ماجرای عشق هادی نوروزی و جیم زدن‌ از تمرینات/ او در یک قدمی تیم ملی کشتی بود

کاپیتان فقید پرسپولیس، ورزش را با کشتی در زادگاهش آغاز کرد و اتفاقا تا دو، سه قدمی تیم‌ملی ایران پیش رفت، اما یک عشق دیگر باعث شد هادی این رشته را رها کند، تصمیمی که کاشف وی هم آن را یک تصمیم درست می داند.

ماجرای عشق هادی نوروزی و جیم زدن‌ از تمرینات/ او در یک قدمی تیم ملی کشتی بود

به گزارش ۸دی، به نقل از مشرق نادر ناظری مربی برجسته مازندرانی، اولین کسی بود که استعدادهای هادی نوروزی را در کشتی شناسایی کرد: «هادی سال ۱۳۷۷ آمد پیشم. همراه با اصغرسلیمانی و برادرش مهدی. فیزیک خیلی خوبی داشت. با شرایطی که داشت حتی می‌توانست در وزنه برداری هم موفق باشد.»

ماجرای جیم زدن‌های هادی نوروزی از کشتی

مربی سرشناس کشتی مازندران در گفتگو با مشرق از علاقه هادی به فوتبال می‌گوید که انکارناپذیر بود: «آنقدر فوتبال را دوست داشت که در هر سه جلسه تمرینی کشتی یکی از آن‌ها را می‌پیچاند و می‌رفت فوتبال. متوجه می‌شدم که جیم زدنش از روی علاقه زیاد به فوتبال است نه شیطنت. خاطرم هست هادی سال اول دبیرستان سراغ رشته ریاضی فیزیک رفته بود و این کمک می‌کرد تجزیه و تحلیل خوبی از شرایط گوناگون داشته باشد.»

* STOP در چند قدمی تیم‌ملی کشتی
ناظری به روزهایی اشاره می‌کند که هادی شانس ملی‌پوش شدن در کشتی راه هم داشت: «آمادگی بدنی عالی هادی کمک می‌کرد در کشتی پیشرفت کند. آن زمان من همه تلاشم را انجام می‌دادم تا به هدفش برسد اما قسمت نوجوان آن روز ورزش ایران چیز دیگری بود. هادی کشتی را با وزن ۵۳ کیلوگرم شروع کرده بود. سال ۱۳۷۹ هم نفر دوم نونهالان مازندران شد.»

و اینکه دلیل اصلی کنار گذاشتن کشتی توسط او چه بود؟: «سال ۱۳۸۱ در سالن هفتم تیر تهران پای به مسابقات انتخابی تیم‌ملی جوانان گذاشت. اما در کمال تأسف نفر چهارم وزن ۶۳ کیلو شد. آن سال تقی اکبرنژاد سرمربی تیم‌ملی بود و خود من مربی بودم. با این حال انتشار بیماری سارس سبب شد تا مسابقات هندوستان برگزار نشود. با این حال هادی توسط برادرش مهدی پیغام داد که نمی‌خواهد دیگر کشتی را ادامه دهد. اول فکر کردم به خاطر شکستی است که متحمل شده اما بعد با خودش حرف زد و دلایلش را شنیدم که منطقی بود.»

ماجرای جیم زدن‌های هادی نوروزی از کشتی

مربی کشتی هادی نوروزی از اشتهای زیاد او حرف به میان می‌آورد و می‌گوید:«هادی در هر دو رشته فوتبال و کشتی فعالیت می‌کرد و این سبب می‌شد کالری مضاغف بسوزاند. به همین دلیل میلش به مصرف غذا خیلی زیاد بود. هادی وقتی کشتی را رها کرد ۶۳ کیلو بود. به نظرم حضورش در فوتبال یک تصمیم درست بود. حداقل وقتی هم به تیم‌ملی رسید و هم کاپیتان پرسپولیس شد، نشان داد تصمیم خوبی گرفته بود.»

ناظری در پایان گفتگویش با مشرق چند جمله هم از استایل خاص هادی در کشتی می‌گوید: «همان زمان گفتم استایل او شبیه عباس حاج کناری بود. بدنی عضلانی داشت با شکمی بدون چربی. همان زمان گفتم شبیه حاج کناری است اما تمایلش به فوتبال قلبی بود و نمی‌شد سد راه آن شد.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه