دانشجو نباید و نمی‌خواهد که بیخیال و یا سهل اندیش باشد/جریان مرموزی در کشور درصدد است تا دانشجو دیگر دلواپس موضوعی نباشد

۱۲ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های گیلان خطاب به تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده نوشته‌اند: تشکل‌های دانشجویی با بصیرت و تعهد لازم جریان مرموز و منافق که درصدد استحاله و سکولار کردن فضای جامعه و دانشگاه است را شناسایی کرده و در معرفی و روشنگری پیشگام باشند.

دانشجو نباید و نمی‌خواهد که بیخیال و یا سهل اندیش باشد/جریان مرموزی در کشور درصدد است تا دانشجو دیگر دلواپس موضوعی نباشد

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو  ۱۲ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان گیلان  خطاب به  تشکل های دانشجویی سراسر کشور در نامه ای سرگشاده نوشته اند: تشکل های دانشجویی با بصیرت و تعهد لازم جریان مرموز و منافق که درصدد استحاله و سکولار کردن فضای جامعه و دانشگاه است را شناسایی کرده و در معرفی و روشنگری پیشگام باشند.

متن نامه به شرح زیر است:

ضمن عرض سلام و تهنیت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت عروج شاهدانه جانباختگان حادثه غم بار منا که دست پلید استکبار و ایادی آن در پس ماجرا دیده می شود، با توجه به اهمیت شرایط کنونی و پیچیدگی اوضاع، تصمیم بر آن گرفتیم تا به صورت مستقیم با پیشتازان عرصه فعالیت متعهدانه دانشجویی سراسر کشور،  نکاتی را درمیان بگذاریم تا با همفکری و حمیت لازم، نقش اساسی خود را در این برهه ایفا کنیم.

 هنگامی که دانشگاهی در این سرزمین گشوده شد، دانشجویان علاوه بر عرصه علمی  در عرصه های  سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذارترین قشر بوده اند.

 بنابر این همواره چشم طمع بدخواهان و سوء استفاده گران آنان را زیر نظر داشته و در کمین وجدان بیدار و مطالبه گر آنان بوده است که در مقاطعی با بهره گیری از انرژی و شورناب دانشجویی به مقاصد شوم خود دست یافته است.

برادر و خواهر بیدار، اکنون وضعیت پیچیده در مسائل سیاسی ، فرهنگی سیاست خارجی کشور و برنامه ریزی هوشمند دشمن جهت بهره برداری از آن و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران و استحاله کردن انقلاب اسلامی موقعیتی را پیش روی فعالین آگاه و بصیر دانشجویی قرار داده است که ربهبر انقلاب در ترسیم این موقعیت می فرمایند:

«مشکل کنونی کشور متأسفانه به‌خاطر وجود آدمهای بعضاً بی‌خیال و بعضاً سهل‌اندیش است‌ که البته معدودند، اقلیتند؛ در مقابل انبوه عظیم جمعیّت انقلابی و آگاه و بصیر کشور چیزی نیستند امّا فعالند: می‌نویسند، می‌گویند، تکرار می‌کنند؛ تکرار می‌کنند! دشمن هم به اینها کمک می‌کند.» (۱۵/۷/۹۴)

دانشجو نباید و نمی‌خواهد که بیخیال و یا سهل اندیش باشد اما باید بدانیم که در این برهه دستگاه های تبلیغاتی و نحله های فکری روشنفکری و شبه روشنفکری با هماهنگی با اندیشکده های غربی هر کس را که فریاد بر می آورد و نقادانه سخن می گوید و بی خیال نیست «دلواپس» می نامند و هرآنکه را که سعی دارد ساده لوح نباشد و عمیق بیاندیشد، متحجر، چماق دار و بی سواد می نامند.

چه اتفاقی افتاده است؟ دوستانی که تا دیروز دم از آزادی سخن، درود بر مخالف، گشودن فضای نقادی و آزاد اندیشی می‌زدند امروزه به هر بهانه ای منتقدان و دانشجویانی را که تحمل تعظیم و تکریم آمریکا را توسط مسئولان ندارند، به استهزاء می‌گیرند و جالب این است که این همه با لاف روشنفکری صورت می‌گیرد.

 چگونه است که به زعم این افراد، مجلس شورای اسلامی تا دیروز باید ناظر دولت و قوه کنترل آن می بود، امروز نباید لب به انتقاد از دولت بگشاید؛ اگر چنین کرد  دلواپس  خوانده می شود و باید در انتخابات بعدی تغییر ماهیت دهد و سر به راه شود ؟!

برادران و خواهران بدانید که دلبستگان به منش منیت و کبر جهانی میل دارند تا دانشجوی این مملکت یا بی خیال و مشغول به خویش بوده و سرگرم انگاره های لاقیدی و علمانیت مسحور کننده غربی باشد تا اندک اندک غیرت و حساسیتش رقیق و پس فضای مجاز گم شود و یا اینکه آنچنان تغییر تفکر در او انجام شود که دیگر عمیق اندیشی و ژرف کاوی در او بخشکد و به عمق مسائل ننگرد و سهل اندیش باشد.

«امروز یک فصل مهمّی از فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی -که البته ما از آنها اطلاع داریم و حواس ما هست که چه‌کار دارند می‌کنند، همین است که محاسبات مسئولین را تغییر بدهند و افکار مردم را دست‌کاری کنند و اینها را در ذهن جوانهای ما جا بیندازند؛ چه افکار انقلابی، چه افکار دینی، چه ایده‌هایی که مربوط به مصالح کشور است.

آماج اصلی هم جوانها هستند؛ در چنین وضعیتی، جوانهای کشور خیلی باید بیدار باشند».( مقام معظم رهبری ۱۵/۷/۹۴)

جریان مرموزی در کشور درصدد است تا دانشجو دیگر دلواپس موضوعی نباشد و در صورت نگرانی و دغدغه نسبت به آنچه که در سرزمینش می‌گذرد باشد و  با هجمه عظیم  شارلاتانیسم رسانه ای و مطبوعاتی از راه به در شده و عطای این دغدغه را به لقایش ببخشد.

 امروزه دست هایی در کشور در دست دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی قرار می گیرند تا پشت غیرت و دیدگاه انقلابی را به زمین زنند و این همه با کف و صوت مفتخرانه عده ای در داخل و خارج صورت می‌گیرد.

 دوستان فرهیخته باید بدانیم که این مرحله در تاریخ انقلاب اسلامی، نقطه عطف محسوب می‌شود . دشمنی که تا دیروز عزم خود را در راستای سقوط جمهوری اسلامی جزم کرده بود امروز می‌پندارد که انقلاب اسلامی  را  از جمهوری اسلامی  جدا کند تا تبدیل به« بازیگری خوب و رام» در جامعه جهانی شود.

«همان‌طور که در مباهله همه‌ ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است  و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم(ص) و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوه الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.(مقام معظم رهبری۱۵/۷/۹۴)

در پایان از همه تشکل های دانشجویی درخواست و انتظار داریم که با بصیرت و تعهد لازم جریان مرموز و منافق که درصدد استحاله و سکولار کردن فضای جامعه و دانشگاه است را شناسایی کرده  و در معرفی و روشنگری پیشگام باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه