شهر موشکی سپاه غرب را در شوک فرو برد

موشک های با بردهای مختلف بر روی لانچر های سرتاسر پایگاه های نظامی ایران مستقر و آماده ی شلیک می باشند. بنا به گفته ی حاجی زاده، این پایگاه زیر زمینی که در تلویزیون ایران به تصویر کشیده شد، تنها یکی از پایگاه های متعدد ایران است.

شهر موشکی سپاه غرب را در شوک فرو برد

Capture

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، پایگاه خبری سی ان ان تیتر اول خود را به فیلم منتشر شده ی پایگاه موشکی زیرزمینی در تلویزیون ایران اختصاص داد: این پایگاه زیر زمینی موشکی، در اولین نگاه همچون فیلم های جیمز باند به نظر می رسد. ظاهرا در اعماق زمین و زیر کوه، این پایگاه نظلمی تسخیر ناپذیر ساخته شده است. در این پایگاه افراد همسانه (یونیفرم) پوش و موشک های عظیم الجثه بر روی ماشین هایی در طول تونل ها پارک شده اند.

23

سی ان ان در ادمه افزود: “به گزارش پایگاه خبری فارس این واقعیت فعالیت موشکی در ایران است.”

تلویزیون ایران روز چهارشنبه تصاویری از تونل های سپاه پاسداران جمهوی اسلامی که در اعماق ۵۰۰ متری زیر زمین ساخته شده اند رونمایی کرد.

این فیلم تنها چند روز بعد از شلیک آزمایشی نسل جدید موشک بالستیک، منتشر شد.

بر اساس اطلاعات موجود و قطعنامه ۱۹۲۹ ایران حق هیچگونه فعالیت در زمینه موشک های بالستیک ندارد و این گونه رفتار نشان از نقض قوانین بین الملل دارد.

یک مقام آمریکایی در خصوص این موضوع در گفتگویی با سی ان ان تصریح کرد که این آزمایش به هیچ وجه در تناقض با توافق بین ایران و ۵+۱ نمی باشد، چرا که هدف اصلی توافق محدود کردن فعالیت هسته ای ایران می باشد.

قطعنامه ی اخیر سازمان ملل(۲۲۳۱) ایران را از فعالیت های مربوط به موشک های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند منع کرده است.

ایران به طور کامل تعمیرات اساسی در تکنولوژی موشکی خود انجام داده است و ذخایر فعلی خود را با تسلیحات جدید جایگزین می کند.

سردار امیرعلی حاجی زاده در گوشه ای از سخنان خود اشاره کرد: سال آینده موشک های نسل جدید و پیشرفته دور برد با سوخت جامد و مایع را با موشک های فعلی جایگزین می کنیم.

11

موشک های با بردهای مختلف بر روی لانچر های سرتاسر پایگاه های نظامی ایران مستقر و آماده ی شلیک می باشند.

بنا به گفته ی حاجی زاده، این پایگاه زیر زمینی که در تلویزیون ایران به تصویر کشیده شد، تنها یکی از پایگاه های متعدد ایران است.

اوایل این ماه، سردار حاجی زاده در دانشگاه تهران گفت که تمام پایگاه های نظامی آمریکا مستقر در خاورمیانه تحت محدوده ی موشکی ما هستند.

ایران قدرت نظامی اصلی منطقه است که در حال حاضر تحت عنوان سپاه پاسداران در سوریه فعال است و برای سرپا نگهداشتن دولت اسد تلاش می کند. ایران با کمک های نظامی و مشاوره ای به متحد خویش کمک می کند.

همانطور که در متن خبر قابل مشاهده است؛ پایگاه خبری سی ان ان چندین بار به قدرت موشکی و نظامی ایران اعتراف کرده و نقش پررنگ ایران در منطقه را گوشزد کرده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه