ساعت خلق پول ایران افتتاح شد/ ربای سازمان یافته در دولت تدبیر!!!

خلق پول که در قواعد اسلامی ربا خوانده می شود ، تنها مختص آمریکا نیست بلکه امروزه به نحوی ابزار اقتصادی برای چرخاندن امور اقتصادی کشور ها تبدیل گشته است. به عبارتی هر دولتی که با کمبود بودجه مواجه می گردد شروع به خلق پول می نماید.

ساعت خلق پول ایران افتتاح شد/ ربای سازمان یافته در دولت تدبیر!!!

به گزارش ۸دی، خلق پول، واژه ای که شاید برایتان غریبه باشد. پول قرار بود نماینده ی طلا و نقره ای باشد که حمل آنها برای مردم ، علی الخصوص تجار سخت بود، تا دیگر نیاز به حمل و نقل کیسه های طلا و نقره که جا به جایی و محافظت از آن سخت بود نباشد.
تا سال ۱۹۴۴ پول تنها نماینده ای برای طلا بود ، اما پس از کنفرانس برتون وودز دلار آمریکا مبنای پول جهانی گشت ، هر چند ادعا می شد ایالات متحده به ازای هر دلار آمریکایی به مقدار لازم پشتوانه ی طلا در اختیار دارد، اما بعد ها مشخص شد که آمریکا شروع به تولید پول بدون پشتوانه کرده است.
به این تولید پول بدون پشتوانه ، خلق پول یا بدهی می گویند. دولت ایالات متحده در حال حاضر با ۱۸.۵ تریلیون دلار خلق پول ، رکورد دار می باشد و به تنهایی با فاصله ی بسیار زیاد در صدر جدول بدهکاران قرار گرفته است. دولت آمریکا برای شفاف سازی این بدهی ساعتی را که میزان بالارفتن آمار خلق پول در هر ثانیه را مشخص می کند طراحی کرده است که در زیر مشاهده می کنید.

Capture
اما این خلق پول که در قواعد اسلامی ربا خوانده می شود ، تنها مختص آمریکا نیست بلکه امروزه به نحوی ابزار اقتصادی برای چرخاندن امور اقتصادی کشور ها تبدیل گشته است. به عبارتی هر دولتی که با کمبود بودجه مواجه می گردد شروع به خلق پول می نماید. البته باید اشاره نمود که این مسئله ضرر و زیان فراوانی را در پی دارد و عامل اصلی بالا رفتن نرخ تورم نیز می باشد.
دولت های حاکم در ایران نیز همواره از این حربه و راهکار غلط و زیان آور برای چرخاندن امور اقتصادی مملکت استفاده کرده اند و این یکی از معدود اموراتی است که چپ و راست یا اصلاحطلب و اصولگرا نمی شناسد و همه ی جریان ها با هر نوع اعتقاد فکری این ویروس اقتصادی را نه تنها درمان نکردند بلکه کمر به تقویت آن نیز بستند.

خلق پول بدون پشتوانه در نگاه دقیق‌تر ربا است؛ چرا که خلق از عدم است و برای خلق هر یک واحد پول که با یک واحد از کالاها و خدمات در اقتصاد هم ارزش خواهد شد، هیچ زحمتی کشیده نمی‌شود و در مقابل کالاها و خدمات در اقتصاد با زحمت تولید شده‌اند و دارای ارزش ذاتی و واقعی‌اند. درست مانند آن‌چه که در ربای ساده، اضافه بر پول قرض داده شده گرفته می‌شود.

در واقع باید گفت همه ی دولت هایی که از ابتدای انقلاب روی کار آمده اند و  هرکدام در هر لباسی ادعای کار برای خدا وتحقق عدالت اسلامی را داشته اند بدون اینکه بدانند ربای سازمان یافته را مدیریت می کرده اند و این ضررش بسیار بیش از تورم اقتصادی است زیرا به نبرد و جنگ با خدا رفته اند.

باید اشاره کرد که دولت یازدهم در خلق پول رکورد زنی کرده و تنها در دوساله آغازین عمر خود به اندازه کل حجم پول و نقدینگی تولید شده در ۴ ساله دولت دهم ، پول خلق کرده است. خلق پول با این سرعت بالا باید به صورت مداوم رصد شود، چرا که نشان‌گر سرعت بالای خلق پول بدون پشتوانه است. پول بدون پشتوانه‌ای که هیچ معادلی در بخش واقعی اقتصاد ندارد و کالاها و خدمات به هیچ وجه نمی‌توانند با این سرعت خلق شوند. همان‌گونه که گفته شد نتیجه‌ی این اتفاق چیزی جز تورم نیست.
در جمهوری اسلامی ایران نیز برای اینکه در خصوص میزان خلق پول و بدهی دولت ها شفاف سازی شود ساعتی که بالارفتن آمار تولید پول بدون پشوانه را نمایان می سازد طراحی و به تازگی افتتاح شده است ، برای دیدن این ساعت می توانید به سایت irandebtclock.ir که تصویر آن در زیر مشاهده می کنید ، مراجعه نمایید.

Iran Debt Clock .ir

5225

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه