همایش عاشوراییان حسینی در سالن اجتماعات ناجا گیلان با حضور شهید گمنام/ گزارش تصویری

همایش عاشوراییان، با حضور نماینده ی ولی فقیه در گیلان، مسئولین هیات های مذهبی گیلان، پرسنل نیروی انتظامی و برخی مسئولین نهاد ها و ادارات استان در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار شد .

همایش عاشوراییان حسینی در سالن اجتماعات ناجا گیلان با حضور شهید گمنام/ گزارش تصویری

به گزارش خبرنگار ۸دی همایش عاشوراییان، با حضور نماینده ی ولی فقیه در گیلان، مسئولین هیات های مذهبی گیلان، پرسنل نیروی انتظامی و برخی مسئولین نهاد ها و ادارات استان در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان برگزار شد .
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش با تاکید به اینکه عاشورا واقعه ای ماندگار در تاریخ بشر است گفت : عاشورا نمایشگاه بزرگ ارزش ها، فداکاری ها ، شجاعت و ایمان است. و همین مکتب پرورش دهنده ی شخصیت های بزرگی همچون سرداران شهیدی مانند سردار حسین همدانی بوده است که در راه حفظ ارزش های دینی و دفاع از حرم ائمه ، که خواستگاه اصلی دین و ترویج شعائر اصیل اسلامی هستند ، به شهادت رسیده اند .

IMG_4520
حجت الاسلام و المسلمین یاری با اشاره به قیام امام حسین (ع) برای امر به معروف و احیای اسلام ناب در برابر حکومت اموی که با نقاب ریاکارانه و ادعای اسلام باعث انحراف در دین شده بودند افزود : امروز نیز جریان منحرف وهابی و نحله های شوم آن از قبیل سلفی ها ، تکفیری ها و پدیده ی شوم داعش ، سعی در نابودی ارزش های اصیل اسلام دارد و این وظیفه ی روحانیون ، هیات های مذهبی ، وعاظ ، شاعران دینی است که با پاسداشت ارزش های اسلامی و معرفی درست آن به جنگ با انحراف در دین برود .
وی همچنین به لزوم تبعیت از مرجعیت دینی در احکام و حدود دین تاکید کرد و گفت : همان طور که در سایر امور دینی و تعیین حدود و احکام دین از ولی فقیه و مراجع عظام تقلید می کنیم ، باید در اقامه ی عزای امام حسین (ع) نیز به فرمان مرجعیت دینی عمل کنیم و نباید اجازه ظهور بدعت ها در اقامه ی عزاداری ها را بدهیم ، چرا که دشمن با توسل به همین رفتارهای غیر دینی و خارج از حدود اسلامی به مقابله با اسلام خواهد پرداخت .
حجت الاسلام و المسلمین یاری با تاکید بر توجه هیات های مذهبی به دغدغه های مقام معظم رهبری و با اشاره به منشور تدوین شده برای برگزاری هیات های عزاداری افزود : انتظار داریم در ایام محرم علاوه بر اقامه ی عزای سید و سالار شهیدان به ترویج فرهنگ قرائت قرآن توجه شود و مبلغین باید به تبیین فلسفه ی قیام عاشورا و جایگاه ولایت در تمام دوران ها بپردازند .
وی همچنین به بهره گیری از مداحان موجه تاکید کرد و افزود : مداحان باید برمقتل خوانی تاکید داشته باشند و روایتی درست و مستند از قیام عاشورا در ضمن مرثیه سرایی ها به مردم ارایه کنند.
همچنین حفظ حرمت مساجد ، اولویت قرار دادن نماز اول وقت به خصوص نماز ظهر عاشورا ، عدم استفاده از شمایل منسوب به ائمه ، رعایت حق همسایگان و پرهیز از به کارگیری لوازم غیر متعارف مانند آلات موسیقی و طبل های غیر معمول ، پرهیز از انسداد معابر ، تاکید بر رعایت شئون اسلامی و عدم اختلاط زن و مرد در مراسم ها و اتمام مراسم ها تا ساعت یازده شب ، به جز شب های تاسوعا و عاشورای حسینی ، از دیگر نکات مطرح شده در این منشور بود .
فرمانده انتظامی گیلان نیز در این همایش ، ضمن هشدار درباره ی نیرنگ های دشمنان برای کم اثرکردن قیام عاشورا و تحریف شخصیت متعالی امام حسین (ع) گفت : نباید اجازه بدهیم تا راه سیدالشهدا به روی نسل های آینده بسته شود و دشمن فرصت بیابد تا با رخنه های فرهنگی و ایجاد تحریف ها ، نسل ها را از این سرچشمه ی انسانیت دور کند .

IMG_4342
سردار میرحیدری ، از آمادگی کامل نیرو های انتظامی برای حضور در کنار مردم در ایام عزاداری محرم خبرداد و گفت : انتظار داریم هیات های مذهبی هم با هماهنگی بیشتر با نیروی انتظامی و اعلام کتبی برنامه برنامه های هیات ، پلیس را در پشتیبانی و همراهی با هیات ها یاری کنند .
وی همچنین بر لزوم رعایت اصول توصیه شده در خصوص برگزاری عزاداری ها تاکید کرد و افزود : باید در عزاداری ها آسایش بیماران و سالمندان مدنظر قرار گیرد و مخل آسایش مردم نشود ، زیرا چنین عزاداری هایی مورد رضایت و قبول درگاه الهی قرار نخواهد گرفت .
فرمانده انتظامی گیلان بر لزوم هشیاری هیات های مذهبی نیز تاکید کرد و افزود : هیات ها باید مراقب تحرکات مشکوک احتمالی دشمن باشند بخصوص دقت شود تا مبادا با توزیع اقلام غیر سالم میان عزاداران باعث ایجاد مشکل برای مردم شوند . و همچنین بزرگان و پیرغلامان هیات ها باید مانع ترویج خرافات و بدعت ها در عزاداری ها شوند .
همچنین در این همایش ، پیکر مطهر شهید گمنام (از شهدای عملیات کربلای ۸ و منطقه عملیاتی فاو) ضمن تشریفات رسمی وارد سالن همایش شد و در پایان بر دست های حاضران تا محل استقرار موقت تشیع شد .
قرار است روز پنج  شنبه، با حضور هیات های مذهبی پیکر این شهید در شهر رشت تشیع شود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه