۲۰۰۰ نیروی زمینی ایران در سوریه هستند

یک مقام آمریکایی مدعی شد بیش از ۲۰۰۰ نیروی نظامی ایرانی برای مبارزه با گروه های مخالف دولت سوریه در حلب حضور دارند.

۲۰۰۰ نیروی زمینی ایران در سوریه هستند
به گزارش ۸دی، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود روز گذشته ادعا کرد در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ سرباز ایرانی برای کمک به نیروهای سوری حامی “بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه در حلب مستقر شده اند.
این مقام همچنین مدعی شد: ” تلاشی هماهنگ میان نیروهای سوری و ایرانی برای مقابله با گروه های مخالف در حلب دیده می شود. آمار دقیقی از تعداد این مبارزان ایرانی در دست نیست؛ اما نیروهای قدس سپاه پاسداران و نیروهای جنبش حزب الله لبنان میان این جنگجویان هستند. گفتگو در خصوص همکاری نظامی ایران و روسیه در سوریه پس از سفر سردار “قاسم سلیمانی،” فرمانده قدس سپاه پاسداران به مسکو در ماه اوت (دو ماه پیش) علنی شد.”
این در حالی است که روسیه سفر سردار سلیمانی به مسکو را رد کرده است. “پت رایدر،” رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در این خصوص مدعی شد: “نشانه های آشکاری از حضور نیروهای ایرانی در سوریه وجود دارد. این افراد با نیروهای دولتی سوریه همکاری می کنند.”
این در حالی است که تهران حضور مستشاران نظامی در سوریه را برای کمک به حکومت بشار اسد تایید کرده است، اما هر گونه اعزام نیروی نظامی برای جنگ با معارضان در سوریه را رد کرده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه