«لوءلوء و مرجان» و مقابله با تحریفات واقعه ی کربلا/حسین(ع) نه آب خواست نه عروسی/لیلا در کربلا نبود

برای مصیبت حسین بن علی باید گریست ولی نه برای شمشیرها و نیزه هایی که بر پیکر شریفش در آن روز وارد کردند ، باید برای دروغ هایی که درباره حادثه ی کربلا گفته می شود گریست.

«لوءلوء و مرجان» و مقابله با تحریفات واقعه ی کربلا/حسین(ع) نه آب خواست نه عروسی/لیلا در کربلا نبود

۸دی: تحریف زمانی خطرناک می شود که موضوعات اجتماعی را هدف قرار میدهد زیرا می تواند سرنوشت یک جامعه را تحت شعاع قرار دهد، به همین جهت سرویس سیاسی ۸دی در نظر دارد تحریفات یکی از مهمترین وقایع تاثیر گزار در جامعه ی ایران یعنی حادثه ی کربلا را بازگو نماید.
قسمت اول – «لوءلوء و مرجان» و مقابله با تحریفات واقعه ی کربلا
مرحوم حاج میرزا حسین نوری که کتاب «لوءلوء و مرجان» را نوشته است اعتقاد داشت، برای مصیبت حسین بن علی باید گریست ولی نه برای شمشیرها و نیزه هایی که بر پیکر شریفش در آن روز وارد کردند ، باید برای دروغ هایی که درباره حادثه ی کربلا گفته می شود گریست.

در زیر خلاصه ای از تلاش های ایشان در خصوص افشا سازی تحریفات کربلا را ذکر کرده ایم.
نمونه اول
یکی از داستان هایی که پای منبر می شنویم ، داستان داوطلب شدن حضرت عباس برای رساندن آب به حسین (ع) در کودکی است. می گویند که حسین (ع) هنگام خطابه ی امیر المومنین درخواست آب میکند و اولین نفری که داوطلب می شود عباس است و باقی ماجرا را هم با آب وتاب به کربلا و صحنه ی شهادت حضرت عباس متصل می کنند ، اشکال اینجاست که علی (ع) تنها در زمان خلافت خود منبر می رفته اند و در زمان خلافت ایشان حسین (ع) مردی سی و سه ساله بوده  و مگر اصلا درخور شان امام حسین (ع) است که بگوییم وسط مجلس سخنرانی علی (ع) درخواست آب از پدر بکند.
نمونه دوم
یکی دیگر از این داستان های تخیلی ، کوکب و جلال کاروان حسین در هنگام حرکت به سمت نینوا است؛ این را می گویند و سپس به کاروان اسارت شام متصل می کنند ، حال آنکه حسین (ع) رفتنش را به فرار موسی کلیم الله از دست فرعون تشبیه می کند همچنین باید گفت کاروان حسین بسیار ساده و بی تجمل بود و اصلا حسین را چه نیاز به اینگونه تجملات..
نمونه سوم
داستان های حضرت علی اکبر و مادرش لیلا دستمایه بسیاری از تحریفات گشته است. حال آنکه باید گفت مبتنی بر روایات، لیلا اصلا در کربلا نبوده است.
با این حال می گویند که لیلا نذر کرد که اگر علی اکبر از صحنه ی کربلا زنده باز گردد از کربلا تا مدینه را ریحان بکارد!!! حتی شعری را هم در این باره سروده اند…
اولا با کدام عقل و منطقی نذر کردن برای کاشتن ۳۰۰ فرسخ ریحان صحیح است آن هم در بیابان… ثانیا شعری هم که آورده اند مربوط به داستان لیلی و مجنون است.
به قول شهید مطهری اگر یک یهودی یا مسیحی این دروغ ها را بشنود ، نمی گوید این چه مذخرفاتی است که در تاریخ اینها وجود دارد.
نمونه چهارم
قباحت از این بیشتر که عروسی گرفتن برای قاسم را آن هم در گرماگرم جنگ در روز عاشورا به امام حسین نسبت می دهند ، دروغ بزرگی که برای اولین بار در کتاب روضه الشهدا ملاحسین کاشفی ذکر شده است و از اساس غلط است.
نمونه پنجم
می گویند امام حسین ۳۰۰ هزار نفر از لشکریان دشمن را یک تنه کشته است. اولا بمب هیروشیما هم نتوانست که بیش از ۱۰۰ هزار نفر را بکشد ، تازه اگر بپذیریم که یک نفر می تواند این کار را بکند به حساب شهید مطهری اگر امام حسین در هر ثانیه یک نفر را می کشت ۸۳ ساعت و ۲۰ دقیقه طول می کشید تا به عدد ۳۰۰ هزار برسد اشکال اینجاست که جنگ عاشورا به نصف روز هم نمی رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه