اپرای عاشورا یک اپرای دروغ با به بازی گرفتن ارزشهای جامعه!+ تصاویر

باید دید علی جنتی وزیر مثلا ارشاد اسلامی چه پاسخی برای جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم توسط معاون هنری‌اش و این هنرمندان دروغگو دارد؟!

اپرای عاشورا یک اپرای دروغ با به بازی گرفتن ارزشهای جامعه!+ تصاویر

به گزارش سرویس فرهنگی ۸دی، چندی است که در فضای مثلا تدبیر وار دولت و همینطور زیر سایه وزارت مثلا اسلامی  ارشاد، برنامه هایی در قالب قبح شکنی، هنجارشکنی، غیر ارزشی به صورت بسیار با تدبیر و با شدت و امید در حال اجرا است.

شروع تک خوانی زنان و انتشار آلبوم و برگزاری مراسمات در تالارهای بزرگ و همگانی حتی با حضور آقایان یکی از این اقدامات غیر افتخار آمیز و مورد حمایت هجو خوانان بود. این قضیه ادامه پیدا کرد و وزیر ارشاد هم ادعا می کرد که هیچ مجوزی داده نشده است و پشت سر هم طی این چند ماه موضع گیری های مراجع و مذهبیون و عامه مردم و کش مکش ها ادامه داشت تا اینکه ماه محرم با آن سوز و گداز، با آن مکتب عارفانه و با آن حرمت والایش فرا رسید و اما حتک حرمت ها به پایان نرسید.

این روزها اجرای «اپرای عاشورا» که یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران است با تک‌خوانی خواننده زن این گروه تبدیل به حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام شده است.

Cap5ture

علی مرادخانی معاون هنری ارشاد در حالی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داده است که بخوبی از احکام شرعی و نظر علما و حساسیت مردم آگاه است. بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های آوانگارد از نوع هنجارشکن و محیرالعقول علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.

اما اکنون بیاییم از بحث هنجارشکنی ها، ضد فرهنگ ها، بازخوردهای سیاسی اجتماعی، شرع و قانون خارج شویم و برای یک بار از منظر منطقی و هنری به این قضیه بنگریم و حقایقی را برای بعضی از مردم که حامی این خوانندگان زن هستند و هم برای عده ای هنرمند که آن را اجرا می کنند را روشن کنیم.

Capture

این خانم خواننده که در تالار وحدت می ایستد و صدای خود را با تمام قدرت به کار می گیرد، شخصیت و کار او از سه حالت خارج نیست:

۱: اول اینکه چند خط شعر را حفظ کرده و به نسبت پولی که دریافت می کند، میزان صدای خود را افزایش می دهد.

۲: راجع به شخصیت اول شعر هیچگونه اطلاعاتی ندارد.

۳: با داشتن اطلاعات کافی از مکتب عاشورا قصد تغییر ماهیت این مکتب را از لقای خط انحراف دینی دارد ( که قبلا درباره این قبیل انحراف گفته بودیم)

علت استفاده از حالت های بالا دلیلی دارد و به این خاطر است که این خواننده زن بدون دانستن احکام شریعت خوانندگی زنان و بدون داشتن حتی حجاب اسلامی با تناقضات شدید بین ظاهر و باطن و بین اشعار و نوع گویش ، همراه است.

اگر بنا به دغدغه تبلیغ و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا است که همه می دانیم امام حسین(ع) با گذشت و فداکاری خود قصد زنده نگه داشتن نماز، قرآن، شریعت الهی و حرمت های انسانی و اسلامی بود.

اگر قرار بر اهمیت ارزشهای عاشورا باشد پس این خواننده با این وضع ظاهر نمی تواند حنجره ها را تا سقف بالا کشد. و کسی نمی پرسد که این همه تناقض در رفتار و گفتار یک هنرمند از کجاست!

اما در این “اپرای عاشورا” و با این خواننده حتی ذره ای از ارزشهایی را که امام حسین(ع) به خاطر آنها به شهادت رسید را نمی بینیم. و این گروه در لباس هنر میل های نفسانی خود را فقط صرف اینکه در روزهای محرم قرار داریم را به خورد مردم می دهند و این مصداق کامل دروغ است و با قیاس های عقلانی کاملا روشن می شود که این اپرا و این خواننده زن در این روزها دروغ می خوانند و فقط هنر و محتوای عاشورا را برای لاپوشانی دروغهایشان به کار می گیرند.

حال دوباره از منطق و عقل خارج شده و به مسائل سیاسی و فرهنگی قضیه می پردازیم و باید دید علی جنتی وزیر مثلا ارشاد اسلامی چه پاسخی برای جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم توسط معاون هنری‌اش و این هنرمندان دروغگو دارد؟!

“گفتنی است به دلیل قبح شکنی و توهینی که در ایام عزاداری سیدالشهدا در کلیپ منتشر شده صورت گرفته است از انتشار لینک دانلود آن معذوریم”

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
درپی حرمت شکنی اپرای عاشورا با تک خوانی زن که بامجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد و انتشار فیلم آن در رسانه ها، تعدادی از هیئات مذهبی تهران اعلام کردندامشب 27 مهر ماه همزمان بابرگزاری عزای امام حسین(ع) به سمت تالاروحدت عزاداری می کنند. گفتنی است هیئت ها امشب در اعتراض به حرمت شکنی عاشورا، عزاداری خود را در مسیر تالار وحدت برگزار می کنند.
در حاشیه