بازسازی چوکا نیاز به تعطیلی ندارد/ نفوذ سیاسی و اعمال سلیقه مشکل اساسی کارخانه است

متخصص صنایع چوب و کاغذ گفت؛ چوکا نیاز به بازسازی اساسی دارد ولی به چه صورت؟ با وسعت، پرسنل و هزینه های سرسام آوری که کارخانه چوکا دارد اصلا صحیح نیست بدون کارشناسی شایسته و استفاده از نظرات متخصصین داخلی و خارجی به راحتی هر طرح و برنامه ای را در آن اجرا کرد.

بازسازی چوکا نیاز به تعطیلی ندارد/ نفوذ سیاسی و اعمال سلیقه مشکل اساسی کارخانه است

مجموعه چوکا علی رغم ظرفیت بسیار بالای تولید و اشتغال در استان گیلان و همچنین به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه این روزها حال و روز خوشی ندارد.

چندی پیش خبری با عنوان “بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه در لبه پرتگاه/ استاندار به دردسرهای چوکا پایان دهد!” در ۸دی منتشر شد که حکایت از مشکلات مجموعه چوکا داشت. از همین رو خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی گفتگویی را با دکتر پژمان رضایتی چرانی سرپرست سابق واحد تولید کاغذ کارخانه چوکا و دارنده دکتری صنایع چوب و کاغذ ترتیب داده که در ادامه می خوانیم.

Scan1

۸دی:کمی از سابقه خودتان در چوکا بگویید

من با مدرک کارشناسی ارشد وارد چوکا شدم و به عنوان کارگر درجه یک در واحد تولید کاغذ مشغول به کار شدم. در ابتدای ورود با اینکه مدرک کارشناسی ارشد صنایع چوب و کاغذ داشتم ، مسئولین من شاید حتی مدرک دیپلم هم نداشتند ولی به هر دلیل آنها تجربه داشتند و نباز بود که زیر دست آنها کار کنم.

کم کم با توجه به تحصیلات علمی ام و همکاری دوستان ، علاقه مند شدند که از بنده در پست های بالاتر استفاده کنند، این گونه شد که به عنوان مسئول قسمت آماده سازی ماشین کاغذ، سپس به عنوان مسئول ماشین کاغذ، بعد کارشناس تولید کاغذ و در نهایت به عنوان سرپرست قسمت تولید کاغذ چوکا مشغول به کار شدم.
در آن زمان چون دانشجوی دکتری هم بودم برای یک فرصت مطالعاتی به سوئد (استکهلم) رفتم و روی یک موضوع که متناسب با شرایط چوکا هم بود کار کردم ، اما وقتی از آنجا برگشتم مدیریت گفتند که شما یک مدت نبودبد و چون قراردادی بودید ، قراردادتان قابل تمدید نیست و به هر دلیل با حضور من موافقت نکردند.در انتها بورسیه وزارت علوم شدم برای دکتری و الان در دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان مشغول به کار هستم.

۸دی:در دوره مدیریتی چه کسی بود که اخراج شدید؟
در دوران مدیریت جناب میر جلالی بود، ایشان علی رغم اینکه ارتباط تنگاتنگی با بنده داشت و پیشرفت های من را دقیقا می دید و سرپرستی ما زیر نظر ایشان بود اما پس از گذشت یک دوره محدود چون یک سری افراد منافعشان را در خطر می دیدند، کارهایی انجام دادند که آقای میرجلالی را به سرعت نسبت به بنده بدبین کردند.
به نحوی که ارتباط من با ایشان به کلی قطع شد و بعد از بازگشتم از سوئد به من گفتند مشکلی با حضور شما ندارم ولی باید مدیران پایین دستی این را از من درخواست کنند که آن ها به هر دلیل به اجماع نرسیدند و با حضور بنده موافقت نکردند.
در واقع اکنون مشکل اساسی کارخانه نفوذ سیاسی می باشد ، به عنوان مثال آقای ایکس که در یک پست دولتی است می خواهد یک نفر را وارد کارخانه بکند و اگر با او موافقت نشود کل مجموعه درا زیر سوال می برد.

آیا چوکا نیاز به بازسازی دارد؟
چوکا نیاز به بازسازی اساسی دارد ولی به چه صورت؟ با وسعت، پرسنل و هزینه های سرسام آوری که کارخانه چوکا دارد اصلا صحیح نیست بدون کارشناسی شایسته و استفاده از  نظرات متخصصین داخلی و خارجی به راحتی هر طرح و برنامه ای را در آن اجرا کرد.
برای بازسازی چوکا نیاز به تعطیلی کامل نیست ، به عنوان مثال برای بازسازی قسمت تولید خمیر چوب اگر بخواهید آن را تعطیل کنید ، می توانید مانند بسیاری از کارخانه های کوچک از خمیر بازیافتی برای تولید کاغذ استفاده کنید و نیاز به تعطیلی کامل چوکا نیست.
همینگونه می توانید برای بازسازی سایر واحد های کارخانه از نظرات کارشناسی استفاده کنید تا کارخانه با حداقل تعطیلی و حداقل هزینه بازسازی بشود.
یک دوره ای جناب امجدی به عنوان مدیر صنعت که قرار شد بازسازی کنند ، حتی همزمان چند ماشین کاعذ در حال کار بود و تولید کاغذ تعطیل نشد در حالی که داشتند سقف واحد را درست می کردند. یعنی تا این حد اعتقاد داشتند که تولید کردن برای ما حیاتی است.
گاهی اوقات تولید ۶ هزاری ما به ۳ هزار می رسید که ناشی از دستگاه ها بود و نیاز داشت حتمی تعمیر و بزسازی بشود. چوکا واقعا پتانسیل بالایی دارد اما به دلیل اختلافات و اعمال سلیقه ها نمی توانند از این ظرفیت استفاده بکنند.
مشکل دیگر چوکا این است که اگر تخلفی در آن صورت پذیرد کسی آن را پیگیری نمی کند و حتی جراید و روزنامه ها به آن نمی پردازند و آن را شفاف سازی نمی کنند. باید با کسی که تخلف می کند برخورد شود نه اینکه به رده ی بالاتر ارتقائ درجه پیدا کند.

۸دی:نظر شما راجع به طرح بازسازی آقای وزوایی؟
هنوز طرح توجیهی بازسازی از طریق نظام مهندسی منابع طبیعی که صنایع چوب و کاغذ زیر نظر آن هاست تصویب نشده و شنیده ها حاکی از این است که از طریق کانال های دیگری مجوز این کار را گرفته اند.
اگر واقعا مشکلی نیست باید از نظرات کارشناسان استفاده کنیم و به عبارتی به جای اینکه یک روز فکر بکنیم و بعد یک سال کار بکنیم ، یک سال فکر بکنیم و سپس با کمترین خطا کار را به پیش ببریم.
کارخانه نیاز نبود تعطیل شود و می شد از طریق خمیر بازیافتی با سرعت معمولی تولید کرد و بعد که قسمت خمیرسازی چوب بازسازی شد ، قسمت تولید کاغذ نیز بازسازی بشود.

۸دی:در یک جمله نظرتون را راجع به آقایان میرجلالی ، گلریز و وزوایی بفرمایید.
آقای میر جلالی مدیر عامل بسیار به روزی بود اما در نهایت نتوانست در مقابل نفوذ مسائل حاشیه ای دوام بیاورد.
در دوره ی آقای گلریز کارخانه با شرایط تولیدی خوبی به پیش می رفت اما چون در زمان ایشان در چوکا نبودم نمی توانم بیش از این نظر بدهم.
جناب وزوایی هم اگرچه بسیار متعهد به کارخانه چوکا است و سوابق مدیریت زیادی هم دارد ولی بایستی به شرایط روز خودش را تجهیز بکند ، دیگر نسخه های قدیمی جواب نمی دهد

۸دی:سخن پایانی:
در نهایت از شما خواهش می کنم کمک بکنید تا موضوعات شفاف بشود. نیاز است پرسیده شود آیا برای بازسازی نیاز به تعطیلی کامل است ، به هر حال این کارخانه چهار خط تولیدی دارد و می شود یکی از آنها بازسازی گردد و سایر خط ها تولید کنند و ندریجا بازسازی شوند.
خواهش می کنم کمک بکنید شرایط کارخانه چوکا به عنوان یک صتعت بزرگ کشور شفاف بشود ، الان زمان این نیست که بخواهیم داعشی برخورد کنیم و خودمان را بدون هیچ گونه دلیلی زیر سوال ببریم.
اگر ابهامی مطرح است شفاف پاسخ بدهیم تا برطرف گردد ، این خیلی بهتر از این است که بخواهیم با استفاده از زور این کار را انجام دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید
سلام آقای رضایتی شما از یک طرف میگویید که کارخانه نیاز به تعمیرات دارد و از سوی دیگر میگویید طرح توجیهی بازسازی از طریق نظام مهندسی منابع طبیعی که صنایع چوب و کاغذ زیر نظر آن هاست تصویب نشده !! جنابعالی نیستید که ببینید بدلیل بی کفایتی مدیری که آقای گلریز در روزهای پایانی حضورشان در کارخانه انتخاب کردند چه هزینه های سرسام آوری مثل تخریب سقف و جرثقیلهای کارخانه که بدلیل بی توجهی به تعمیر اگزوز فنها و خاموش نکردن حد اقل 8ساعته برای تعمیر بویلر و پاور بویلر که باعث سوراخ شدن تیوپهای داخل بویلر گردید تنها برای تثبیت و تولید به هر قیمتی آن هم برای حفظ جایگاه مدیریتی خود بود انجام داده!! بله کسی باز خواست نمی شود وقتی همین مدیر در اوایل حضورش در قسمت تولید و رفتن جنابعالی به سوئد پسر عمویی که دامادش هم بوده با حضور عزیزانی مثل آقای پاوند که 13سال تمام با داشتن مدرک کارشناسی ارشد کارگری میکرده در بخش تولید را دور زده و پست سرپرستی را به پسر عموی خودش داد!!شما نبودید که ببینید چه بلایی بر سر صنایع چوب آمده و تمام بیرینگها و اجزایش کنده شده و در قسمتهای دیگر استفاده شده تنها برای خوش خدمتی همین مدیر !!مدیری که تمام هم و غمش انتقام گیری های شخصی بود و بریدن نان، مدیری که خود آقای گلریز ایشان و مدیریتش را قبول نداشت اما در روزهای پایانی مدیریتش ایشان را به مدیریت صنعت انتخاب کرد. تولید در حین بازسازی برای چوکا امکان پذیر نبود چون سقفش در حال ریختن بود!! تولید در حین باز سازی برای چوکا امکان پذیر نبود چون بویلرش در حال انفجار بود!!! تولید در حین بازسازی امکان پذیر نبود چون پرسهای کارخانه نیپ مرکزی اشان را از دست داده بودند و عملا ریلهای تولیدی تبدیل به رولهایی شل پیچش شده و ضایعات کارخانه بیشتر از تولیداتش بود!! این کارخانه میراث پدری منو شماست لطفا رعایت کنید، همه چیز منافع شخصی منو شما نیست .
رضوانشهر در پاسخ به سید
اجماع نظریه کارشناسان چوکا درخصوص بازسازی کارخانه: لازم است چکیده نظریه کارشناسان شرکت اعم از مدیران و سرپرستان با سابقه آن که حاصل یک بررسی میدانی چند هفته ای است به سمع آقا سید و دیگر همکاران برسد: 1. نظر به اینکه بیش از 70% خمیر مورد نیاز بازیافتی است و بواسطه 4 خط مستقل واحدبازیافت یا occ تامین میشود که کیفیت و کمیت کاغذتولیدی نیز بیش از همین درصد به همین واحد مربوط است بنابراین برای رسیدن به این هدف هیچ نیازی به تعطیلی کل کارخانه نیست. بلکه هر خط واحد occ را میتوان جداگانه و با حفظ تولید کارخانه بازسازی کرد. 2. میتوان پس از بازسازی ونوسازی کامل واحد بازیافت (occ) وتولید خمیر با کیفیت و کمیت بالا دراین واحد موقتا نسبت به تولید کاغذ تک لایه 100% بازیافتی به مدت محدود مثلا حداکثر دوماه اقدام کرد. (همچنانکه خیلی از کارخانه ها از صددرصد خمیربازیافتی کاغذ باکیفیت تولید میکنند.) و در این فاصله دوماهه به بازسازی ریکاوری بویلر کارخونه، افکت ها، برج پخت (دایجستر)، پرس دوقلوو... پرداخت و به راحتی تولید را با پاور بویلر یعنی بویلربزرگ کارخونه نگهداشت. 3. ضمنا اگر بحث بازسازی سیلندرهای واحد کاغذ مطرح هست باز نیازی به توقف نیست میتوان چندتاچندتا سیلندرها را جدا و تعمیر کرد و دراین فاصله از سیلندرهای زاپاس بهره گرفت. 4. دیگر بخش های وتجهیزات کارخونه را هم میتوان درحین ران بودن کارخونه یا حداکثربا تعطیلی دوسه روزه تا نهایتا یه هفته ای تعمیر، تعویض یا باز سازی کرد. ازجمله وایندر، سقف ماشین کاغذ، وکیوم پمپ ها، احتمالا نصب کلندر و اسکنر، سیستم آهارزنی و... 5. ضمنا از جمله بخش ها و تجهیزاتی که در سالهای اخیر باعث افزایش قیمت تمام شده محصول شده وبرای تعمیر و راه اندازی انها اساسا نیازی به توقف تولید نبوده ونیست؛ یکی توربوژنراتور کارخونه است که بیش از 5 سال است از سرویس خارج بوده که میتواند حداقل نصف برق مصرفی شرکت رابراحتی تامین کند. دوم پرسی پیتیتور یا گردگیر برقی ریکاوری است که سالهاست با راندمان زیر 40% کار میکند و روزانه چندین تن مواد شیمیایی را هدر میدهد. وسوم دامپ کندانسور است که اونهم سالهاست با راندمان زیر 50% عمل میکند و روزانه باعث پرت حرارت وانرژی زیادی میگردد. ضمن اینکه تعطیلی خط برای هریک از موارد مذکور نیز تنها زمانی لازم است که مناقصه مورد نظر وتامین قطعات موردنظر وبرنامه ریزی موردنظر انجام گرفته باشد!. که عملا هیچ یک جامه عمل بخود نبسته است. و حتی اکثر کارشناسان و صاحب نظران و مدیران قدیمی شرکت از مسئولیت منفک و در گوشه ای طرد شده اند و تنها نظاره گر اتفاقات و فرایند ناگوار تعطیلی کارخونه می باشند که پس از دو ماه توقف، بازسازی تنها شده باز کردن بعضی پمپ ها و قطعات بدون وجود قطعه برای سرویس و باز و رها کردن سقف کارخونه زیر باران پائیزی...
شیخ در پاسخ به سید
برادر شما خودتان میفرمایید مدیری که آقای گلریز در ماه های آخر مدیریت خود ایشان را منصوب کردن . خب ایشان که بعداز گذشت چند ماه از مدیریت جدید هم طبعا سلب مسئولیت شدن یعنی کل مشکلاتی که منجر به توقف تولید و تعطیلی کارخانه شده برمیگرده به همون چند ماه مدیریت ایشان؟! تاسف فراوان دارد اینگونه تحلیل ها! آقای رضایتی و همه کارشناسان شرکت اعم از مدیران و سرپرستان معتقد به بازسازی و نوسازی کارخانه بوده و هستن. یعنی از سالها پیش کارشناسان مجموعه نظرات مکتوب خود را به مدیران وقت با عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر بازسازی عاجل ارائه داده بودن اما هیچ یک اعتقادی به توقف تولید وتوقف کامل و چندماهه کارخانه نداشته اند. اگر بود لابد آقای وزوایی همونها را امروز در مقابل موج اعتراضات داخلی و خارجی (مسئولین استانی) ارائه می دادن. اگر جنابعالی چوکایی هستید لابد میدانید 70 درصد خمیر مورد نیاز برای کاغذ، بازیافتی است و از واحد بازیافت یا occتامین میشود که این واحد دارای 4 خط مستقل هست که نیازی به توقف تولید ندارد... جنابعالی که آقای مهندس پاوند را به این خوبی میشناسید باید از مدیریت سئوال بفرمایید به کدامین گناه ایشان را بیش از چهار ماه است اخراج کرده اند و کارخانه از نظرات سازنده ایشان محروم کرده اند. همینطور به چه دلیل موجه ای مدیران با سابقه ای مثل مهندسین: چارانی، خوجینی، جوادی، علیزاده، نصیری، خدادادی، مسیحی و... را از مسئولیت خلع و بعضا اخراج کرده اند واقعا چه کسان شایسته ای را جایگزین آنها کرده اند آیا خیانتی بالاتر از این در یک مجموعه صنعتی متصور هست که با سرمایه های فنی و مدیریتی باسابقه ان چنین برخورد شود!!!...
ابی در پاسخ به سید
سلام. ببخشید پس از مطالعه متن شما یه سئوال برام پیش اومد اینکه فرمودید باز سازی حین تولید مقدور نبود به این دلیل که سقف درحال ریزش بود، بویلر در حال انفجار بود، سیلندرها درحال انقراض بود!!!... یعنی کارشناسی کردن گفتن بعد از سی و اند سال، در طول همین چند ماه آینده که قراره بازسازی با حفظ تولید صورت بگیره این انفجارات و این ریزش ها و ... صورت بگیره!!! میتونیم بپرسیم مدرک و جایگاه شغلی حضرتعالی در شرکت چه بوده وهست؟
پژمان رضایتی چرانی در پاسخ به سید
با درود و ضمن عرض ادب به علاقمندان صنایع چوب و کاغذ ایران، اگر بخواهیم نگاهی عمیق به مطالب بنده داشته باشید، کل عرض بنده این است که بیاییم با همت خود این سرمایه ملی را که نقش ارزنده ای در رونق زندگی ما در منطقه دارد، را حفظ و ارتقاء دهیم. اگر چه مطالب فنی مرتبط با توقف و یا تولید کارخانه ضمن بازسازی توسط دوستان با شفافیت بیشتر یاداوری شد. قبول کنیم مشکل چوکا، عدم شفافیت عملکرد در چوکا، عدم تشویق فعالان و توبیخ متخلفان، عدم درک این موضوع که حتی یک پاکبان چوکا هم ممکن است سبب تغییر مدیریت چوکا شود! است. دوستان بزرگوار فرض بر این است که همه شما دوستدار چوکا هستید. ولی با شرایط حاضر (انتقادات و مشکلات فراوان) ضرورت به بازبینی وضعیت و کمک از منتقدان و متفقان برای رسیدن به بهترین نتیجه برای این مجتمع است. مدیریت فعلی جناب آقای وزوایی اگر چه نیت خیر داشته باشند، ولی اگر نتواند اجماع مناسب را فراهم کند ممکن است توسط اعمال نفوذ یک پاکبان معترض از طریق عوامل سیاسی استان و کشور مورد فشار قرار گیرد. علاقمندان چوکا بیاید به جای صرفا زیر سئوال بردن همدیگر رویه عملکرد را شفاف کنیم، با متخلفان از طریق کنال¬های مناسب برخورد کنیم. بر فرض که مدیری در زمانی، برای عملکرد بهتر و هر مورد دیگر، اگر پسر عموی خود را در تولید به عنوان سرپرست قرار داد مشابه همان کاری است که وقتی آقای وزوایی در ابتدای ورود به مجتمع اکثر مدیران داخلی را به حاشیه برد و همراهان خود را آورد. دوستان مشکل چوکا این است که ما روز به روز از بلوغ کار تیمی در حال فاصله گرفتنیم (امیدوارم این گونه نباشد). این وظیفه تک تک دوستان مجتمع است که همواره در فکر کمک به همکاری تیمی باشند حتی از طریق نقد سالم، بعضا وارد آوردن تلنگر به برخی کارشکنان، ارائه راهکار به مسئولین. امروزه حذف صورت مسئله در مواجه شدن با مشکل ارزنده ما نیست. پیشنهاد می¬کنم تمرکز را به جای فشار بر تغییر تیم مدیریت بردارید، ولی با شفاف سازی بیشتر و حتی درخواست قضایی برای برخورد با متخلفان، مسئولان مشکل دار را مجبور به استعفا و کنارگیری از مسئولیت کنیم. همچنین اگر حجمه¬ای بر عملکرد سالم مسئولانی وارد می شود با شفاف سازی سالم اجازه ندهیم مدیران شایسته ما به دلیل مسائل حاشیه ای غیر موجه کنار گذاشته شوند. از مسئولان استانی نیز خواهشمندیم با پایش عملکرد مدیران عامل چوکا ، در صورت کسب موفقیت آنها را رسنما تشویق کنند. ولی اگر نتوانند به برنامه های اعلام شده خود برسید، آن موارد را مورد پیگیری قرار دهند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد با مدیرا برخورد شایسته شود نه اینکه فقط مدیران کنار گذاشته شود.( رویه ای که سالیان سال است در مورد چوکا جاری بوده است). بیایید کمک کنید چنان توتنمندی کار تیمی خود را بالا ببریم که هر مدیری به دلیل قابلیت بالای پرسنل از خود توان بر عهده گرفتن این مسئولیت را نداشته باشد موفق باشید.
عابر پیاده
مشکل رو باید از جای اصلی حل کرد. تا زمانی که سیایت تعیین کننده باشه، تخصص و نگاه اقتصادی جایگاهی نداشته، امنیت و پایداری وجود نداشته باشه و به همین مدیران بیشتر توان خودشون رو صرف حفظ موقعیتشون بکنن تا صرف انجام کار درست وضع همینه و شاید بدتر از این هم بشه. وزوایی که سهله اگه رئیس شرکت اپل رو هم بیارید اینجا مدیرعامل درست کنید همینه. وقتی نماینده ی دو سه تا شهرستان کوچیک که الفبای کار اقتصادی و صنعتی رو نمیدونن این حق رو دارن که برای مدیرعامل شاخ و شونه بکشن و در ریزترین انتصاب ها دخالت کنن وضع همینه. وقتی دلقک یه نماینده میاد و یه شبه میشه مدیر یه قسمت همینه. مدیرعاملی که از صد جا بهش فشار میارن، فشارا، اونم چه فشارایی، فشارهای کمرشکن! چیکار میتونه بکنه؟ حتی اگه وزوایی باشه چیکار میتونه بکنه؟ کار اقتصادی وقتی دولتی باشه همینه! طبیعتا سیاسی میشه و وقتی سیاسی شد دیر یا زود عاقبتش میشه عاقبت شرکت ابریشم صومعه سرا. تا سیاسیون دست بر ندارن همینه. همیییییییییییییییییین!
سرخورده
با عرض سلام و ادب محضر تمام عزیزان و هم وطنانی که مسئولانه مشکلات بخش های مختلف صنعتی را رصد میکنند خصوصا خدمت هم استانی های عزیز و همکاران محترم اما نگران شرایط موجود چوکا. متاسفانه عمده رفتاری که در داخل شرکت بزرگ چوکا باعث نگرانی های روزافزون پرسنل شده و شوربختانه این نگرانی نه فقط به خانواده های آنان بلکه به کل منطقه و شاید استان تسری پیدا کرده عدم شفاف سازی برنامه ها و رفتار های غیرصادقانه و غیر قابل پیش بینی مدیریت می باشد. همچنانکه همکاران چوکایی شاهد بوده اند غالب شعارهای مدیریت از ابتدای تصدی این جایگاه از سال گذشته، غیر متعارف بوده اند بنابراین نه تنها عموما جامه عمل بخود نپوشیده بلکه اکثرا حتی جهتی معکوس را طی کرده اند. برای مثال شعارهایی از قبیل: 1. کارخانه تخته چندلایی تا ماه آینده راه اندازی و صد نفر حتی جذب میشوند مشتری یابی هم صورت گرفته. (دی ماه 93) 2. کارخانه تولید کمپوست در فاز خریداری ماشین آلات است و بزودی از کشور آلمان وارد میشوند! (بهمن93) 3. کارخانه بازیافت یا occ بزودی بازسازی کامل و اساسی میشود قرارداد کامل بسته شده ودر حال ساخت ماشین آلات وتجهیزاته (دی ماه 93) 4. شرکت چوکا برنامه تولید 120 هزارتن در سال 94 را هدف گذاری کرده و این رقم کاملا دست یافتنی است و حتی نیازی به بازسازی و نوسازی نیست (بهمن 93) 5. مدیریت از تمام پتانسیل های موجود از جمله سرمایه ارزشمند کارشناسی و نیروهای باسابقه وفنی موجود به بهترین نحو بهره می برد. (آبان با آذر93) 6. چوکا تمام پرسنل شرکت را بسان فرزندان خود قلمداد کرده و پرسنل نیز باید چنین تصوری داشته باشند بنابراین اگر کسی به هر دلیل شکایتی از شرکت کرده پس بگیرد خود مدیریت بعنوان یک مشکل خانوادگی آن را حل و فصل خواهد کرد. (آبان یا آدر 93) 7. بخشنامه متعدد و رنگین مدیریت در خصوص تشکیل انجمن کارگری داخل شرکت، تعاونی کارگری بامشارکت شرکت، تعاونی مسکن و... (زمستان 93) 8. دادن اضافه کاری تا 120 ساعت 9. .... 10. .... متاسفانه نه تنها این شعار ها بموقع عملی نشدن بلکه هرماه شعارهای بزرگ تازه و مبتکرانه ای از مدیریت اضافه شد که هرگز عملی نشدن تا یک شبه تصمیم گرفتن کارخونه را تعطیل کنند!! حتی این پدر برای فرزندانش که پیگیر وعده های فوق بودن شکایتها کرد! به اطلاعات و دادسرا برد، اخراج کرد ووو...
در حاشیه