لاریجانی در دو نما: منتقدان پشت سر رهبری پنهان نشوند/ پرونده هسته ای پرونده رهبری است!

چند ماه قبل بود که آقای لاریجانی در قم، منتقدان برجام را با این سخنانش نواخت: چرا خلاف واقع می گویید! اگر خودتان مشکل دارید چرا پشت سر رهبری پنهان می شوید؟ رهبری صراحتا فرموده اند که حرف من در همه جا یکی است. بله، حرف ایشان در همه جا یکی است. برای همین هم ما می گوییم وقتی ایشان گفته اند من در خصوص بررسی برجام، نظری به مجلس نمی دهم، چرا از نام ایشان در جلسه غیرعلنی خرج کردید؟

لاریجانی در دو نما: منتقدان پشت سر رهبری پنهان نشوند/ پرونده هسته ای پرونده رهبری است!

به گزارش ۸دی، حمید رسایی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار یادداشتی، به سخنان لاریجانی در قم اشاره کرد که منتقدان برجام را به پنهان شدن پشت سر رهبری متهم کرده بود، و بنا بر همین منطق ادبیات اخیر بکار رفته در سخنان وی را به چالش کشید.

رسایی در این باره نوشت: چند ماه قبل بود که آقای لاریجانی در قم، منتقدان برجام را با این سخنانش نواخت: چرا خلاف واقع می گویید! اگر خودتان مشکل دارید چرا پشت سر رهبری پنهان می شوید؟ رهبری صراحتا فرموده اند که حرف من در همه جا یکی است.

بله، حرف ایشان در همه جا یکی است. برای همین هم ما می گوییم وقتی ایشان گفته اند من در خصوص بررسی برجام، نظری به مجلس نمی دهم، چرا از نام ایشان در جلسه غیرعلنی خرج کردید؟

در جلسه غیر علنی هفته قبل، در سخنانی دو پهلو، برای تایید برجام و گرفتن رای نمایندگان، مطالبی به دفتر رهبری منتسب شد که توسط روابط عمومی بیت رهبر انقلاب، انتساب این مطالب تکذیب شد.

اکنون بعد از انتقادات بسیار به تصویب طرحی درباره برجام آن هم در بیست دقیقه، لاریجانی پشت سر رهبری انقلاب پنهان شده که این پرونده به من ربطی ندارد و پرونده رهبری است!

این سئوالاتی است که آقای لاریجانی باید به آن پاسخ دهد.

این در حالی است که صبح امروز خبرگزاری مجلس نیز با انتشار چند مصاحبه در دفاع از اقدام رئیس مجلس، باز هم اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب را نادیده گرفته، و تلاش کرد تصمیم مجلس را هماهنگ شده در بیرون از این نهاد قانونگذار نشان بدهد.

سبحانی‌نیا عضو هیات رئیسه در این باره گفت: دکتر لاریجانی بارها اعلام کرد که در مسئله طرح برجام، کاری که وظیفه ما است را نباید بر عهده رهبر معظم انقلاب بگذاریم، از این‌رو ما باید وظیفه خودمان را انجام نداده و نباید از معظم له در این حوزه خرج شود، اما منتهی برخی از نمایندگان با حاشیه‌سازی این موضوع را متفاوت منعکس کردند.

وی با اشاره به اظهارات رسایی مبنی بر رد ملاقات و گفت‌وگو رئیس مجلس با مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب، گفت: این اظهارات و شایعه‌ها برای منحرف کردن افکار عمومی است، حال اگر رسایی می‌گوید که رئیس مجلس در این رابطه خلاف واقع گفته، قطعا همین موضوع را نیز می‌توان به این نماینده تعمیم داد، از این‌رو از کجا معلوم است که رسایی خود خلاف واقع نگفته است.

عوض حیدرپور نیز با اشاره به اظهارات رسایی مبنی بر رد ملاقات و گفت‌وگو رئیس مجلس با مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب، گفت: در این رابطه باید اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری را ملاک قرار دهیم، زیرا بعد از اقدامات و اظهارات این نوع نمایندگان در صحن علنی مجلس، دفتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اعضای دفتر مستقل از دفتر نیستند.

حیدرپور شهرضایی ادامه داد: علی القاعده رئیس مجلس همواره مقید است که واقعیات و مطالب صحیح را منتقل کند، از این‌رو یقین داریم که جلسه میان دکتر لاریجانی، شمخانی و حجازی در دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شده بود، از این‌رو غیر از این موضوع اشتباه است، بنابر این رسایی حق ندارد که کلام رئیس یک قوه را به زیر سؤال ببرد، بنابر این اگر قرار است که مطالبی تکذیب شود، آن اظهارات خارج عرف رسایی است.

لاریجانی طرح مربوط به برجام را به رهبری منتسب نکرد!

احمدی نیز در این گفتگو اعلام کرد: در نشست علنی که طرح مورد بررسی قرار گرفت، دوستانی نسبت به ابعاد طرح مذکور تذکر دادند بنابراین همه نظرات مطرح شد. در ضمن آقای لاریجانی هرگز موضوع طرح مربوط به برجام را به رهبری منتسب نکرد.

وی توضیح داد: لاریجانی دقیقا عنوان کرد که او، شمخانی و حجازی طرح را مرور کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر اشکالات با طرح چنین پیشنهادهایی برطرف شود، طرح مناسبی خواهد بود. بنابراین رئیس مجلس هرگز نگفتند طرح به تایید رهبری رسیده است که اکنون بگویند لاریجانی با این عنوان توانست رای موافق مجلس را برای طرح مربوط به برجام اتخاذ کند. بلکه نمایندگان با شنیدن هر دو دیدگاه رای دادند.

تلاش عجیب خبرگزاری مجلس برای بیان متفاوت واقعیت در حالی است که بیانیه دفتر رهبر انقلاب بیانگر واقعیات دیگری است.
منبع: رجا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه