واکنش دولت آمریکا به موشک عماد/ اسرائیل در تیررس دقیق ایران قرار گرفت

«”عماد” اولین موشک قابل هدایت دقیق تهران است که با برد زیاد خود می تواند به دشمن این کشور یعنی اسرائیل برسد».

واکنش دولت آمریکا به موشک عماد/ اسرائیل در تیررس دقیق ایران قرار گرفت

به گزارش ۸دی به نقل از جام نیوز، یک مقام رسمی دولت آمریکا ضمن تاکید بر اینکه آزمایش موفقیت آمیز موشک “عماد” توسط ایران در تناقض با توافق هسته ای ایران و ۱+۵ نمی باشد گفته، پرتاب این موشک احتمالا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران را نقض کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه سی‌ان‌ان آمریکا (CNN) که این مصاحبه را انجام داده، گزارشی زیر عنوان “آمریکا: آزمایش موشکی ایران، احتمالا قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده است” را روی خروجی سایت خود قرار داد.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: یک مقام رسمی دولت آمریکا روز دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت: آزمایش موشک سطح به سطحی که آخر هفته گذشته [میلادی] توسط ایران انجام شد، احتمالا در تناقض با قطعنامه سازمان ملل متحد است.

این مقام دولتی آمریکا که نام وی فاش نشده افزود: براساس اطلاعاتی که دولت آمریکا تاکنون به دست آورده، به نظر می رسد آزمایش این موشک در تناقض با قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل می باشد. این قطعنامه تصریح می کند که ایران اجازه ندارد هرگونه فعالیتی در ارتباط با موشک های بالستیک را انجام دهد.

این مقام دولت اوباما در عین حال تاکید کرده که پرتاب موشک “عماد”، توافق هسته ای را که در ماه جولای بین ایران و ۱+۵ به دست آمد، نقض نکرده است چراکه تمرکز این توافق بر مسدود ساختن راه ایران به سمت ساخت سلاح هسته ای می باشد.

سی‌ان‌ان ادامه داد: قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل موسوم به قطعنامه ۲۲۳۱ نیز که اجرای توافق هسته ای را به رسمیت شناخته و در عین حال ایران را از فعالیت های مربوط به موشک های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را دارند منع می کند، هنوز اجرایی نشده است.

در ادامه گزارش این شبکه آمریکایی آمده است: اواخر هفته گذشته [میلادی] بود که رسانه دولتی ایران اعلام کرد، این کشور با موفقیت یک موشک دوربرد را آزمایش کرده که قابلیت هدایت شوندگی دقیقی دارد. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران گفته: موشک سطح به سطح “عماد” که توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده، اولین موشک دوربرد ایرانی است که قابلیت هدایت دقیق تا رسیدن به هدف مورد نظر را دارد.

سی‌ان‌ان با تایید افزایش دقت و توان نظامی ایران پس از پرتاب موفقیت آمیز موشک عماد می نویسد:”عماد” اولین موشک قابل هدایت دقیق تهران است که با برد زیاد خود می تواند به دشمن این کشور یعنی اسرائیل برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه