راه امام حسین(ع) راه سازش نیست/ شعار مرگ بر آمریکا یک الگو و فرهنگ است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب در جمع پرشور مردم رشت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم با تاکید کرد که راه امام حسین (ع) راه سازش نیست و تباهی در آن وجود ندارد.

راه امام حسین(ع) راه سازش نیست/ شعار مرگ بر آمریکا یک الگو و فرهنگ است

سید حمید حسینی روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب در جمع پرشور مردم رشت در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم با تاکید براینکه  راه حسین (ع) راه سازش نیست و تباهی در آن وجود ندارد افزود: سید و سالار شهیدان هرگز در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاورد بنابراین ملت ایران با تاسی از امام خود تا آخرین نفس سنگر به سنگر در مقابل یزید زمان می ایستند و مبارزه خواهند کرد و تسلیم ظلم نخواهند شد.

وی با تصریح بر اینکه پیروان امام حسین(ع) از تحریمها و محاصره های اقتصادی هراسی ندارند افزود: گروهی امروز بهانه تراشی می کنند و آنگاه که نمی توانند مشکلات اقتصادی را در دست بگیرند و در مقابل فشارها تسلیم می شوند ساز، سازش را کوک می کنند.

روحانی با این توضیح که مشکلات جامعه با سازش در مقابل بیگانگان حل نمی شود، راه حل برون رفت از مشکلات را تدبیر، مطالعه و بررسی مسائل عنوان کرد و یادآور شد: در راه امام حسین (ع) از تهدید و فشار  هراسی نیست.

 رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب با اشاره به کسانی که در هنگام حمله ناوهای جنگی آمریکا به خلیج فارس خود را می بازند و صدای آنها برای تسلیم بلند می شود گفت: این وسوسه های شیطان است و این روش شیطان است که انسان را وادار می کند در مقابل کوچکترین هوس خود را ببازد.

وی با تاکید بر اینکه را ه ملت ایران راه اتکال الهی است اضافه کرد: کسانی که پیرو راه یزیدیان هستند از شعار مرگ بر آمریکا می ترسند و احساس می کنند که امریکا ناخشنود میشود.

روحانی در خصوص بهانه گیری گروهی مبنی بر اینکه ما از فحش و دشمن بدمان می آید به آیات قران کریم استناد کرد و اینگونه استدلالها را انحراف از مسیر اسلام دانست و اظهار کرد: اگر اظهار نفرت از آمریکا فحش است سراسر قرآن پر از فحش است در قران کریم بارها لعن و نفرین علیه ظالمان آمده است.

وی تصریح کرد: اگر ما پیرو حسین (ع) هستیم باید از یزید زمان اظهار نفرت نماییم.

وی با اشاره به وصیت نامه امام خمینی (ره) و با اشاره بر تاکیدات کوبنده امام راحل مبنی بر اعلام انزجاز از ظالمان، فجایع استکبار جهانی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: امروز بر همگان واجب است فریاد انزجار از امریکا را سردهند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب با این توضیح که اگر امام خمینی (ره) مانند دیگر سیاستمداران خود را باخته بود و به استکبار جهانی چراغ سبز نشان می داد انقلاب اسلامی ایران آفریده نمی شد بیان کرد: امام با اعلام نفرت از تمام ابرقدرتهای جهان با سلاح ایمان نظام ۲۵۰۰شاهنشاهی را منقرض کرد و اسلام را در جامعه حاکم کرد.

روحانی با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان افزود: در ان زمان کسانی که خود را باخته بودند فریاد برآوردند آمریکا کشور را به ویرانه تبدیل خواهد کرد، وی در ادامه به فرمایش امام اشاره کرد که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و متذکرشد: امام تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان را انقلاب دوم دانستند چراکه هدف امام مبارزه با استکبار جهانی و قطع دست ابرقدرتهای جهانخوار بود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران ۳۴ سال پیش سفارت امریکا را لانه جاسوسی نامید افزود: امروز دنیا بعد از ۳۴ سال به این نتیجه رسیده است و امروز راه دانشجویان پیرو خط امام گسترش یافته و ملتها را در سراسر جهان بیدار ساخته است و ابهت امریکا را درهم شکسته است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب با اشاره به اینکه امریکا با دو نیرنگ سعی در سد کردن راه  ایران دارد در ادامه روی کار امدن مزدوران جهانخواری چون وهابیت ،القاعده و…. که با یک سلسله جنایت سعی در جنایتکار معرفی کردن اسلان دارند واین را یکی از نیرنگهای  به کار گرفته شده توسط شیطان بزرگ (امریکا)خواند.

روحانی برنامه دوم آمریکا را سدکردن و مهار کردن انقلاب اسلامی عنوان کردو افزود: ما با همین شعار مرگ بر امریکا دست ابرقدرتهای جهان را از سرنوشت ایران کوتاه کرده ایم واین شعار به عنوان یک الگو اصل مدنظ ر قرار می گیرد.

وی یاری حسین زمان را درحمایت از رهبری عنوان کرد و اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری همانند امام حسین (ع) با انبوهی از مزدوران و دشمنان مواجه است و یک تنه در مقابل همه جهانخواران ایستاده است.

روحانی  وفاداری به رهبری را موردتاکید قرارداد افزود: ما باید ترفندها و نقشه های دشمنان را بشناسیم و با اتحاد و همدلی استقلالی را که ثمره انقلاب و خون هزاران شهید گلگون کفن است را حفظ نماییم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه