فعالیت نمایندگان گیلان به همراه مهمانانی از اهالی آستانه اشرفیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مواردی را مورد بررسی قرار دادند که نمایندگان گیلان در حضور مهمانان گیلانی بهارستان ، نطق هایی را ایراد داشتند.

فعالیت نمایندگان گیلان به همراه مهمانانی از اهالی آستانه اشرفیه

به گزارش سرویس پارلمانی ۸دی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه(۲۱ مهرماه ۹۴) پارلمان کلیات طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته را به تصویب رساندند.

وکلای ملت پس از بحث و تبادل نظر با ۱۵۲ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس در کلیات این طرح رأی مثبت دادند.

 

جزئیات بررسی یک فوریت طرح اصلاح استفاده متوازن از امکانات کشور با نمایندگان گیلان

در میان موافقان و مخالفان این طرح، نمایندگان گیلان نیز به نطق نظرات خود در خصوص این طرح پرداختند.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مخالفت این طرح گفت: در خصوص استفاده از ۳ درصد از محل اعتبارات بودجه عمرانی برای استفاده از زیرساخت ها و مشکلات آموزش و پرورش و بیکاری، رویکرد مناسبی وجود دارد ولی در این بخش باید ورزش نیز مد نظر قرار گیرد؛ اما در تبصره این طرح، کمک های نقدی و غیر نقدی تنها شامل برخی از دستگاه ها شده و برخی دستگاه ها حق دریافت کمک های نقدی را ندارند، بنابراین از نمایندگان تقاضا دارم به این طرح رأی منفی دهند.

همچنین ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان به عنوان یکی دیگر از مخالفان این طرح گفت: در راستای مباحث مربوط به کمک به مناطق روستایی و شهری در حال حاضر گرفتاری های بسیاری وجود دارد و جابه جایی ها باید از این مناطق صورت گیرد.

وی افزود: البته طرح های این چنینی تنها نباید معطوف به کمیسیون برنامه شود و کمیسیون های دیگر نیز باید نظرات خود را اعلام کنند بنابراین در راستای مخالفت با این طرح باید تاکید کرد که استفاده متوازن از امکانات کشور محدودتر شده است.

 

تذکر کتبی در صحن مجلس

محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که در بین تذکرات یکی از آنها متعلق به نماینده لاهیجان بود.

ندیمی نماینده لاهیجان در تذکری به رئیس جمهور خواهان صدور دستورات لازم جهت رفع و مدیریت پسماند و دفع زباله و تامین منابع و فناوری مورد نیاز جهت انجام این امور شد

همچنین به وزیر کشور جهت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی ۱۰۲ کارشناس دهیاری‌های استان گیلان و به وزیر جهادکشاورزی در رابطه با پیگیری جهت پرداخت وام به‌زراعی و مانده مطالبات خرید تضمینی برگ سبز چای، تذکراتی را بیان داشت.

 

مهمانان گیلانی مجلس شورای اسلامی

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان جلسه امروز (سه شنبه  ۲۱ مهرماه) اسامی میهمانان این نهاد قانونگذاری را قرائت کرد که در بین افراد حضور یافته اعضای شورای اسلامی دهستان دهکا آستانه اشرفیه هم مهمان امروز بهارستان بودند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه