تاخت و تاز اصلاح طلبان به منتقدان، نمایندگان مجلس و دولت سابق در دانشگاه!

اولین برنامه عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با محوریت دفاع از برجام در حالی برگزار شد که ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب و مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی سخنرانان این برنامه بودند.

تاخت و تاز اصلاح طلبان به منتقدان، نمایندگان مجلس و دولت سابق در دانشگاه!

به گزارش ۸دی؛ به نقل از ائل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در اولین همایش عمومی خود در سالتحصیلی جاری، با دعوت از ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب و مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، به موضوع برجام پرداخت.

درخواست عجیب دبیر انجمن اسلامی از رئیس دانشگاه تبریز

جلیلی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان اینکه اوج فعالیت های انجمن های اسلامی در سال ۷۶ و در حمایت از خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری بود؛ گفت: در ۸ سال دولت مهرورز مورد مهرورزی قرار گرفتیم اما با انتخاب روحانی،مجددا عقلانیت به کشور بازگشت.

وی ادامه داد: اسلام ما اسلامی نیست که مخالف خود را تکفیر کنیم و کسانی که کوچکترین نقشی در مبارزات انقلاب اسلامی نداشتند؛ حق ندارند انقلاب را به نفع خود مصادره کنند.

جلیلی از رئیس دانشگاه تبریز که در این مراسم نیز حضور نداشت، درخواست کرد تا مخالفان آرمان های دولت تدبیر را سر جای خود بنشاند.

علی رغم تذکرهای اولیه داده شده برای پرهیز از کف زدن به جهت رعایت حرمت ایام عزای سیدالشهدا(ع)، اما در طول برنامه به این تذکر اعتنایی نشد.

در این جلسه چهره های اصلاح طلبی چون شکور اکبرنژاد، نماینده پیشین مجلس و علیرضا بهشتی، مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند.

اصغرزاده:تصویب و تایید برجام نشان از وحدت رویه پشت پرده نظام بود

ابراهیم اصغرزاده طی سخنانی با اشاره به تصویب طرح مجلس در خصوص اجرای برجام، گفت: شورای نگهبان به عنوان بزرگترین رکن تقیینی کشور در کمترین زمان ممکن مهم ترین مصوبه مجلس را تایید کرد و نشان داد که نمی توان تلاش های دیپلمات های کشور را نادیده گرفت.

وی با انتقاد نسبت به مخالفان اذعان داشت: نمی دانیم چرا عده ای خود را نماینده خدا در زمین می دانند و در برابر تصمیم نظام مبنی بر تصویب برجام، اشک می ریزند و مداحی می کنند و این عده چرا زمانی که به صورت دختران اصفهانی اسید پاشیده شد؛ اعتراض نمی کردند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه قبل از دولت روحانی ۴ مصاف مهم دیپلماتیک در کشور به وقوع پیوشته بود؛ تصریح کرد: مصاف اول مربوط به آذربایجان بود که با زیرکی قوام، آذربایجان برای ایران حفظ شد و مصاف دیگر نیز موضوع ملی شدن صنعت نفت بود که با مذاکرات مصدق نتیجه یافت.

وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی دیگرمصاف مهم دیپلماسی کشور بود که به دلیل نبود دیپلمات های مجرب در آن زمان، به خوبی مدیریت نشد.

اصغرزاده تصویب قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل را از دیگر مصاف های مهم دیپلماسی کشور عنوان کرده و ادعا کرد: دیپلمات های آن دوران نیز مجرب نبودند و نتوانستند بندی به نفع ایران در این قطعنامه بگنجانند.

شیعه با لیبرال غربی سازگاری دارد

وی با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه و تاکید بر تعامل با جهان، اظهار کرد: شیعه نه تنها با نظام سرمایه داری، بلکه با لیبرال غربی هم سازگاری دارد چرا که تفکر داعشی ندارد و باید رو به سوی تعامل بیاوریم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را نیز از مصاف های مهم دیپلماسی کشور عنوان کرده و افزود: تصویب زود هنگام برجام در مجلس و تایید آن در شورای نگهبان نشان از وحدت رویه پشت پرده و هماهنگی با رهبر انقلاب بود.

وی در ادامه به سیاست های دولت نهم و دهم انتقاد کرده و اظهار داشت: دولت احمدی نژاد کشور را شخم زد و سیاست های نادرست وی تا چندین سال گریبان گیر کشور خواهد بود.

اصغرزاده ادامه داد: مذاکره محل منافع است و نه مواضع و به حد کافی در صدا وسیما و تریبون های نماز جمعه مواضع نشان داده می شود لذا در مذاکره باید سهم داد تا سهم گرفت.

وی ضمن دفاع از توافق هسته ای و برجام، بیان داشت: مخالفان برجام امضا دهند که در ضورت توقف برجام، مسئولیت عواقب آن را بر عهده گیرند.

رگ غیرتتان در قضیه بورسیه ها نیز بیرون بزند

اصغرزاده ادامه داد: فقط انرژی هسته ای حق مسلم ما نیست بلکه رفع مشکلاتی چون بیکاری و فقر نیز از جمله حقوق مسلم ما است و باید برای بورسیه ها نیز رگ غیرت تان بیرون بزند.

وی ضمن تاکید بر وحدت ملی، گفت: دولت روحانی وظیفه مهم حفظ دستاوردهای بدست آمده را دارد و همچنین باید شفافیت اقتصادی و برداشته شدن چتر امنیتی از فضای فرهنگی کشور را صورت دهد.

اصغرزاده ضمن انتقاد مجدد به دولت احمدی نژاد، اذعان داشت: گذشت دولتی که همه را به خم رنگی بیندازد و همگی را به رنگ احمدی نژاد دربیاورد.

وی در پایان ضمن تاکید بر هوشیاری مردم، اذعان داشت: مردمی که در سال ۷۶ به خاتمی رای دادند، در سال ۹۲ علی رغم رد صلاحیت هاشمی و خاتمی، باز هم هوشیاری نشان داده و روحانی را انتخاب کردند.

پزشکیان:کمیسیون برجام، تیم ظریف را محاکمه می کرد

در ادامه نوبت به پزشکیان رسید که وی در ابتدا به جلسات کمیسیون برجام اشاره کرده و گفت: کمیسیون برجام به جای بررسی برجام، اعضای تیم مذاکره کننده را محاکمه می کرد.

وی در پاسخ به منتقدان برجام، بیان داشت: منتقدان بگویند که در صورت عدم پذیرش برجام، چکار باید می کردیم و باید به این پاسخ داده می شد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملت ایران باید قوی شود؛ تصریح کرد: دلیل اینکه دشمن پای میز مذاکره آمد این بود که ما به تکنولوژی دست یافتیم و ثابت کردیم که هرکاری می توانیم بکینم.

وی ادامه داد: صلحی که دشمن پیشنهاد می دهد را باید پذیرفت اما باید مواظب حرکات غافلگیرانه دشمن نیز باشیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد: دشمن می خواهد که ما مصرف کننده باشیم ولی برای اینکه سرپا بمانیم باید تولید کننده شویم.

وی ضمن انتقاد از اینکه می گویند قطعنامه کاغذ پاره است؛ بیان داشت: همین کاغذ پاره ها بلاهای بزرگی سر کشور آورد و در این شرایط ضمن حفظ دستاوردها، باید بدانیم که ادامه این روند به نفع کشور نیست و تصمیم نظام بر تصویب برجام بود.

برجام از اول نباید وارد مجلس می شد

پزشکیان با انتقاد از تخلفات اقتصادی صورت گرفته در دولت گذشته، بیان داشت: اگر نظارتی بر ما نشود؛ هر غلطی ممکن است انجام کنیم وپول های بی زبان گم شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن مخالفت با ورود مجلس به بررسی برجام، گفت: برجام از اول نیز نباید وارد مجلس می شد.

وی در پایان ضمن تاکید بر پرهیز از دعوا و توهین به یکدیگر، گفت: اصلاحات به معنی انقلاب و اصلاح دعوایی نیست و باید با منطق حرف بزنیم.

در ادامه نوبت به پرسش و پاسخ های شفاهی و کتبی رسید که این دو سخنران به آنها پاسخ دادند.

تحصن کنندگان عروسک خیمه شب بازی هستند

اصغرزاده در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی رفتار دلواپسان، گفت: این افراد با منتقدان دلسوز مرزبندی دارند و کسانی که دست به تحصن و کف پوشی می زنند؛ عروسک خیمه شب بازی گره های فشار و لباس شخصی های پشت صحنه هستند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص توانموشکی ایران و ارتباط آن با برجام، گفت: اجرای برجام با چشم دوختن به پوتین میسر نیست و نباید اجازه داد که موشک های روسیه از ایران رد شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه قدرت تسلیحاتی با برجام منافات ندارد؛ اظهار کرد: نیروهای نظامی باید تابع نیروهای سیاسی کشور باشند و اگر نیروهای نظامی در سیاست و انتخابات دخالت کنند؛مورد قبول ما نخواهند بود.

اعتراض یکی از دانشجویان به صحبت های اصغرزاده و بیان نگرانی های وی از روند برجام، یکی از حواشی این برنامه بود که با هو کردن حاضران روبرو شد.

پزشکیان نیز در ادامه پرسش و پاسخ به موضوعات مختلفی در خصوص آینده انتخابات مجلس و آینده برجام اشاره کرد و همگان را به وحدت دعوت کرد./راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه