عوامل فارسی‌زبان آل‌سعود زبان به اعتراف گشودند +فیلم

با توجه وسعت حوادث رخ داده در مناسک حج امسال و گستردگی وقایع مشابه در سال های گذشته، شبکه های وهابی در نهایت با ناتوانی در پوشش کوتاهی های آل سعود برای اداره حج، مجبور به اعتراف در مورد این بی کفایتی ها شدند.

عوامل فارسی‌زبان آل‌سعود زبان به اعتراف گشودند +فیلم

به گزارش ۸دی، به نقل از جام نیوز، بیش از ۲۰ روز از وقوع حادثه غم بار منا می گذرد و در این مدت بسیاری از کشورها، حتی کشورهای غیراسلامی در عرصه بین الملل نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده و آل سعود را به خاطر این بی تدبیری ها مورد انتقاد قرار داده اند.

 

جالب آنکه در طول این مدت شبکه های وهابی وابسته به آل سعود نه تنها کوچکترین انتقادی به دولت عربستان نداشته اند، بلکه با فرافکنی به دفاع از عملکرد آنها پرداختند.

 

با توجه به روشن شدن وسعت حوادث رخ داده در مناسک حج امسال و گستردگی وقایع مشابه در سال های گذشته، این شبکه ها در نهایت با ناتوانی در پوشش کوتاهی های آل سعود برای اداره حج، مجبور به اعتراف در مورد این بی کفایتی ها شدند.

 

مجری شبکه «نور» با اعتراف به وجود وقایع مشابه در سال های گذشته از قبیل آتش سوزی در خیمه های حجاج و سقوط پل و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج، با توضیحات خود سعی دارد علت وقوع این حوادث در حج را کثرت جمعیت عنوان کند، اما کارشناس برنامه در پاسخ، با رد این استدلال، جمعیت زیاد را قابل کنترل می داند.

 

یکی دیگر از کارشناسان وهابی شبکه در حالی که سعی دارد از تعیین مقصر اصلی فجایع حج طفره برود، در نهایت مجبور به اقرار شده و می گوید: «به هر حال بخشی از این اتفاق تقصیر عربستان سعودی است و باید پاسخگو باشد.»

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه