وحشتناک‌ترین شیوه شکنجه سیا افشا شد

منابع خبری انگلیس فاش کردند آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دستکم ۱۳ زندانی را با روشی وحشتناک‌تر از غرق مصنوعی به نام “واتر دوزینگ” شکنجه کرده است.

وحشتناک‌ترین شیوه شکنجه سیا افشا شد

به گزارش ۸دی، روزنامه گاردین انگلیس طی گزارشی با افشای شکنجه زندانیان توسط سازمان سیا به روش “واتر دوزینگ” نوشت که در روش واتر دوزینگ ابتدا متهمان را در آب دمای نزدیک به صفر درجه فرو برده و سپس آنها را در ورقه‌های پلاستیکی بسیار سرد می‌پیچند.

در این روش متهم علاوه بر حس غرق شدن، افت شدید دمای بدن را تجربه می‌کند.

گزارش‌های ضد و نقیضی درباره شمار افرادی که با این روش مورد شکنجه قرار گرفتند، منتشر شده است. سازمان سیا مدعی است تنها سه نفر با این روش شکنجه شده‌اند اما مجلس سنای آمریکا در دسامبر ۲۰۱۴ با انتشار گزارشی درباره شکنجه، تایید کرد که دست‌کم ۱۳ نفر با این روش مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش پرس تی وی، دولت آمریکا بارها به خاطر نحوه رفتار با بازداشت شدگان و شکنجه آنان پس از آغاز جنگ به اصطلاح علیه تروریسم از سال ۲۰۰۱، از سوی گروه‌های حامی حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل مورد انتقاد قرار گرفته است.

لارا پیتر، از کارکنان دیده‌بان حقوق بشر که درباره شکنجه بررسی کرده است، گفت ادعای سیا درباره اینکه تنها سه نفر را با غرق مصنوعی شکنجه کرده است، ادعایی “کاملا فریبنده” است.

وی گفت: «اول اینکه بیش از سه نفر به روش غرق مصنوعی شکنجه شدند. دوم اینکه سیا از آب برای شکنجه بازداشت شدگان به شیوه‌های مختلف استفاده کرده است که نمی‌شود آن را به عنوان شکنجه طبقه بندی نکرد… چه آن را غرق مصنوعی (واتر بوردینگ) یا واتر دوزینگ بنامیم، ساده و واضح (باید گفت که) شکنجه است.»/جام نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه