوازم التحریر باید از تولید آن جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون اماکن با فروشندگان برخورد می کند گفت: عدم فروش اینگونه لوازم التحریر باید در برج ۳(خرداد ماه ) به ما اعلام می شد نه  اینکه در برج ۶ (شهریور ماه ) به ما اعلام شود استفاده از اینگونه لوازم التحریر در مدارس ممنوع است.

این فروشنده لوازم اتحریر با اشاره به اینکه وی حدود ۱۰۰ میلیون تومان دفتر با همین تصاویر خریداری کرده است اظهار کرد: دفتر دارا و سارا که چند سال پیش به بازار آمده بود حدود ۴۰۰ تومان گران تر از  قیمت سایر دفترها در زمان خود بود و دفتر شکرستان که در رسانه ها به عنوان دفتر مشق اسلامی معرفی شده است متاسفانه گران تر از سایر دفترهاست و شرایط پرداخت آن برای مغازه دار بسیار مشکل تر و سخت تر است.

فروشندی دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با تاکید بر اینکه دانش آموزان  پسر بیشتر خواهان دفترها و لوازم التحریری با تصاویر اسپایدرمن(مرد عنکبوتی ) و بِن تِن هستند افزود: در این بین دخترها بیشتر جذب تصاویر سیندرلا، سفید برفی، وینکس و برتزو تینکربل می شوند.

lavazem tahrir (6)

وی باب اسفنجی را شخصیت محبوب مشترک بین دخترها و پسرها عنوان کرد و در ادامه دلیل جذب دانش آموزان به چنین شخصیتهایی را پخش مداوم اینگونه کارتونها  در رسانه های داخلی و خارجی و طراحی جذاب و زیبای آنها دانست و ابرازنمود: متاسفانه شخصیت کارتونی که بچه ها به آن علاقه مند باشند در ایران وجود ندارد صدا و سیما باید کارتونی درست کند که بچه ها دوستش داشته باشند.

لازم به ذکر است، شهریور سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی دستورالعمل ساخت بنیاد نوشت افزار و لوازم التحریر را به تصویب رساند و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش ابلاغ کرد ، اما باز هم این راهکار فقط در حد یک طرح و نه راهکاری عملی برای حل مشکل باقی ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه