پیروز میدان هستیم اگر طرف غربی به تعهداتش پشت پا نزند

رئیس مجمع نمایندگان گیلان درباره طرح اجرای برجام و نظر شخصی وی درباره این طرح گفت: معتقدم اگر طرف های غربی به تعهدات خود پشت پا نزنند ما پیروز میدان هستیم و می توانیم سایه تحریم های ظالمانه را از روی کشور برداریم.

پیروز میدان هستیم اگر طرف غربی به تعهداتش پشت پا نزند

به گزارش ۸دی به نقل از لاهیجان، بررسی طرح اجرای برجام در مجلس یکی از پرحاشیه‌ترین روزهای بهارستان را رقم زد؛ سخنرانی پر حرارت مخالفان و موافقان طرح، فریادهای نمایندگان و همچنین عصبانیت صالحی مهمترین اتفاقات جلسه دیروز مجلس بود. در نهایت کلیات طرح یک فوریتی عجیب و شتاب زده «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» که در دستور کار جلسه علنی پارلمان قرار گرفته بود با ۱۳۹ موافق، ۱۰۰ مخالف و ۱۲ ممتنع به تصویب رسید

محمدحسین قربانی یکی از نمایندگانی بود که نام وی در صدرلیست افرادی قرار داشت که رای مثبت به اجرای طرح برجام داده اند و امروز توسط برخی از خبرگزاری ها منتشر شده است .

قربانی در گفتگویی طولانی با خبرنگار «لاهیجان»، با بیان اینکه زمزمه هایی در گذشته شنیده شده که مجلس شورای اسلامی مانعی برای برجام است و با دولت همراهی ندارد اظهار کرد:از همین رو کمیسیونی در مجلس به نام برجام تشکیل شد و نشست های کارشناسی و بحث های فنی در این رابطه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به علت اختلاف نظرهایی که در کمیسیون برجام وجود داشت و گزارشی در چند روز گذشته در صحن علنی مجلس از کمیسیون برجام قرائت شد، پنج نفر از اعضای همان کمیسیون نامه ی دیگری نوشتند و معتقد بودند که فضای کمیسیون، فضای همدلی و همراهی نبود افزود:عده ای در این کمیسیون معتقد بودند که گرایشات سیاسی اعمال شده و همین این امر باعث شد که فضای افکارعمومی، فضای آرامی نباشد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه همراه با دوستان در مجلس طرح دو فوریتی را پیشنهاد کردیم که به امضای بیش از صدنفر رسید افزود: این دو فوریت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همانند آیت الله مکارم شیرازی بود که بر تعیین تکلیف سریع مذاکرات هسته ای توسط مجلس تاکید داشتند.

وی افزود: این طرح را در قالب دوفوریت تقدیم مجلس کردیم که چون نیازمند دوسوم آراء بود متاسفانه دوفوریت رای نیاورد و تبدیل به یک فوریت شد.

محمدحسین قربانی در ادامه با بیان اینکه این طرح مسائل را بسیار شفاف کرده و دست وزارت امورخارجه را بازگذاشته که همگام با رفع تحریم ها برجام را پیش ببرد و این اختیار را به دولت داده که همگام با مصوبات شورای عالی امنیت ملی قدم بردارد افزود: چون مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به نظر مقام معظم رهبری برسد و از این بابت خیال مجلس، دولت و ملت راحت خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه با اشاره به طرح مذکور با بیان اینکه اگر طرف غربی به تعهدات خود نسبت به برجام و ملت ایران پایبند نبود دولت هم اختیاراتی خواهد داشت افزود: دولت این اختیار را دارد که بنا به شرایط اشاره شده، برگشت به عقب کند و اجازه ندهد که خط قرمز نظام زیر سوال رود.

وی با بیان اینکه بحث دیگری که در این طرح وجود دارد مربوط به حوزه های دفاعی کشور است که به هرحال باید حریم و حدود حوزه های دفاعی حفظ شود افزود: مبحث دیگری که در برجام مطرح بوده این است که بسیاری از حاشیه ها شفاف نیست و هدف این طرح شفافیت بیشتر برای اقدامات بعدی دولت است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر با بیان اینکه درست است که در مذاکرات تعهداتی را بدست آوردیم ولی از آن طرف خیلی از تعهدات نیز برای ما ایجاد شده افزود: خیلی از فضاها می تواند با برجام محیا و مسیرها نیز هموار شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار «لاهیجان» که آیا این مطالب بیان شده نظر شخصی بوده و یا به صورت کلی بیان شده افزود: خودم اعتقاد دارم که ما برنده میدان هستیم،به شرطی که غربی ها پشت پا به تعهدات خود نزنند.

قربانی در ادامه با بیان اینکه معتقدم به همین شکل هم می توانیم یک کشور هسته ای شناخته شویم و هم دارای دانش و تکنولوژی هسته ای باشیم افزود: به این شکل می توانیم به مطالبات مان برسیم و هم می توانیم صنعت خود را بچرخانیم و سایه تحریم ها را نیز از روی کشور برداریم.

وی در پایان با بیان اینکه این تحریم ها واقعا ظالمانه بوده و بر عرصه تولید و اشتغال کشور لطمات و خدشه زیادی وارد کرده است افزود: تحریم فشار عدیده ای به نظام و کشور وارد کرده به طوری که الان هم در حال پس دادن تاوان این تحریم های ظالمانه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
علیرضا
ما برنده میدان هستیم،به شرطی که غربی ها پشت پا به تعهدات خود نزنند!!!!! این یعنی اعتماد به گرگ ما برنده هستیم اگر گرگ ها گیاه خوار شوند!!! متاسفم برای چنین نمایندگانی!
در حاشیه